
Οι κανονισμοί εκπομπών καυσαερίων γίνονται όλο και πιο αυστηροί. Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνονται πως έχουν αλλάξει οι κανονισμοί μέχρι σήμερα
Για τους κανονισμούς αυτούς, οι βασικές αλλαγές αφορούν στα μικροσωματίδια (PM) και στα οξείδια του αζώτου (ΝΟx). Σήμερα για τους κινητήρες πετρελαίου ισχύον οι κανονισμοί EURO 6 για την Ευρώπη.
Η μείωση των ρύπων αυτών, αποτελούν αντικρουόμενους στόχους σε σχέση με την θερμοκρασία. Συγκεκριμένα όσο αυξάνεται η θερμοκρασία καυσαερίων αυξάνονται τα NOx αλλά μειώνονται τα μικροσωματίδια που παράγονται.
Αντίθετα, σε χαμηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων μειώνονται τα NOx αλλά αυξάνεται η περιεκτικότητα των μικροσωματιδίων στα καυσαέρια, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.
Στόχος των κατασκευαστών είναι να διατηρούν την θερμοκρασία των καυσαερίων σε κάποια όρια (πράσινο πλαίσιο στο σχήμα) προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη μείωση ρύπων, συνυπολογίζοντας και τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Δυστυχώς, όμως, όσο και καλά να είναι σχεδιασμένος ένας κινητήρα πετρελαίου, δεν μπορεί να εναρμονιστεί με τους αυστηρούς περιορισμούς που θέτονται σήμερα.
Για το λόγο αυτόν οι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να κατασκευάσουν και να ενσωματώσουν διατάξεις στα αυτοκίνητα οι οποίες θα επεξεργάζονται τα καυσαέρια (after treatment).
Με άλλα λόγια, οι ρύποι υπάρχουν στα καυσαέρια μετά την καύση και την παραγωγή έργου, αλλά δεν καταλήγουν στην ατμόσφαιρα, παρά μόνο μετά από επεξεργασία (Διαβάστε περισσότερα)
Η μείωση των ρύπων αυτών, αποτελούν αντικρουόμενους στόχους σε σχέση με την θερμοκρασία. Συγκεκριμένα όσο αυξάνεται η θερμοκρασία καυσαερίων αυξάνονται τα NOx αλλά μειώνονται τα μικροσωματίδια που παράγονται.
Αντίθετα, σε χαμηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων μειώνονται τα NOx αλλά αυξάνεται η περιεκτικότητα των μικροσωματιδίων στα καυσαέρια, όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.
Στόχος των κατασκευαστών είναι να διατηρούν την θερμοκρασία των καυσαερίων σε κάποια όρια (πράσινο πλαίσιο στο σχήμα) προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη μείωση ρύπων, συνυπολογίζοντας και τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Δυστυχώς, όμως, όσο και καλά να είναι σχεδιασμένος ένας κινητήρα πετρελαίου, δεν μπορεί να εναρμονιστεί με τους αυστηρούς περιορισμούς που θέτονται σήμερα.
Για το λόγο αυτόν οι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να κατασκευάσουν και να ενσωματώσουν διατάξεις στα αυτοκίνητα οι οποίες θα επεξεργάζονται τα καυσαέρια (after treatment).
Με άλλα λόγια, οι ρύποι υπάρχουν στα καυσαέρια μετά την καύση και την παραγωγή έργου, αλλά δεν καταλήγουν στην ατμόσφαιρα, παρά μόνο μετά από επεξεργασία (Διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών