Η πρώτη πτήση και μάλιστα με νέα τουρκικά εθνόσημα.
Μόλις χθες αναφέραμε (εδώ) ότι η μη παράδοση των F-35 στην Τουρκία δεν είναι εύκολη υπόθεση, τόσο για την αμερικανική κυβέρνηση, όσο κυρίως και για την κατασκευάστρια Locheed Martin.
Και πριν «αλέκτωρ φωνήσαι τρις»... το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος F-35 που ολοκληρώθηκε η συναρμολόγησή του για λογαριασμό της τουρκικής Αεροπορίας (Türk Hava Kuvvetleri – ΤΗΚ, αριθμός σειράς 18-0001, αριθμός κατασκευής AT-1) πραγματοποίησε χθες το απόγευμα στις 16:00 τοπική ώρα την πρώτη του πτήση πιστοποίησης πτητικής ικανότητας στην αεροναυτική βάση NAS JRB στο Fort Worth. Ο πιλότος δοκιμών ήταν ο Αμερικανός σμηναγός Tony Wilson.
Αυτό που κάνει άμεση εντύπωση φυσικά είναι τα εθνόσημα του αεροσκάφους, που για πρώτη φορά σε τουρκικό μαχητικό υιοθετούν την λογική χαμηλής ορατότητας (Low visibility) που επιβάλλει το σύνολο του εθνόσημου, ανεξάρτητα του τι σχήματα και χρώματα περιλαμβάνει, να ολοκληρώνεται σε αποχρώσεις του γκρίζου. Παρόμοια εθνόσημα μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε καλλιτεχνικές απεικονίσεις του εγχώριου τουρκικού μαχητικού TF-X.
Επίσης, φαίνεται ότι οι γείτονες έκαναν την υπέρβαση και επέλεξαν όχι μόνο να υιοθετήσουν εθνόσημα LV, αλλά να τα τοποθετήσουν με αεροδυναμική κατεύθυνση, δηλαδή ανάποδα, σαν να πηγαίνουν με την φορά του ανέμου. Προφανώς η συγκεκριμένη επιλογή δεν έχει κάποια ουσία, παρά μόνο για δημιουργία εντυπώσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τα F-35, υπάρχει ειδική διαχείρηση που διαφέρει από τις παραδόσεις άλλων μαχητικών σε ό,τι έχει να κάνει με τα εθνόσημα που φοράνε στην πρώτη τους πτήση, όταν και τύποις παραδίδονται στην αμερικανική Αεροπορία κι όχι στην Αεροπορία του πελάτη – αυτό γίνεται αργότερα, πάντα σε αμερικανικό έδαφος.
Φοράνε, λοιπόν, εξ’ αρχής τα κανονικά εθνόσημα της αεροπορίας του πελάτη. Στην αεροπορική βάση Luke όπου καταλήγουν προς το παρόν όλα, υπάρχουν αυτη τη στιγμή JSF με βρετανικά, ολλανδικά, ιταλικά, νορβηγικά, ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά εθνοσημα που περιμένουν να παραδοθούν στις χώρες αυτές.
Υπήρξε ωστόσο μία χτυπητή εξαίρεση που ήταν τα F-35 του Ισραήλ τα οποία και πέταξαν προς το Ισραήλ με αμερικανικά εθνόσημα για την μεταβίβαση στην ισραηλινή Αεροπορία.
ΠΗΓΗ: ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ
www.bankingnews.gr
Και πριν «αλέκτωρ φωνήσαι τρις»... το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος F-35 που ολοκληρώθηκε η συναρμολόγησή του για λογαριασμό της τουρκικής Αεροπορίας (Türk Hava Kuvvetleri – ΤΗΚ, αριθμός σειράς 18-0001, αριθμός κατασκευής AT-1) πραγματοποίησε χθες το απόγευμα στις 16:00 τοπική ώρα την πρώτη του πτήση πιστοποίησης πτητικής ικανότητας στην αεροναυτική βάση NAS JRB στο Fort Worth. Ο πιλότος δοκιμών ήταν ο Αμερικανός σμηναγός Tony Wilson.
Για την πρώτη πτήση, όπως είναι κι η πάγια διαδικασία, πέταξε μαζί κι ένα αεροσκάφος F-16 σε ρόλο «chase plane». Σε περίπτωση που συμβεί ο,τιδήποτε, το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι τα μάτια του πιλότου έχοντας ορατότητα στο εξωτερικό του αεροσκάφους που κάνει την πρώτη του πτήση, που δεν έχει ο πιλότος του, π.χ. αν οι επιφάνειες ελέγχου δουλεύουν σωστά κ.λπ. Ο ρόλος του είναι να τον βοηθήσει να φέρει το αεροπλάνο για ασφαλή προσγείωση. Κι είναι πάντα διθέσιο γιατί υπάρχει και παρατηρητής. Φωτογράφος τις περισσότερες φορές.
Για την περίσταση, συνηθίζεται στην πρώτη πτήση το αεροσκάφος που κάνει την πρώτη του πτήση να μην ανεβάζει καθόλου τα σκέλη προσγείωσης, ώστε σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά, να μπορεί τουλάχιστον να προσγειωθεί με ασφάλεια. Στην εικόνα τα σκέλη είναι κατεβασμένα και στο chase plane καθώς τα αεροσκάφη βρίσκονται σε φάση προσγείωσης.Αυτό που κάνει άμεση εντύπωση φυσικά είναι τα εθνόσημα του αεροσκάφους, που για πρώτη φορά σε τουρκικό μαχητικό υιοθετούν την λογική χαμηλής ορατότητας (Low visibility) που επιβάλλει το σύνολο του εθνόσημου, ανεξάρτητα του τι σχήματα και χρώματα περιλαμβάνει, να ολοκληρώνεται σε αποχρώσεις του γκρίζου. Παρόμοια εθνόσημα μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε καλλιτεχνικές απεικονίσεις του εγχώριου τουρκικού μαχητικού TF-X.
Επίσης, φαίνεται ότι οι γείτονες έκαναν την υπέρβαση και επέλεξαν όχι μόνο να υιοθετήσουν εθνόσημα LV, αλλά να τα τοποθετήσουν με αεροδυναμική κατεύθυνση, δηλαδή ανάποδα, σαν να πηγαίνουν με την φορά του ανέμου. Προφανώς η συγκεκριμένη επιλογή δεν έχει κάποια ουσία, παρά μόνο για δημιουργία εντυπώσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τα F-35, υπάρχει ειδική διαχείρηση που διαφέρει από τις παραδόσεις άλλων μαχητικών σε ό,τι έχει να κάνει με τα εθνόσημα που φοράνε στην πρώτη τους πτήση, όταν και τύποις παραδίδονται στην αμερικανική Αεροπορία κι όχι στην Αεροπορία του πελάτη – αυτό γίνεται αργότερα, πάντα σε αμερικανικό έδαφος.
Φοράνε, λοιπόν, εξ’ αρχής τα κανονικά εθνόσημα της αεροπορίας του πελάτη. Στην αεροπορική βάση Luke όπου καταλήγουν προς το παρόν όλα, υπάρχουν αυτη τη στιγμή JSF με βρετανικά, ολλανδικά, ιταλικά, νορβηγικά, ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά εθνοσημα που περιμένουν να παραδοθούν στις χώρες αυτές.
Υπήρξε ωστόσο μία χτυπητή εξαίρεση που ήταν τα F-35 του Ισραήλ τα οποία και πέταξαν προς το Ισραήλ με αμερικανικά εθνόσημα για την μεταβίβαση στην ισραηλινή Αεροπορία.
ΠΗΓΗ: ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών