Το Rafale θεωρείται πολύπλευρο ως μαχητικό
Να μεταβάλει τους όρους της σύμβασης για την προμήθεια και τον εκσυγχρονισμό μαχητικών αεροσκαφών F-16, αξίας 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που υπέγραψε με τις ΗΠΑ, επιδιώκει η Τουρκία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Βάσει της συμφωνίας που επικύρωσε προσφάτως η Ουάσιγκτον, με αντάλλαγμα το πράσινο φως για να μπει η Σουηδία στο ΝΑΤΟ, η Τουρκία επρόκειτο να αποκτήσει 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Viper και να αναβαθμίσει ακόμα 79 αεροσκάφη στην προηγμένη έκδοση Block 70.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του πρακτορείου, η τελευταία πιέζει για να αγοράσει λιγότερα κιτς εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών και πυρομαχικά για να εξοικονομήσει δισ. δολάρια εν μέσω περικοπών δαπανών, ενώ επιδιώκει και μεγαλύτερη εμπλοκή στην παραγωγή εξαρτημάτων από την αναπτυσσόμενη εγχώρια βιομηχανία της παραγωγής πολεμικών αεροσκαφών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Ουάσιγκτον, ο Τούρκος Πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με τα σχέδια αναθεώρησης της συμφωνίας, λέγοντας αντ' αυτού ότι «το θέμα σχετικά με αυτά τα ανταλλακτικά είναι κάτι που συζητάμε πάντα».
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η Άγκυρα εξετάζει σοβαρά το Eurofighter Typhoon, το οποίο η Γερμανία εμπόδισε την Τουρκία να αποκτήσει, καθιστώντας το μη διαθέσιμο για την τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Η Τουρκία προτρέπει τη Γερμανία να άρει την απαγόρευση
Όπως έχει γνωστό, λοιπόν, o Erdogan κάλεσε τον Γερμανό καγκελάριο Scholz να άρει το μπλόκο του στην πώληση μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon στην Τουρκία, λίγο μετά την αναστολή της σύμβασης ύψους 23 δισ. δολαρίων με τις ΗΠΑ για τα F-16.
Ειδικότερα, μετά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον, συζήτησε με τον Scholz το αίτημα της Άγκυρας να αγοράσει κινητήρες για τα πολεμικά της πλοία: «Θέλουμε επίσης να προμηθευτούμε από την Siemens τουρμπίνες, που είναι η πιο κρίσιμη μονάδα για το πυρηνικό μας εργοστάσιο στο Ακούγιου» υποστήριξε ο Τούρκος πρόεδρος αναφερόμενος στο εργοστάσιο κόστους 24 δις. δολαρίων που κατασκευάζει η Ρωσία στις μεσογειακές ακτές της Τουρκίας.
Όπως είναι ευνόητο, η Τουρκία καίγεται να αποκτήσει νέα αεροσκάφη ως απάντηση στην απόκτηση μαχητικών Rafale και στην επικείμενη απόκτηση μαχητικών stealth F-35 εκ μέρους της Ελλάδας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε για πρώτη φορά την προθυμία της να αγοράσει 40 αεροσκάφη Eurofighter Typhoon τον Νοέμβριο του 2023, με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας Yasar Gular να δημοσιοποιεί πως γίνονται διαπραγματεύσεις με την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Θέλουμε να αγοράσουμε Eurofighters. Είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αεροσκάφος.
Αυτά τα αεροσκάφη αποτελούν συμπαραγωγή του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ισπανίας» δήλωσε ο Gular.
«Τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και η Ισπανία λένε “ναι” και προσπαθούν να πείσουν τη Γερμανία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία λένε: “Θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα”.
Εάν λυθεί, σκοπεύουμε να αγοράσουμε 40 αεροσκάφη Eurofighter».
Η Γερμανία έχει, μέχρι στιγμής, δείξει την απροθυμία της να άρει μια απαγόρευση καθώς συνεχίζονται οι εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα όπως η καταδίκη του Ισραήλ από την Τουρκία.
Επιβεβαιώνει δε τη σταθερή της θέση σχετικά με το δικαίωμα του Ισραήλ να υπερασπιστεί τον εαυτό του κατά της Hamas.
Μεταξύ των δύο χωρών, διαπιστώνονται και άλλοι τομείς έντασης, όπως η αγορά των ρωσικών S400 εκ μέρους της Τουρκίας, η ακαθόριστη σχέση Άγκυρας με τη Μόσχα και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά των κουρδικών δυνάμεων στη Συρία.
Ωστόσο, η έγκριση της Τουρκίας για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ πιστεύεται ότι διέλυσε ορισμένες ανησυχίες.
Οι Eurofighters θα πολεμήσουν τα ελληνικά Rafales;
Όπως προειπώθηκε, η Τουρκία είναι πρόθυμη να κλείσει συμφωνίες ως αντίδραση στην απόκτηση μαχητικών Rafale από την Ελλάδα και στην επικείμενη αγορά αεροσκαφών F-35.
Οι δύο «σύμμαχοι» του ΝΑΤΟ έχουν εδαφικές διαφορές από το Αιγαίο μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο.
Τον Ιανουάριο του 2021, η Αθήνα ενίσχυσε τις στρατιωτικές της δυνατότητες συνάπτοντας σύμβαση με την Dassault Aviation για 18 μαχητικά αεροσκάφη Rafale.
Στόχος ήταν να ενισχύσει την άμυνά της λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων με την Άγκυρα.
Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, ο τότε Έλληνας υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, υπέγραψε νέα σύμβαση για την απόκτηση έξι επιπλέον αεροσκαφών Rafale, ανεβάζοντας τον αριθμό σε 24.
Η Τουρκία θέλει να γεφυρώσει το χάσμα στον αέρα με τα Eurofighters.
Καθώς η Τουρκία συνεχίζει να αναπτύσσει το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς της, KAAN, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η απόκτηση των Eurofighters και η αναβάθμιση του στόλου της F-16 θα ενισχύσει την αεροπορία της, ειδικά ενόψει της πρόκλησης που θέτουν τα ελληνικά μαχητικά.
Και τα δύο αεροσκάφη έχουν επιδείξει μαχητική αποτελεσματικότητα.
Το Eurofighter έκανε το ντεμπούτο του το 2003. Διατίθεται σε εκδόσεις μονοθέσιου και διθέσιου.
Το μέγιστο βάρος απογείωσής του είναι 23.500 κιλά. Μπορεί να επιχειρήσει σε ακτίνα 1388 χιλιομέτρων και να διανύσει 3781 χιλιόμετρα.
Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πιάσει το Typhoon είναι 65.000 πόδια ενώ ο ρυθμός «αναρρίχησής» του είναι 1.043 πόδια ανά δευτερόλεπτο.
Το μαχητικό έχει 13 hardpoints και ένα πυροβόλο 27 χλστ.
Το δε Rafale έκανε το ντεμπούτο του το 2001.
Το αεροσκάφος, διαθέσιμο σε μονοθέσια και διθέσια έκδοση, ζυγίζει 10.600 κιλά κατά την απογείωση και έχει μέγιστο όριο βάρους 24.499 κιλά.
Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων turbofan της Rafale M-88 είναι 15.422 κιλά, γεγονός που του επιτρέπει να φτάσει τα 2.222 χλμ./ώρα.
Το Rafale έχει ακτίνα μάχης 1.852 km και αυτονομία 3.701 km.
Μπορεί να ανέβει σε μέγιστο υψόμετρο 50.000 ποδιών με ρυθμό 1.000 ποδιών ανά δευτερόλεπτο. Διαθέτει αυτόματο κανόνι 30 mm και 14 hardpoints.
Το Rafale έχει σταθερό ρυθμό στροφής 24 μοιρών και στιγμιαία ταχύτητα στροφής 30 μοιρών, ενώ ο Typhoon έχει σταθερό ρυθμό στροφής 23 μοιρών.
Οι τελευταίες εκδόσεις Tranche 4 του Typhoon είναι εξοπλισμένες με ένα ραντάρ αέρος-αέρος και αέρος-επιφάνειας με δυνατότητα διεύθυνσης Captor-E Active Electronically Scanned Array (AESA).
Και τα δύο αεροσκάφη μπορούν να φέρουν πυραύλους Meteor, βεληνεκούς πάνω από 100 km.
www.bankingnews.gr
Βάσει της συμφωνίας που επικύρωσε προσφάτως η Ουάσιγκτον, με αντάλλαγμα το πράσινο φως για να μπει η Σουηδία στο ΝΑΤΟ, η Τουρκία επρόκειτο να αποκτήσει 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Viper και να αναβαθμίσει ακόμα 79 αεροσκάφη στην προηγμένη έκδοση Block 70.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του πρακτορείου, η τελευταία πιέζει για να αγοράσει λιγότερα κιτς εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών και πυρομαχικά για να εξοικονομήσει δισ. δολάρια εν μέσω περικοπών δαπανών, ενώ επιδιώκει και μεγαλύτερη εμπλοκή στην παραγωγή εξαρτημάτων από την αναπτυσσόμενη εγχώρια βιομηχανία της παραγωγής πολεμικών αεροσκαφών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Ουάσιγκτον, ο Τούρκος Πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με τα σχέδια αναθεώρησης της συμφωνίας, λέγοντας αντ' αυτού ότι «το θέμα σχετικά με αυτά τα ανταλλακτικά είναι κάτι που συζητάμε πάντα».
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η Άγκυρα εξετάζει σοβαρά το Eurofighter Typhoon, το οποίο η Γερμανία εμπόδισε την Τουρκία να αποκτήσει, καθιστώντας το μη διαθέσιμο για την τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Η Τουρκία προτρέπει τη Γερμανία να άρει την απαγόρευση
Όπως έχει γνωστό, λοιπόν, o Erdogan κάλεσε τον Γερμανό καγκελάριο Scholz να άρει το μπλόκο του στην πώληση μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon στην Τουρκία, λίγο μετά την αναστολή της σύμβασης ύψους 23 δισ. δολαρίων με τις ΗΠΑ για τα F-16.
Ειδικότερα, μετά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον, συζήτησε με τον Scholz το αίτημα της Άγκυρας να αγοράσει κινητήρες για τα πολεμικά της πλοία: «Θέλουμε επίσης να προμηθευτούμε από την Siemens τουρμπίνες, που είναι η πιο κρίσιμη μονάδα για το πυρηνικό μας εργοστάσιο στο Ακούγιου» υποστήριξε ο Τούρκος πρόεδρος αναφερόμενος στο εργοστάσιο κόστους 24 δις. δολαρίων που κατασκευάζει η Ρωσία στις μεσογειακές ακτές της Τουρκίας.
Όπως είναι ευνόητο, η Τουρκία καίγεται να αποκτήσει νέα αεροσκάφη ως απάντηση στην απόκτηση μαχητικών Rafale και στην επικείμενη απόκτηση μαχητικών stealth F-35 εκ μέρους της Ελλάδας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε για πρώτη φορά την προθυμία της να αγοράσει 40 αεροσκάφη Eurofighter Typhoon τον Νοέμβριο του 2023, με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας Yasar Gular να δημοσιοποιεί πως γίνονται διαπραγματεύσεις με την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Θέλουμε να αγοράσουμε Eurofighters. Είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αεροσκάφος.
Αυτά τα αεροσκάφη αποτελούν συμπαραγωγή του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ισπανίας» δήλωσε ο Gular.
«Τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και η Ισπανία λένε “ναι” και προσπαθούν να πείσουν τη Γερμανία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία λένε: “Θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα”.
Εάν λυθεί, σκοπεύουμε να αγοράσουμε 40 αεροσκάφη Eurofighter».
Η Γερμανία έχει, μέχρι στιγμής, δείξει την απροθυμία της να άρει μια απαγόρευση καθώς συνεχίζονται οι εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα όπως η καταδίκη του Ισραήλ από την Τουρκία.
Επιβεβαιώνει δε τη σταθερή της θέση σχετικά με το δικαίωμα του Ισραήλ να υπερασπιστεί τον εαυτό του κατά της Hamas.
Μεταξύ των δύο χωρών, διαπιστώνονται και άλλοι τομείς έντασης, όπως η αγορά των ρωσικών S400 εκ μέρους της Τουρκίας, η ακαθόριστη σχέση Άγκυρας με τη Μόσχα και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά των κουρδικών δυνάμεων στη Συρία.
Ωστόσο, η έγκριση της Τουρκίας για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ πιστεύεται ότι διέλυσε ορισμένες ανησυχίες.
Οι Eurofighters θα πολεμήσουν τα ελληνικά Rafales;
Όπως προειπώθηκε, η Τουρκία είναι πρόθυμη να κλείσει συμφωνίες ως αντίδραση στην απόκτηση μαχητικών Rafale από την Ελλάδα και στην επικείμενη αγορά αεροσκαφών F-35.
Οι δύο «σύμμαχοι» του ΝΑΤΟ έχουν εδαφικές διαφορές από το Αιγαίο μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο.
Τον Ιανουάριο του 2021, η Αθήνα ενίσχυσε τις στρατιωτικές της δυνατότητες συνάπτοντας σύμβαση με την Dassault Aviation για 18 μαχητικά αεροσκάφη Rafale.
Στόχος ήταν να ενισχύσει την άμυνά της λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων με την Άγκυρα.
Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, ο τότε Έλληνας υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, υπέγραψε νέα σύμβαση για την απόκτηση έξι επιπλέον αεροσκαφών Rafale, ανεβάζοντας τον αριθμό σε 24.
Η Τουρκία θέλει να γεφυρώσει το χάσμα στον αέρα με τα Eurofighters.
Καθώς η Τουρκία συνεχίζει να αναπτύσσει το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς της, KAAN, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η απόκτηση των Eurofighters και η αναβάθμιση του στόλου της F-16 θα ενισχύσει την αεροπορία της, ειδικά ενόψει της πρόκλησης που θέτουν τα ελληνικά μαχητικά.
Και τα δύο αεροσκάφη έχουν επιδείξει μαχητική αποτελεσματικότητα.
Το Eurofighter έκανε το ντεμπούτο του το 2003. Διατίθεται σε εκδόσεις μονοθέσιου και διθέσιου.
Το μέγιστο βάρος απογείωσής του είναι 23.500 κιλά. Μπορεί να επιχειρήσει σε ακτίνα 1388 χιλιομέτρων και να διανύσει 3781 χιλιόμετρα.
Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πιάσει το Typhoon είναι 65.000 πόδια ενώ ο ρυθμός «αναρρίχησής» του είναι 1.043 πόδια ανά δευτερόλεπτο.
Το μαχητικό έχει 13 hardpoints και ένα πυροβόλο 27 χλστ.
Το δε Rafale έκανε το ντεμπούτο του το 2001.
Το αεροσκάφος, διαθέσιμο σε μονοθέσια και διθέσια έκδοση, ζυγίζει 10.600 κιλά κατά την απογείωση και έχει μέγιστο όριο βάρους 24.499 κιλά.
Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων turbofan της Rafale M-88 είναι 15.422 κιλά, γεγονός που του επιτρέπει να φτάσει τα 2.222 χλμ./ώρα.
Το Rafale έχει ακτίνα μάχης 1.852 km και αυτονομία 3.701 km.
Μπορεί να ανέβει σε μέγιστο υψόμετρο 50.000 ποδιών με ρυθμό 1.000 ποδιών ανά δευτερόλεπτο. Διαθέτει αυτόματο κανόνι 30 mm και 14 hardpoints.
Το Rafale έχει σταθερό ρυθμό στροφής 24 μοιρών και στιγμιαία ταχύτητα στροφής 30 μοιρών, ενώ ο Typhoon έχει σταθερό ρυθμό στροφής 23 μοιρών.
Οι τελευταίες εκδόσεις Tranche 4 του Typhoon είναι εξοπλισμένες με ένα ραντάρ αέρος-αέρος και αέρος-επιφάνειας με δυνατότητα διεύθυνσης Captor-E Active Electronically Scanned Array (AESA).
Και τα δύο αεροσκάφη μπορούν να φέρουν πυραύλους Meteor, βεληνεκούς πάνω από 100 km.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών