Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Fitch: Κερδισμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Fitch: Κερδισμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα
Πάντα κάποιος κερδίζει σε κάθε κρίση...
Σχετικά Άρθρα
Θετικά στη βραχυπρόθεσμη κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών θα επιδράσει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που προκάλεσαν οι επιθέσεις των Houthis, εκτιμά σε έκθεσή της η Fitch Ratings.
Συγκεκριμενα, σύμφωνα με τον αμερικανικό οίκο αξιολόγησης, η κερδοφορία θα τονωθεί από την αύξηση των ναύλων, που υπερβαίνουν το κόστος της αλλαγής δρομολογίου.
Σχεδόν τα μισά από όλα τα φορτηγά πλοία και τα δεξαμενόπλοια έχουν εκτραπεί από τη Διώρυγα του Σουέζ σε εναλλακτικές διαδρομές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας μετά από επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στο στενό Bab-el-Mandeb.
Ως αποτέλεσμα, τα ναύλα εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύθηκαν, με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται κατά 151% από τις αρχές Οκτωβρίου 2023. Τα ναύλα στα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης έχουν αυξηθεί κατά 284% και υπερδιπλασιάστηκαν σε άλλες κύριες λωρίδες Ανατολής-Δύσης.
«Οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίστηκαν, πέρα από τις αρχικές μας προσδοκίες, τον Δεκέμβριο του 2023, χωρίς σημάδια μείωσης. Η εκ νέου δρομολόγηση γύρω από την Αφρική αύξησε τον χρόνο διέλευσης για τη μετακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης κατά περίπου 50%.
Εκτιμούμε ότι το λειτουργικό κόστος των ναυτιλιακών εταιρειών στα επηρεαζόμενα δρομολόγια έχει αυξηθεί κατά περίπου 50%, το οποίο είναι σημαντικά χαμηλότερο από τις πραγματικές αυξήσεις ναύλων.
Ενώ οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν κάποια ευελιξία να αντισταθμίσουν τις μεγαλύτερες διαδρομές αυξάνοντας την ταχύτητα πλεύσης του πλοίου, η χαμηλή πλεονάζουσα χωρητικότητα σημαίνει ότι άλλα μέτρα, όπως η χρήση αδρανούς στόλου ή η καθυστέρηση της προγραμματισμένης διάλυσης σκαφών, έχουν περιορισμένο αντίκτυπο στην απορρόφηση της χωρητικότητας. Ωστόσο, οι προγραμματισμένες παραδόσεις νέων πλοίων το 2024 θα αποκαταστήσουν την πλεονάζουσα χωρητικότητα, σύμφωνα με τη Maersk. Η αυξημένη ζήτηση ναύλωσης πλοίων θα βοηθήσει επίσης στη διατήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.
Δεν πιστεύουμε ότι οι διαταραχές της Ερυθράς Θάλασσας ή αυτές στη Διώρυγα του Παναμά λόγω ξηρασίας δείχνουν μια διαρθρωτική αλλαγή στον τομέα, αν και θα μπορούσαν να διατηρήσουν τους ναύλους υψηλότερους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον, ο πληθωρισμός του λειτουργικού κόστους, τα υψηλότερα λιμενικά τέλη και το αυξανόμενο κόστος της συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, θα στηρίξουν ελαφρώς τα ναύλα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Ο αντίκτυπος των διαταραχών στη ναυτιλία, στις τιμές και τις αλυσίδες εφοδιασμού, φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί προς το παρόν. Διατηρούμε την άποψή μας ότι η φύση και οι επιπτώσεις αυτών των διαταραχών διαφέρουν σημαντικά από εκείνες της περιόδου 2021–2022, οι οποίες σχετίζονταν με ευρύτερα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένων των συμφορήσεων των λιμανιών και της μείωσης της απόδοσης των λιμανιών», σχολιάζει η Fitch.
Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-03-07_172641.png
Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-03-07_172648.png
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης