Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Καθησυχάζει η UBS τους Γάλλους – Αύξησαν τις τιμές οι Ολυμπιακοί Αγώνες… αλλά όχι πολύ

Καθησυχάζει η UBS τους Γάλλους – Αύξησαν τις τιμές οι Ολυμπιακοί Αγώνες… αλλά όχι πολύ
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες προκαλούν άνοδο των τιμών, αλλά οι Γάλλοι καταναλωτές δεν είναι πιθανό να αισθανθούν την άνοδο
Μεγάλα γεγονότα όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ή ακόμα και μεγάλες συναυλίες όπως η περιοδεία Eras της Taylor Swift, οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για ξενοδοχεία - δωμάτια και αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και άλλα αγαθά και υπηρεσίες που επηρεάζονται από την εισροή επισκεπτών.
Ακόμα κι έτσι, οι περισσότεροι καταναλωτές μπορεί να μην αισθάνονται τον αντίκτυπο, σύμφωνα με την UBS.
Ωστόσο, τα δεδομένα μπορεί να υποδηλώνουν μια διαφορετική εικόνα.
Αυτό συμβαίνει επειδή η μέθοδος υπολογισμού των αλλαγών στις τιμές καταναλωτή μπορεί να αυξήσει το αυξανόμενο κόστος σε βιομηχανίες που σχετίζονται με τον τουρισμό —όπως τα ξενοδοχεία— και να δώσει μια στρεβλή εντύπωση.
«Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή μια συναυλία της Taylor Swift δημιουργούν ένα ξαφνικό σοκ ζήτησης», έγραψε ο Paul Donovan, επικεφαλής οικονομολόγος της UBS Global Wealth Management, σε πρόσφατο σημείωμα.
«Η μέθοδος μέτρησης για αυτές τις τιμές είναι πιο πιθανό να συλλάβει το ασυνήθιστο και παροδικό μοτίβο της ζήτησης και εδώ λαμβάνει χώρα η αύξηση του πληθωρισμού των τιμών καταναλωτή».
Αυτό φάνηκε ήδη με την περιοδεία Eras, καθώς αύξησε τα έσοδα από ξενοδοχεία σε πόλεις στις ΗΠΑ όπου εμφανιζόταν η Swift.
Φέτος, οι τιμές των ξενοδοχείων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν τον Ιούνιο, αλλά ο Donovan είπε ότι το υψηλότερο κόστος «μπορεί να έχει επιβαρυνθεί από μια επιλεγμένη ομάδα φίλων της μουσικής της Swift», δεδομένου ότι η περιοδεία Eras πραγματοποιήθηκε στο στάδιο Wembley εκείνο τον μήνα.
Εν τω μεταξύ, οι Θερινοί Αγώνες προκαλούν παρόμοιο φαινόμενο στο Παρίσι.
«Οι τουρίστες που συνέρρευσαν στο Παρίσι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πληρώνουν το τίμημα, δεν αντιπροσωπεύουν τους Γάλλους καταναλωτές», έγραψε.

Έκρηξη στα ξενοδοχεία στο Παρίσι

Αν και τα ξενοδοχεία στην Πόλη του Φωτός δυσκολεύτηκαν στις αρχές Ιουλίου, με εκτιμώμενη πτώση 60% στα ποσοστά πληρότητας που ώθησε τα ξενοδοχεία σε εκπτωτικά προγράμματα, η τάση κατά τη διάρκεια των Αγώνων έχει αντιστραφεί.
Τα επίπεδα πληρότητας των ξενοδοχείων στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, που ξεκίνησαν στις 26 Ιουλίου και ολοκληρώθηκαν την Κυριακή, είναι αυξημένα σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία δεδομένων ακινήτων CoStar.
Ωστόσο, τις ημέρες μετά την τελετή λήξης, οι κρατήσεις ξενοδοχείων στο Παρίσι αναμένεται να μειωθούν σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Η ξενοδοχειακή βιομηχανία της πόλης έχει επίσης δει τεράστιες αυξήσεις τιμών από έτος σε έτος.
Για κάθε μέρα κατά τη διάρκεια της πρώτης ολόκληρης εβδομάδας των φετινών Αγώνων από τις 28 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου, το CoStar διαπίστωσε αύξηση 206% ετησίως στα εβδομαδιαία έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.
Αυτό τροφοδοτήθηκε από την αύξηση της πληρότητας κατά 17,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 85,4% καθώς και από την αύξηση του μέσου ημερήσιου συντελεστή (ADR) κατά 143%.
Μια αξιοσημείωτη άνοδος των τιμών έχει επίσης παρατηρηθεί σε άλλα μέρη της Γαλλίας.
Στη γύρω περιοχή Île-de-France, η CoStar διαπίστωσε ότι η ADR αυξήθηκε κατά 83,4% την εβδομάδα που έληξε στις 27 Ιουλίου σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Την ίδια στιγμή, η πληρότητα στο Παρίσι μειώθηκε κατά 5,7 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, ενώ η ADR εκτινάχθηκε κατά 90,8%.

Ολυμπιακά κέρδη

Σε αυτό το πλαίσιο, οι Αγώνες προσελκύουν τεράστιους αριθμούς τουριστών.
Μόνο την πρώτη εβδομάδα, το τουριστικό γραφείο του Παρισιού ανέφερε 1,73 εκατομμύρια επισκέπτες στο Μεγάλο Παρίσι, αύξηση 18,9% από το 2023.
Από αυτούς, οι 924.000 ήταν διεθνείς τουρίστες - περίπου 14% αύξηση από πέρυσι - με τον μεγαλύτερο αριθμό ξένων επισκεπτών που προέρχονται από τις ΗΠΑ, οι Γάλλοι τουρίστες που ήρθαν στην πόλη αυξήθηκαν κατά 25,1% σε 803.000 από πέρυσι.
Συνολικά, το τουριστικό γραφείο έχει υπολογίσει συνολικά 15,3 εκατομμύρια επισκέπτες για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, με 11,3 εκατομμύρια για τους πρώτους και 4 εκατομμύρια για τους δεύτερους.
Αυτό έρχεται καθώς ο απολογισμός των Αγώνων ρεκόρ πωλήσεων εισιτηρίων.
Η Οργανωτική Επιτροπή του Παρισιού 2024 κατέγραψε ότι συνολικά 10,6 εκατομμύρια εισιτήρια έχουν πουληθεί ή διατεθεί για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες μέχρι στιγμής, με τουλάχιστον 9,4 εκατομμύρια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε οι Αγώνες της Ατλάντα το 1996 με 8,3 εκατομμύρια πωλήσεις ή διάθεση.
«Αυτό που βρίσκετε αρκετά συχνά είναι ότι ο τουρισμός που δεν σχετίζεται με την Ολυμπιάδα πέφτει στην άκρη ενός γκρεμού», είπε ο Donovan στο CNBC, προσθέτοντας ότι αυτό είναι που τον διαφοροποιεί από το Eras Tour και άλλα μεγάλα γεγονότα.
Διακυμάνσεις της ζήτησης έχουν επίσης παρατηρηθεί σε άλλους συναφείς τομείς της παρισινής οικονομίας, όπως ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών.
Παρά το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες προβλέπουν μείωση των εσόδων για το τρίτο τρίμηνο ως αποτέλεσμα της λιγότερης κίνησης προς το Παρίσι αυτό το καλοκαίρι, τα πρόσφατα στοιχεία της Visa δείχνουν ότι οι κρατήσεις πτήσεων προς την πόλη έχουν αυξηθεί κατά 39% την περίοδο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι μικρές επιχειρήσεις σε όλη την πόλη έχουν επίσης κέρδη.
Η Visa διαπίστωσε ότι αυτές οι επιχειρήσεις έλαβαν αύξηση πωλήσεων κατά 26% σε ετήσια βάση από τους κατόχους καρτών το πρώτο Σαββατοκύριακο των Αγώνων.
Ενώ ο μακροπρόθεσμος οικονομικός αντίκτυπος των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού είναι ακόμα αβέβαιος, ο Donovan αναμένει ότι «σε ισοζύγιο θα είναι πιθανώς θετικό», αναφέροντας προηγούμενες Αγώνες που είχαν γνωρίσει άνθηση του τουρισμού όπως η Βαρκελώνη το 1992.
«Αν το καταλάβετε σωστά, μπορεί να είναι μια ώθηση», είπε, σημειώνοντας ότι οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες τείνουν να συγκεντρώνουν περισσότερη έλξη από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες γενικά.
Το Παρίσι 2024 μπορεί να αποφέρει έως και 12 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 11,1 δισεκατομμύρια ευρώ, σε μακροπρόθεσμο οικονομικό αντίκτυπο, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από το Κέντρο Δικαίου και Οικονομίας του Αθλητισμού.
Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή είπε ότι στους επόμενους δύο Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες θα μπορούσε να δημιουργηθεί ακόμη μεγαλύτερη αξία.
«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των Αγώνων είναι πολύ σημαντικός», δήλωσε ο Christophe Dubi, εκτελεστικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων.
«Πρόκειται για μια ένεση πόρων στην τοπική οικονομία που αφήνει βαθύ αντίκτυπο τώρα και στο μέλλον».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης