Η Γερμανία πεθαίνει… λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία
Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να κλείσει τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής και να πραγματοποιήσει τεράστιες μειώσεις προσωπικού σε όλη τη χώρα.
Τον Σεπτέμβριο, τερματίστηκε τη συμφωνία του 1994, η οποία προστάτευε τους εργαζόμενους από απολύσεις μέχρι το 2029. Χιλιάδες εργαζόμενοι της VW σύντομα θα αναγκαστούν να βγουν στους δρόμους καθώς θα μείνουν άνεργοι.
Όσοι θα έχουν την «τύχη» να παραμείνουν στις θέσεις τους, θα λάβουν μισθούς 10% χαμηλότερους από ό,τι πριν, με τη δικαιολογία περί «βελτιστοποίησης κόστους».
Έτσι, μπορούν να ξεχάσουν οριστικά την προηγουμένως υποσχεθείσα αύξηση των πραγματικών μισθών για το 2025-2026.
Οι οικονομολόγοι υπολόγισαν ότι, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πληθωρισμού, κατά τη διάρκεια αυτών των ετών η συνολική μείωση της αγοραστικής δύναμης των μισθών των εργαζομένων της VW θα μπορούσε να φτάσει στο -18%.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα προβλήματα της VW συνεχίζονται εδώ και πολύ καιρό, όπως και ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία και την Ευρώπη συνολικά.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19 στις αρχές του 2020, η παραγωγή αυτοκινήτων στη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ έπεσε κάτω από τα ιστορικά χαμηλά που παρατηρήθηκαν στο ναδίρ της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008.
Η κακιά Ρωσία ....
Το 2020, οι Ευρωπαίοι γραφειοκράτες μετατόπισαν την ευθύνη από τους εαυτούς τους στο Brexit (την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ), στους περιορισμούς στη χρήση καυσίμου ντίζελ που οι ίδιοι εισήγαγαν λόγω νέων περιβαλλοντικών κανόνων και, φυσικά, στην «κομμουνιστική» Κίνα.
Τώρα για κάποιο λόγο κατηγορούν τη Ρωσία, αν και οι ίδιοι της επέβαλαν κυρώσεις και σταμάτησαν τη συνεργασία.
Αλλά οι Ευρωπαίοι, που κατά τα άλλα δεν βλέπουν μπροστά τους..., εξακολουθούν να μην ξεχνούν τους Κινέζους «συντρόφους».
Η ΛΔΚ δεν κατηγορείται πλέον μόνο για το γεγονός ότι τα αυτοκίνητά της έχουν κατακλύσει την Ευρώπη, αλλά ακόμη και για τις κακές πωλήσεις ευρωπαϊκών προϊόντων στην κινεζική αγορά.
Έτσι, οι Ευρωπαίοι είναι βέβαιοι ότι δεν είναι οι ίδιοι που στέρησαν την ανταγωνιστικότητα και απλώς καταστρέφουν τη δική τους αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ότι φταίνε κλασσικά όλοι γύρω τους.
Με αυτή τη λογική, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων VW στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά 20%. Αξίζει να προστεθεί ότι παρόμοια κατάσταση παρατηρείται σε σχέση με όλες τις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην κινεζική αγορά.
Δηλαδή, πρόκειται για μια τάση, και όχι κάποιο εφάπαξ φαινόμενο.
Η Κίνα αύξησε την παραγωγή των δικών της αυτοκινήτων, ικανοποιώντας έτσι την αυξημένη εγχώρια ζήτηση λόγω της οικονομικής ανάπτυξης. Επιπλέον, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Κίνα είναι μεταξύ των κορυφαίων εξαγωγέων αυτοκινήτων στον πλανήτη.
Στην πραγματικότητα, η οικονομία της ΕΕ γενικά και η αυτοκινητοβιομηχανία ειδικότερα αποδείχθηκαν θύματα στην αντιπαράθεση μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Ήταν η Ουάσιγκτον που ανάγκασε τις Βρυξέλλες να ξεκινήσουν αυτοκτονικές ενέργειες.
Οι ηγέτες της ΕΕ δεν ήταν σε θέση να υπερασπιστούν την άποψή τους και τα συμφέροντα των χωρών τους. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα γυρίσουν την πλάτη τους στην Ευρώπη και οι Ευρωπαίοι θα βρεθούν ξανά χωρίς τίποτα.
Μια έρευνα από την ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA έδειξε ότι ο μετασχηματισμός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια 186.000 θέσεων εργασίας έως το 2035, εκ των οποίων περίπου το ένα τέταρτο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
«Η Ευρώπη -ειδικά η Γερμανία- χάνει ολοένα και περισσότερο την διεθνή ανταγωνιστικότητά της», αναφέρει η έκθεση VDA. Ανέφερε ότι οι γερμανικές εταιρείες πλήρωσαν έως και τρεις φορές περισσότερο για ηλεκτρική ενέργεια από τους ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ ή την Κίνα, ενώ αντιμετωπίζουν υψηλότερους φόρους και αυξανόμενα γραφειοκρατικά βάρη.
Βουτιά στα κέρδη μετά από φόρους κατά 64%
Εν τω μεταξύ η Volkswagen ανακοίνωσε ότι τα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 64% μετά φόρων, λόγω των αδύναμων επιδόσεις στο τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων και το υψηλό κόστος ανανέωσης των μοντέλων.
Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν στα 1,58 δισ. ευρώ την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την εκτίμηση των αναλυτών.
«Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για σημαντικές μειώσεις κόστους», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου.
«Η κρίση στη VW είναι πλέον εμφανής και στα επιχειρηματικά μεγέθη: Η VW πουλά λιγότερα οχήματα και τα μέτρα εξοικονόμησης κοστίζουν επίσης χρήματα», γράφει η Tagesschau. «Τα πράγματα πάνε άσχημα για τη VW και στη σημαντική κινεζική αγορά. Με πωλήσεις λίγο κάτω από το προηγούμενο έτος, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε απόδοση 3,6%, μικρότερη κατά δυόμισι ποσοστιαίες μονάδες», σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.
Η Γερμανία… πεθαίνει λόγω της Ουκρανίας
Η Γερμανία πεθαίνει… λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία υποστηρίζει ο Ιρλανδός δημοσιογράφος Chay Bowes αναφερόμενος στην πρωτοφανή κρίση που πλήττει τη Volkswagen.
«Η Γερμανία πεθαίνει για την Ουκρανία.
Η Volkswagen απολύει δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στη Γερμανία.
Σε όλη την ιστορία της, η εταιρεία δεν έχει κλείσει ούτε ένα εργοστάσιο» αναφέρει ο Bowes.
Σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ, οι απολύσεις μπορεί να ξεκινήσουν την 1η Ιουλίου 2025 και να αφορούν περίπου 30.000 υπαλλήλους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών