Άρθρο του κ. Αντώνη Μακρή, προέδρου του ΣΕΛΠΕ στο bankingnews.gr
Όνομα ορόσημο στην ιστορία του παγκόσμιου εμπορίου αλλά και πρόσφατη γνωριμία για τη χώρα μας.
Εδώ και τέσσερα χρόνια η ελληνική αγορά ζει και κινείται το Νοέμβριο στο ρυθμό του Black Friday.
Πως όμως ξεκίνησε;
Είναι μια ημέρα γιορτής της αγοράς μετά την ημέρα των ευχαριστιών στις ΗΠΑ όπου το λιανεμπόριο προσπαθεί να ενισχύσει την διάθεση των καταναλωτών εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Ξεκίνησε από την ανάγκη να καλυφθεί εμπορικά το νεκρό εμπορικό διάστημα προ των εορταστικών αγορών.
Είναι μια γιορτή προς όφελος του καταναλωτή ενώ ταυτοχρόνως ενισχύει τη ρευστότητα των εταιρειών που συμμετέχουν.
Δυστυχώς στη χώρα μας με τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί διαχρονικά δεν επιτρέπεται τη συγκεκριμένη ημέρα η λέξη έκπτωση αλλά η λέξη προσφορά και μόνο στο 50% του συνόλου των ειδών των καταστήματος, έτσι υπάρχει ένας «κλεφτοπόλεμος» με τις ελεγκτικές υπηρεσίες που αναλώνονται κύρια ελέγχοντας τη λεπτομέρεια της αποτύπωσης των τιμών εμποδίζοντας έτσι τις εταιρείες να παρέχουν στους καταναλωτές ότι θα επιθυμούσαν, και αυτή είναι μια εκδήλωση του γνωστού φαινομένου παρεμπόδισης από την Πολιτεία της ελευθερίας του «επιχειρείν» στον βωμό μικροκομματικών και μικροσυντεχνιακών συμφερόντων.
Η Πολιτεία πρέπει επιτέλους, και φαντάζομαι ότι θα το πράξει σύντομα, να αποφασίσει εάν είναι με το μέρος του Πολίτη-Καταναλωτή ή με τον Επιχειρηματία και την Επιχείρηση.
Άποψη μας είναι ότι προηγείται το συμφέρον του καταναλωτή και έπονται όλα τα υπόλοιπα.
Και τούτο διότι η αγορά είναι ένα διαρκές και ευχάριστο παιχνίδι μεταξύ όλων των εμπλεκομένων επιχειρήσεων, καταναλωτών και της πολιτείας που όπως βεβαίως κάθε παιχνίδι χρειάζεται αφορμές για να ξεκινήσει και μια τέτοια αφορμή εξυπηρετείται και από το Black Friday.
Οι προσδοκίες για αυτή την ημέρα ως συνήθως είναι μεγάλες από όλες τις πλευρές. Οι εταιρείες αναμένουν μεγάλους τζίρους, οι καταναλωτές καλές τιμές και η πολιτεία υψηλούς φόρους.
Θεωρούμε ότι και εφέτος θα φύγουν όπως πάντα όλοι ευχαριστημένοι.
Παραθέτουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές:
- Η πολιτεία να επιτρέψει άμεσα στις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες ελεύθερα να προσφέρουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και αυτό θα βρει ανταπόκριση στους καταναλωτές η δε μόνη υποχρέωση της είναι να ελέγχει την αλήθεια των εμπορικών προτάσεων που εμφανίζονται στην αγορά
- Οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες να προάγουν την προοπτική συμφωνίας σε όλη την αλυσίδα αξίας προσφερόμενων προϊόντων ώστε οι τελικές τιμές να γίνονται ελκυστικότερες για τον καταναλωτή.
- Οι καταναλωτές να παρακολουθούν με μέγιστη προσοχή τα προσφερόμενα και να επιβραβεύουν με τις αγορές τους τις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες που συμπεριφέρονται με περισσή ευγένεια σεβόμενοι την προσωπικότητά τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
www.bankingnews.gr
Εδώ και τέσσερα χρόνια η ελληνική αγορά ζει και κινείται το Νοέμβριο στο ρυθμό του Black Friday.
Πως όμως ξεκίνησε;
Είναι μια ημέρα γιορτής της αγοράς μετά την ημέρα των ευχαριστιών στις ΗΠΑ όπου το λιανεμπόριο προσπαθεί να ενισχύσει την διάθεση των καταναλωτών εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Ξεκίνησε από την ανάγκη να καλυφθεί εμπορικά το νεκρό εμπορικό διάστημα προ των εορταστικών αγορών.
Είναι μια γιορτή προς όφελος του καταναλωτή ενώ ταυτοχρόνως ενισχύει τη ρευστότητα των εταιρειών που συμμετέχουν.
Δυστυχώς στη χώρα μας με τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί διαχρονικά δεν επιτρέπεται τη συγκεκριμένη ημέρα η λέξη έκπτωση αλλά η λέξη προσφορά και μόνο στο 50% του συνόλου των ειδών των καταστήματος, έτσι υπάρχει ένας «κλεφτοπόλεμος» με τις ελεγκτικές υπηρεσίες που αναλώνονται κύρια ελέγχοντας τη λεπτομέρεια της αποτύπωσης των τιμών εμποδίζοντας έτσι τις εταιρείες να παρέχουν στους καταναλωτές ότι θα επιθυμούσαν, και αυτή είναι μια εκδήλωση του γνωστού φαινομένου παρεμπόδισης από την Πολιτεία της ελευθερίας του «επιχειρείν» στον βωμό μικροκομματικών και μικροσυντεχνιακών συμφερόντων.
Η Πολιτεία πρέπει επιτέλους, και φαντάζομαι ότι θα το πράξει σύντομα, να αποφασίσει εάν είναι με το μέρος του Πολίτη-Καταναλωτή ή με τον Επιχειρηματία και την Επιχείρηση.
Άποψη μας είναι ότι προηγείται το συμφέρον του καταναλωτή και έπονται όλα τα υπόλοιπα.
Και τούτο διότι η αγορά είναι ένα διαρκές και ευχάριστο παιχνίδι μεταξύ όλων των εμπλεκομένων επιχειρήσεων, καταναλωτών και της πολιτείας που όπως βεβαίως κάθε παιχνίδι χρειάζεται αφορμές για να ξεκινήσει και μια τέτοια αφορμή εξυπηρετείται και από το Black Friday.
Οι προσδοκίες για αυτή την ημέρα ως συνήθως είναι μεγάλες από όλες τις πλευρές. Οι εταιρείες αναμένουν μεγάλους τζίρους, οι καταναλωτές καλές τιμές και η πολιτεία υψηλούς φόρους.
Θεωρούμε ότι και εφέτος θα φύγουν όπως πάντα όλοι ευχαριστημένοι.
Παραθέτουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές:
- Η πολιτεία να επιτρέψει άμεσα στις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες ελεύθερα να προσφέρουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και αυτό θα βρει ανταπόκριση στους καταναλωτές η δε μόνη υποχρέωση της είναι να ελέγχει την αλήθεια των εμπορικών προτάσεων που εμφανίζονται στην αγορά
- Οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες να προάγουν την προοπτική συμφωνίας σε όλη την αλυσίδα αξίας προσφερόμενων προϊόντων ώστε οι τελικές τιμές να γίνονται ελκυστικότερες για τον καταναλωτή.
- Οι καταναλωτές να παρακολουθούν με μέγιστη προσοχή τα προσφερόμενα και να επιβραβεύουν με τις αγορές τους τις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες που συμπεριφέρονται με περισσή ευγένεια σεβόμενοι την προσωπικότητά τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών