Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ο πόλεμος της Μαύρης Θάλασσας, οι ουρές δεξαμενόπλοιων και οι ασφαλιστικές που αρνούνται να υπογράψουν τα Τουρκικά έγγραφα

Ο πόλεμος της Μαύρης Θάλασσας, οι ουρές δεξαμενόπλοιων και οι ασφαλιστικές που αρνούνται να υπογράψουν τα Τουρκικά έγγραφα
Η κυβέρνηση της Άγκυρας αρνήθηκε να καταργήσει το νέο νόμο περί ασφαλιστικών επιθεωρήσεων που εφάρμοσε στις αρχές του μήνα
Αυξήθηκε την περασμένη Παρασκευή ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που έριξαν άγκυρα στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς η Τουρκία στάθηκε εμπόδιο στα περίπλοκα σχέδια της Δύσης που στόχο έχουν να στερήσουν τη Ρωσία από τα έσοδα πετρελαίου.
Η κυβέρνηση της Άγκυρας αρνήθηκε να καταργήσει το νέο νόμο περί ασφαλιστικών επιθεωρήσεων που εφάρμοσε στις αρχές του μήνα, παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε από δυτικούς αξιωματούχους προκειμένου να σπάσει τους κανονισμούς.

Κόκκινο στο Βόσπορο και τα Δαρδανέλια


Μέχρι και την Παρασκευή, η τεράστια ουρά που σχηματίστηκε στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων αποτελείτο από 28 δεξαμενόπλοια που ανέμεναν το πράσινο φως για να σηκώσουν άγκυρα και να αποπλεύσουν. Αυτό γιατί οι πλούσιες χώρες του G7, η Ευρωπαϊκή Ενωση και η Αυστραλία συμφώνησαν να απαγορεύσουν στους προμηθευτές των ναυτιλιακών υπηρεσιών και τις ασφαλιστικές να συμβάλλουν στην εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, εκτός αν το πετρέλαιο πωληθεί στην επιβεβλημένη χαμηλή τιμή ή στο ανώτατο όριο. Στόχος τους να στερήσουν τη Μόσχα από τα έσοδα πετρελαίου, ένα χρόνο σχεδόν μετά την έναρξη του πολέμου και τις αβέβαιες πολιτικές.
Η Αρχή του Τουρκίας για την ναυτιλία δήλωσε δε, ανεμπόδιστα ότι θα συνεχίσει να κρατά έξω από τα χωρικά της ύδατα, τα δεξαμενόπλοια που δεν συνοδεύουν το φορτίο τους με τα ασφαλιστικά έγγραφα που απαιτούν οι κανονισμοί της χώρας.

Οι ασφαλιστικές οπισθοχωρούν


Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές της Δύσης απαντούν ότι δεν δύνανται να υπογράψουν τα έγγραφα που απαιτεί η Τουρκία, αφού αν πάσα στιγμή μπορεί να υποπέσουν σε κυρώσεις, αν μετά από έλεγχο προκύψει ότι τα φορτία πετρελαίου που καλύπτουν πωλήθηκαν σε τιμές που υπερβαίνουν το ανώτατο συμφωνηθέν όριο. Από την άλλη πλευρά η Αρχή της Τουρκίας δήλωσε ότι σε περίπτωση ατυχήματος πετρελαιοφόρου που παραβαίνει του κανονισμούς και που έχει να κάνει με διαρροή πετρελαίου, η ζημιά δεν θα καλύπτεται από το Διεθνές Ταμείο.
Η συντριπτική πλειοψηφία των δεξαμενόπλοιων που έχουν εγκλωβιστεί στη Μαύρη Θάλασσα και κοντά στα στενά των Δαρδανελίων προορίζονται για τα λιμάνια της ΕΕ, αποτέλεσμα που εμποδίζει την ομαλή πορεία των σχεδίων της Δύσης. Αυτό αναμένεται να προκαλέσει μεταβλητότητα στις αγορές πετρελαίων όταν εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μεταφέρονται στο Νότο και την Μεσόγειο από τα λιμάνια της Ρωσίας μέσω των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.

Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης