Τα χαμηλά τιμολόγια που συχνά προσφέρουν αυτές οι ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας μέσω υποκαταστημάτων, ή μέσω ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ)
Τα χαμηλά τιμολόγια που συχνά προσφέρουν αυτές οι ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας μέσω υποκαταστημάτων, ή μέσω ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ), έχουν οδηγήσει τις ασφάλειες κατά ζημιών σε αρνητικό πρόσημο (-9%), σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
Περί τα τέλη του έτους στην Ρουμανία έβαλε λουκέτο η CITY Ρουμανίας, εταιρία που ασφάλιζε οχήματα και στην Ελλάδα, καθώς λειτουργούσε υπό καθεστώς ΕΠΥ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του προέδρου της επιτροπής αυτοκινήτων στην ΕΑΕΕ, Δημήτρη Ζορμά, αναμένονται και άλλες ανακλήσεις. Ο κ. Ζορμπάς σημειώνει ότι «δεν μπορεί 6.500.000 άνθρωποι να ενεργούν σωστά και να ασφαλίζονται και 300-500 χιλιάδες να λειτουργούν σε βάρος τους και να τους πληρώνουμε και τις αποζημιώσεις».
Το 2020 έγιναν 643.718 έλεγχοι με τα σφαλισθέντα οχήματα να είναι 6.299.174. Με βάση αυτό το ποσοστό προκύπτει μια εκτίμηση ανασφάλιστων σε 555.402 οχήματα.
Για την επίλυση του θέματος γίνεται προσπάθεια ενοποίησης των μητρώων όλων των φορέων από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, υπάρχουν 215 ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι οποίες έχουν έδρα κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εποπτεύονται από τις εκεί τοπικές αρχές, πλην όμως προσφέρουν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους στην Ελλάδα.
Οι εταιρείες αυτές, που κατά κύριο λόγο δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτοκινήτου μέσα από χαμηλά τιμολόγια, είχαν ασφαλίσει το 20% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τη συμμετοχή τους στην εγχώρια αγορά, καθώς το αντίστοιχο μερίδιό της στις 31/12/2021 είχε διαμορφωθεί στο 18%.
Η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς αυτών των εταιρειών πολύ πιθανόν να ερμηνεύει και ως ένα βαθμό την αναιμική πορεία που εμφανίζει η παραγωγή του κλάδου αστικής ευθύνης οχημάτων, όπως αυτή εμφανίζεται στη μηνιαία έκθεση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, καθώς πολλές εξ’ αυτών δεν συμμετέχουν στη σχετική έρευνα.
Συγκεκριμένα, στην έρευνα της ΕΑΕΕ η παραγωγή του κλάδου οχημάτων φέρεται να αυξήθηκε μόλις κατά 0,7% το 2022 και μόνο κατά 0,1% το πρώτο φετινό δίμηνο. Το παράδοξο είναι πως τόσο το Σεπτέμβριο του 2022, όσο και τον Ιανουάριο του 2023, οι πλείστες ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε αυξήσεις τιμολογίων οι οποίες αθροιστικά ξεπέρασαν το 10%!
Μεταξύ των επιχειρήσεων ΕΠΥ που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, υπάρχουν πολύ σοβαρές περιπτώσεις, αλλά και άλλες με πολύ αδύναμα οικονομικά στοιχεία, με αποτέλεσμα κατά καιρούς να απασχολούν την επικαιρότητα επειδή έχασαν, ή κινδύνευσαν να χάσουν την άδεια λειτουργίας τους» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Έτσι, ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος βεβαιώνει πως το σύνολο των εγγεγραμμένων ασφαλιστικών εταιρειών που ελέγχονται από αυτήν υπερκαλύπτει τους απαιτούμενους εποπτικούς δείκτες, τα τελευταία χρόνια έχουν μπει «λουκέτα» σε αρκετές ΕΠΥ με δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένα οχήματα στην Ελλάδα, όπως η ρουμανική Citi που προαναφέραμε η Insurance, η κυπριακή Olympic, η Enterprise κ.α.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών