Νέες υποσχέσεις, από τον Μάρτιο τέλος στα ανασφάλιστα - Πόσο στοιχίζουν τα ανασφάλιστα στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου
«Ανασφάλιστοι οδηγοί αυτοκινήτων κυκλοφορούν σε όλες τις χώρες, ακόμα και στη Γερμανία» διεμήνυσε διευθύνων σύμβουλος ασφαλιστικής στην Ελλάδα πρόσφατα. Το ζητούμενο δεν είναι να δίνουν υποσχέσεις οι Αρχές της χώρας, το ζητούμενο είναι «η εφαρμογή της νομοθεσίας», συμπλήρωσε, ενημερώνοντας από τα στατιστικά ότι ο λόγος που στην Γερμανία το ποσοστό των ανασφάλιστων οδηγών είναι πολύ χαμηλό είναι ακριβώς, γιατί εφαρμόζεται το γράμμα το νόμου.
Εν ευθέτω χρόνω και συγκεκριμένα μέσα στο επόμενο τρίμηνο δεν θα κυκλοφορούν ανασφάλιστα οχήματα άφησε να εννοηθεί ο Υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης συνάντηση που είχε με τα Σωματεία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Είναι και αυτή μία υπόσχεση ανάμεσα στις δεκάδες που δίνονταν τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια κοντά στα τέλη κάθε χρόνου. Αν όντως θα είναι η τελευταία θα φανεί τον Μάρτιο του 2024.
Η λύση ήτο να δοθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο
Από τον περασμένο Μάϊο το ΒΝ έγραψε για το άλυτο πρόβλημα με τα ανασφάλιστα, τις προτάσεις και τα αιτήματα της ΕΑΕΕ και εν συνεχεία για τις διαβεβαιώσεις που έλαβε η ασφαλιστική αγορά για την επίλυση του προβλήματος το αργότερο μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Το αίτημα της ΕΑΕΕ ήταν τότε:
1. να δοθεί στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο του υπουργού υποδομών και μεταφορών με τα στοιχεία των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους
2. Να επιτραπεί η ηλεκτρονική πρόσβαση στις πληροφορίες των οχημάτων που περιλαμβάνονται στην υπηρεσία myauto η οποία περιλαμβάνεται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης.
Τελευταίες προειδοποιήσεις από το ΥΠΟΙΚ
Από τότε μέχρι σήμερα, τα ανασφάλιστα παραμένουν στους δρόμους και κυκλοφορούν, αφού οι έλεγχοι δεν είναι συστηματικοί παρά δειγματοληπτικοί, αλλά και οι διασταυρώσεις δεν συμφωνούν και ο νόμος δεν εφαρμόζεται. Ωστόσο, σήμερα «γίνονται» ως υποστηρίζεται οι τελευταίες προειδοποιήσεις, καθώς από τον Μάρτιο του 2024 η πλατφόρμα που θα κάνει τις διασταυρώσεις μπαίνει σε λειτουργία με την ΑΑΔΕ να βάζει μπρος τον μηχανισμό αποστολής προστίμων προς τους ανασφάλιστους οδηγούς που παραβαίνουν τον νόμο.
Το ύψος του προστίμου και οι κυρώσεις
Το πρόστιμο που θα ανέρχεται στα 250 ευρώ θα αποστέλλεται μέσω του taxisnet ή ταχυδρομικώς, ενώ ο οδηγός θα πρέπει αφού εξοφλήσει το πρόστιμο να ασφαλίσει το όχημα του. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν συμμορφωθεί με το νόμο θα επιβάλλεται νέο πρόστιμο 500 ευρώ και κυρώσεις που θα είναι αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, πρόστιμο 1.000 ευρώ υπέρ του επικουρικού κεφαλαίου αυτοκινήτων για τα λεωφορεία και τα φορτηγά, 500 ευρώ και 250 για επιβατικά και δίκυκλα αντίστοιχα.
Πόσο στοίχισαν στο ΕΠΙΚΕΦ Αυτοκινήτου τα ανασφάλιστα
Το πρώτο 9μηνο του 2023 τα ανασφάλιστα οχήματα κόστισαν στο ΕΠΙΚΕΦ Αυτοκινήτου 7 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Καταγράφηκαν 1.227 τροχαία ατυχήματα, και καταβλήθηκαν αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές ύψους 17,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6.9 εκατομμύρια αφορούσαν ανασφάλιστα αυτοκίνητα.
Το ποσοστό κάλυψης του ΕΠΙΚΕΦ Αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο του 2023 ανήλθε στο 60,05% του συνολικού ποσού.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών