Που οδεύει η αγορά, ο κίνδυνος της καρτελοποίησης και οι ενδεχόμενες αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου
«Κερδισμένες από την έξοδο της Europ Assistance από την Ελλάδα μετά από τα 23 χρόνια παρουσίας της, είναι η Interamerican, Intersalonica, Eurosos Assistance της Ergo και η Mondial Assistance» έγραψε σε πρόσφατο δημοσίευμα του το ΒΝ.
Στην αγορά Βοήθειας νέοι παίκτες δεν μπαίνουν, αντίθετα χρόνο με το χρόνο παρατηρείται έξοδος παικτών, όπως για παράδειγμα της Interpartner με την οποία συνεργάζονταν μεταξύ άλλων και η AXA Ασφαλιστική που αποχώρησε από την Ελλάδα.
Υπό αυτό το πρίσμα μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Europ Assistance από την Interamerican, το ΒΝ έθεσε πέντε ερωτήματα στον Διευθυντή Βοήθειας στην Interamerican Γιώργο Σπαντιδάκη σχετικά με την απόκτηση ή όχι των legacy χαρτοφυλακίων της Europ Assistance, χαρτοφυλάκια τα οποία αυξάνουν τον όγκο των πελατών αλλά κληρονομούν και τις ζημιές, επιφέροντας αλλαγές στην εικόνα των ισολογισμών των ασφαλιστικών.
Σχετικά με τις νέες συνεργασίες της ασφαλιστικής με άλλες ασφαλιστικές στον τομέα της Βοήθειας, για τις τιμές των ασφαλίστρων απόρροια των πιθανά αυξημένων αποζημιώσεων λόγω ζημιών αλλά και για τον κίνδυνο της καρτελοποίησης.
Η Interamerican παραλαμβάνει τμήμα legacy χαρτοφυλακίου
«Ναι, ένα περιορισμένο τμήμα του χαρτοφυλακίου θα συνεχίσει να εξυπηρετείται τόσο από την Interassistance όσο και από την Europ Assistance» απαντά ο κος Σπαντιδάκης, ωστόσο δεν απαντά στο θέμα των αυξήσεων των τιμών λόγω υψηλών αποζημιώσεων και με το δεδομένο ότι ο δείκτης ζημιών αυτοκινήτου (loss ratio) είναι πολύ υψηλός, δηλώνοντας ότι «το θέμα δεν αφορά την δραστηριότητα της Οδικής Βοήθειας».
Καμία απάντηση για αυξήσεις στα ασφάλιστρα και για τις συνεργασίες που έχουν συναφθεί λόγω απορρήτου
Αν και οι ασφαλιστικές συνάπτουν συνεργασίες και με άλλες ασφαλιστικές στο τομέα της Βοήθειας, ο κος Σπαντιδκάκης μετά από την σχετική ερώτηση, απαντά πως «δυστυχώς, η εν λόγω πληροφορία δεν μπορεί να κοινοποιηθεί λόγω επαγγελματικού απορρήτου».
Στο καίριο θέμα της διαχείρισης εντός του πλαισίου του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο νόμος για τις εταιρείες Βοήθειας εξηγεί πως «η εξαγορά έχει ήδη αποδώσει θετικά αποτελέσματα, καθώς ο μέσος χρόνος άφιξης στην περιοχή της Αθήνας βελτιώθηκε κατά 7 λεπτά την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου».
Τέλος σχετικά με το θέμα της καρτελοποίησης ένα θέμα ισχύει σε πολλούς κλάδου της οικονομίας στην Ελλάδα σε βάρος των καταναλωτών διευκρινίζει ότι «η αγορά αποτελείται από πολλούς παίκτες, συμπεριλαμβανομένων μεσαίων και μικρότερων παρόχων. Επομένως, παρότι η Interamerican γίνεται ο μεγαλύτερος παίκτης, η αγορά παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς τόσο ο αριθμός των παρόχων όσο και οι τοπικές συνθήκες υποστηρίζουν τη διατήρηση υψηλών επιπέδων ανταγωνιστικότητας».
Η Εurop Assistance έκλεισε το υποκατάστημα της στην Ελλάδα
Υπενθυμίζεται ότι το υποκατάστημα της Γαλλικής Ασφαλιστικής Εurop Assistance S.A έκλεισε στις 31 Οκτωβρίου 2024 με τους Γάλλους να ακούγεται ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι από το τζίρο του υποκαταστήματος.
Η Europ Assistance παρείχε κλασσικές υπηρεσίες βοήθειας αυτοκινήτου προς ασφαλιστικές, μεσίτες ασφαλίσεων, επεκτάθηκε τελευταία στην επείγουσα τεχνική βοήθεια, στην ταξιδιωτική βοήθεια, στην υγεία και το concierge.
Το ΒΝ έγραψε μετά την ανακοίνωση των Γάλλων ότι «κατά τις πληροφορίες ήδη το χαρτοφυλάκιο της Europ Assistance έχει μεταφερθεί σε άλλες ασφαλιστικές παροχής βοήθειας, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι η αγορά και σε αυτόν τον τομέα μπαίνει σε φάση ολιγοπωλίου με δύο τρεις ασφαλιστικές να την κουμαντάρουν και να ελέγχουν τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών».
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Στην αγορά Βοήθειας νέοι παίκτες δεν μπαίνουν, αντίθετα χρόνο με το χρόνο παρατηρείται έξοδος παικτών, όπως για παράδειγμα της Interpartner με την οποία συνεργάζονταν μεταξύ άλλων και η AXA Ασφαλιστική που αποχώρησε από την Ελλάδα.
Υπό αυτό το πρίσμα μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Europ Assistance από την Interamerican, το ΒΝ έθεσε πέντε ερωτήματα στον Διευθυντή Βοήθειας στην Interamerican Γιώργο Σπαντιδάκη σχετικά με την απόκτηση ή όχι των legacy χαρτοφυλακίων της Europ Assistance, χαρτοφυλάκια τα οποία αυξάνουν τον όγκο των πελατών αλλά κληρονομούν και τις ζημιές, επιφέροντας αλλαγές στην εικόνα των ισολογισμών των ασφαλιστικών.
Σχετικά με τις νέες συνεργασίες της ασφαλιστικής με άλλες ασφαλιστικές στον τομέα της Βοήθειας, για τις τιμές των ασφαλίστρων απόρροια των πιθανά αυξημένων αποζημιώσεων λόγω ζημιών αλλά και για τον κίνδυνο της καρτελοποίησης.
Η Interamerican παραλαμβάνει τμήμα legacy χαρτοφυλακίου
«Ναι, ένα περιορισμένο τμήμα του χαρτοφυλακίου θα συνεχίσει να εξυπηρετείται τόσο από την Interassistance όσο και από την Europ Assistance» απαντά ο κος Σπαντιδάκης, ωστόσο δεν απαντά στο θέμα των αυξήσεων των τιμών λόγω υψηλών αποζημιώσεων και με το δεδομένο ότι ο δείκτης ζημιών αυτοκινήτου (loss ratio) είναι πολύ υψηλός, δηλώνοντας ότι «το θέμα δεν αφορά την δραστηριότητα της Οδικής Βοήθειας».
Καμία απάντηση για αυξήσεις στα ασφάλιστρα και για τις συνεργασίες που έχουν συναφθεί λόγω απορρήτου
Αν και οι ασφαλιστικές συνάπτουν συνεργασίες και με άλλες ασφαλιστικές στο τομέα της Βοήθειας, ο κος Σπαντιδκάκης μετά από την σχετική ερώτηση, απαντά πως «δυστυχώς, η εν λόγω πληροφορία δεν μπορεί να κοινοποιηθεί λόγω επαγγελματικού απορρήτου».
Στο καίριο θέμα της διαχείρισης εντός του πλαισίου του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο νόμος για τις εταιρείες Βοήθειας εξηγεί πως «η εξαγορά έχει ήδη αποδώσει θετικά αποτελέσματα, καθώς ο μέσος χρόνος άφιξης στην περιοχή της Αθήνας βελτιώθηκε κατά 7 λεπτά την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου».
Τέλος σχετικά με το θέμα της καρτελοποίησης ένα θέμα ισχύει σε πολλούς κλάδου της οικονομίας στην Ελλάδα σε βάρος των καταναλωτών διευκρινίζει ότι «η αγορά αποτελείται από πολλούς παίκτες, συμπεριλαμβανομένων μεσαίων και μικρότερων παρόχων. Επομένως, παρότι η Interamerican γίνεται ο μεγαλύτερος παίκτης, η αγορά παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς τόσο ο αριθμός των παρόχων όσο και οι τοπικές συνθήκες υποστηρίζουν τη διατήρηση υψηλών επιπέδων ανταγωνιστικότητας».
Η Εurop Assistance έκλεισε το υποκατάστημα της στην Ελλάδα
Υπενθυμίζεται ότι το υποκατάστημα της Γαλλικής Ασφαλιστικής Εurop Assistance S.A έκλεισε στις 31 Οκτωβρίου 2024 με τους Γάλλους να ακούγεται ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι από το τζίρο του υποκαταστήματος.
Η Europ Assistance παρείχε κλασσικές υπηρεσίες βοήθειας αυτοκινήτου προς ασφαλιστικές, μεσίτες ασφαλίσεων, επεκτάθηκε τελευταία στην επείγουσα τεχνική βοήθεια, στην ταξιδιωτική βοήθεια, στην υγεία και το concierge.
Το ΒΝ έγραψε μετά την ανακοίνωση των Γάλλων ότι «κατά τις πληροφορίες ήδη το χαρτοφυλάκιο της Europ Assistance έχει μεταφερθεί σε άλλες ασφαλιστικές παροχής βοήθειας, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι η αγορά και σε αυτόν τον τομέα μπαίνει σε φάση ολιγοπωλίου με δύο τρεις ασφαλιστικές να την κουμαντάρουν και να ελέγχουν τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών».
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών