Η εταιρική στρατηγική βασίζεται στις διατυπωμένες αρχές, το όραμα και την επιχειρησιακή κουλτούρα της εταιρείας
Η εκπόνηση εταιρικής στρατηγικής αποτελεί τον απαραίτητο σχεδιασμό που απαιτείται για τον εντοπισμό και την επίτευξη των μακροχρόνιων στόχων που πρέπει να θέτουν οι επιχειρήσεις. Βασικός της σκοπός είναι η βελτίωση της απόδοσης , η αυξημένη προσαρμοστικότητα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και η διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας της εταιρείας.
Η εταιρική στρατηγική βασίζεται στις διατυπωμένες αρχές, το όραμα και την επιχειρησιακή κουλτούρα της εταιρείας, εντοπίζει τους επιδιωκόμενους στόχους (ποσοτικούς και ποιοτικούς) και περιγράφει τα μέσα και τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την επίτευξή τους.
Τα βασικά στοιχεία της εταιρικής στρατηγικής περιλαμβάνουν διακριτά στάδια ως εξής
- Εντοπισμό των μεσο-μακροπρόθεσμων στόχων. Η διαδικασία είναι απόλυτα σημαντική διότι συγκεκριμενοποιεί τους στόχους και κατευθύνει το σύνολο της επιχειρηματικής δράσης αποκλειστικά στην υλοποίησή τους. Κατά αυτό τον τρόπο βελτιστοποιείται η εταιρική απόδοση, γιατί αποδεσμεύονται χρήσιμοι πόροι, μειώνονται οι χρόνοι αποφάσεων, ενώ επίσης αποφεύγονται οι αλλαγές και οι αναβολές, καθώς και η λήψη αποφάσεων εν θερμώ με γνώμονα τις τρέχουσες συνθήκες και όχι την μακροπρόθεσμη εταιρική στρατηγική.
- Περιγραφή των μέσων και των διαδικασιών επίτευξης των μεσο-μακροπρόθεσμων στόχων . Η εταιρική στοχοθεσία για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να περιγράφει με ακρίβεια τα μέσα που θα απαιτηθούν για την επίτευξη των στόχων, (κεφάλαια, επένδυσης, εξοπλισμό, συνεργασίες, εξειδικευμένο προσωπικό κ.α), καθώς επίσης και τις διαδικασίες που θα εφαρμοστούν σε όλα τα επίπεδα, (διαδικασίες λήψης αποφάσεων, παραγωγικές διαδικασίες, διαδικασίες διαχείρισης κινδύνων ). Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας εντοπίζονται και διασφαλίζονται οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι και ταυτόχρονα επιβεβαιώνεται ότι η παραγόμενη προστιθέμενη αξία θα υπερκαλύψει το κόστος επένδυσης, δημιουργώντας τις επιδιωκόμενες υπεραξίες που εξασφαλίζουν την απαραίτητη βιωσιμότητα της επιχείρησης
- Μηχανισμός παρακολούθησης της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδίου. Η εταιρική στρατηγική θα πρέπει να επιλεγεί με γνώμονα τους ευρύτερους στόχους του επιχειρηματία η του Δ.Σ, λαμβάνοντας όμως σοβαρά υπόψη τα διάφορα συμμετέχοντα μέρη όπως το ανθρώπινο δυναμικό, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και τους πελάτες που συμμετέχουν με τον τρόπο τους στους επιδιωκόμενους στόχους. Είναι δε ιδιαίτερα σημαντικό, η στρατηγική να είναι καταγεγραμμένη και δημοσιοποιημένη ώστε να δεσμεύονται για την αποδοχή της όλα τα συμβαλλόμενα μέρη. Η δημοσιοποίηση της εταιρικής στρατηγικής θα περιλαμβάνει και τα συγκεκριμένα άτομα του προσωπικού η εναλλακτικά τους εξωτερικούς συνεργάτες που θα συμμετέχουν στον μηχανισμό παρακολούθησης της και θα διασφαλίσουν την σωστή εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών και την λήψη διορθωτικών κινήσεων, εφόσον απαιτηθεί για την επίτευξη των στόχων.
Συμπερασματικά η εκπόνηση και διατύπωση Εταιρικής Στρατηγικής ενισχύει και διασφαλίζει την βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης διότι:
- Αποσαφηνίζει τους στόχους, τις προτεραιότητες και τις κατευθύνσεις
- Διασφαλίζει τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και των συντελεστών στο σχέδιο ανάπτυξής της
- Εξοικονομεί πόρους και χρόνους
- Καθορίζει λεπτομερώς τις διαδικασίες και τα μέσα που θα απαιτηθούν
- Θεσμοθετεί μηχανισμό παρακολούθησης με συγκεκριμένες ευθύνες
- Δεσμεύει την επιχείρηση σε μακροπρόθεσμη στρατηγική
- Βελτιώνει το επικοινωνιακό της αποτύπωμα
Η εκπόνηση μελέτης εταιρικής στρατηγικής αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο επίτευγμα που απαιτεί έμπειρο και λεπτομερή σχεδιασμό ώστε να είναι αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο. Εφόσον η επιχείρηση δεν διαθέτει το εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται για την εκπόνηση της μελέτης θα πρέπει να απευθύνεται σε εξειδικευμένους εξωτερικούς Συμβούλους που διαθέτουν την εμπειρία, τη γνώση αλλά και την απαραίτητη αντικειμενικότητα για την συγκεκριμένη εργασία.
Υπηρεσίες Βιώσιμης Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
www.boxmind.gr
www.bankingnews.gr
Η εταιρική στρατηγική βασίζεται στις διατυπωμένες αρχές, το όραμα και την επιχειρησιακή κουλτούρα της εταιρείας, εντοπίζει τους επιδιωκόμενους στόχους (ποσοτικούς και ποιοτικούς) και περιγράφει τα μέσα και τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την επίτευξή τους.
Τα βασικά στοιχεία της εταιρικής στρατηγικής περιλαμβάνουν διακριτά στάδια ως εξής
- Εντοπισμό των μεσο-μακροπρόθεσμων στόχων. Η διαδικασία είναι απόλυτα σημαντική διότι συγκεκριμενοποιεί τους στόχους και κατευθύνει το σύνολο της επιχειρηματικής δράσης αποκλειστικά στην υλοποίησή τους. Κατά αυτό τον τρόπο βελτιστοποιείται η εταιρική απόδοση, γιατί αποδεσμεύονται χρήσιμοι πόροι, μειώνονται οι χρόνοι αποφάσεων, ενώ επίσης αποφεύγονται οι αλλαγές και οι αναβολές, καθώς και η λήψη αποφάσεων εν θερμώ με γνώμονα τις τρέχουσες συνθήκες και όχι την μακροπρόθεσμη εταιρική στρατηγική.
- Περιγραφή των μέσων και των διαδικασιών επίτευξης των μεσο-μακροπρόθεσμων στόχων . Η εταιρική στοχοθεσία για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να περιγράφει με ακρίβεια τα μέσα που θα απαιτηθούν για την επίτευξη των στόχων, (κεφάλαια, επένδυσης, εξοπλισμό, συνεργασίες, εξειδικευμένο προσωπικό κ.α), καθώς επίσης και τις διαδικασίες που θα εφαρμοστούν σε όλα τα επίπεδα, (διαδικασίες λήψης αποφάσεων, παραγωγικές διαδικασίες, διαδικασίες διαχείρισης κινδύνων ). Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας εντοπίζονται και διασφαλίζονται οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι και ταυτόχρονα επιβεβαιώνεται ότι η παραγόμενη προστιθέμενη αξία θα υπερκαλύψει το κόστος επένδυσης, δημιουργώντας τις επιδιωκόμενες υπεραξίες που εξασφαλίζουν την απαραίτητη βιωσιμότητα της επιχείρησης
- Μηχανισμός παρακολούθησης της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδίου. Η εταιρική στρατηγική θα πρέπει να επιλεγεί με γνώμονα τους ευρύτερους στόχους του επιχειρηματία η του Δ.Σ, λαμβάνοντας όμως σοβαρά υπόψη τα διάφορα συμμετέχοντα μέρη όπως το ανθρώπινο δυναμικό, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και τους πελάτες που συμμετέχουν με τον τρόπο τους στους επιδιωκόμενους στόχους. Είναι δε ιδιαίτερα σημαντικό, η στρατηγική να είναι καταγεγραμμένη και δημοσιοποιημένη ώστε να δεσμεύονται για την αποδοχή της όλα τα συμβαλλόμενα μέρη. Η δημοσιοποίηση της εταιρικής στρατηγικής θα περιλαμβάνει και τα συγκεκριμένα άτομα του προσωπικού η εναλλακτικά τους εξωτερικούς συνεργάτες που θα συμμετέχουν στον μηχανισμό παρακολούθησης της και θα διασφαλίσουν την σωστή εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών και την λήψη διορθωτικών κινήσεων, εφόσον απαιτηθεί για την επίτευξη των στόχων.
Συμπερασματικά η εκπόνηση και διατύπωση Εταιρικής Στρατηγικής ενισχύει και διασφαλίζει την βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης διότι:
- Αποσαφηνίζει τους στόχους, τις προτεραιότητες και τις κατευθύνσεις
- Διασφαλίζει τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και των συντελεστών στο σχέδιο ανάπτυξής της
- Εξοικονομεί πόρους και χρόνους
- Καθορίζει λεπτομερώς τις διαδικασίες και τα μέσα που θα απαιτηθούν
- Θεσμοθετεί μηχανισμό παρακολούθησης με συγκεκριμένες ευθύνες
- Δεσμεύει την επιχείρηση σε μακροπρόθεσμη στρατηγική
- Βελτιώνει το επικοινωνιακό της αποτύπωμα
Η εκπόνηση μελέτης εταιρικής στρατηγικής αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο επίτευγμα που απαιτεί έμπειρο και λεπτομερή σχεδιασμό ώστε να είναι αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο. Εφόσον η επιχείρηση δεν διαθέτει το εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται για την εκπόνηση της μελέτης θα πρέπει να απευθύνεται σε εξειδικευμένους εξωτερικούς Συμβούλους που διαθέτουν την εμπειρία, τη γνώση αλλά και την απαραίτητη αντικειμενικότητα για την συγκεκριμένη εργασία.
Υπηρεσίες Βιώσιμης Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
www.boxmind.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών