Δεν θα επιβάλλονται δασμοί στις ΗΠΑ στα αεροπλάνα της καναδικής Bombardier
Η καναδική κατασκευάστρια αεροπλάνων Bombardier σημείωσε μια απροσδόκητη εμπορική νίκη εναντίον της Boeing, μετά την οποία μπορεί να πουλήσει τα νεότερα αεροπλάνα της σε πελάτες των ΗΠΑ, χωρίς να χρεώνεται σημαντικά τέλη.
Η απόφαση της αμερικανικής Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου (ITC) είναι το τελευταίο επεισόδιο των εμπορικών σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Καναδά, οι οποίες περιπλέκονται από τις διαφορές σχετικά με τους δασμούς στην ξυλεία του Καναδά και στο γάλα των ΗΠΑ και από την επιθυμία του προέδρου των ΗΠΑ Donald Trumpνα επαναδιαπραγματευτεί ή και να εγκαταλείψει τη NAFTA.
Ο Trump δεν έχει πάρει προσωπικά τη διαφωνία, αλλά συχνά έχει κρίνει αυτό που βλέπει ως αθέμιτες διεθνείς εμπορικές πρακτικές, όπως οι επιδοτήσεις των πολιτειών που πλήττουν τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ.
Η επιτροπή ψήφισε με ψήφους 4-0 την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018 ότι οι τιμές της Bombardier δεν βλάπτουν την Boeing και απέρριψαν μια σύσταση του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ για να επιβάλουν σχεδόν 300% δασμούς επί των πωλήσεων των αεροσκαφών CSeries των 110 έως 130 θέσεων της Bombardier για πέντε χρόνια.
"Είναι καθησυχαστικό να βλέπουμε τα γεγονότα και τα στοιχεία που έχουν σημασία", δήλωσε ο Chad Bown, συνεργάτης του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών της Peterson στην Ουάσινγκτον.
"Αυτό το τμήμα της εμπορικής πολιτικής λειτουργεί ανεμπόδιστα, παρά την προστατευτική πολιτική του προέδρου Trump".
Η Bombardier σε δήλωση χαρακτήρισε την απόφαση ως "νίκη για την καινοτομία, τον ανταγωνισμό και το κράτος δικαίου" και μια νίκη για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και το ταξιδιωτικό κοινό.
Η Boeing δήλωσε απογοητευμένη που η επιτροπή δεν αναγνώρισε "τη ζημιά που η Boeing υπέστη από τα δισ. δολάρια από παράνομες κυβερνητικές επιδοτήσεις που έλαβε η Bombardier και το Υπουργείο Εμπορίου διαπίστωσε, και τα χρησιμοποίησε για να εισάγει αεροσκάφη στην αμερικανική αγορά αεροπλάνων ".
Η Delta δήλωσε ότι ήταν ικανοποιημένη με την απόφαση και προσβλέπει στην εισαγωγή του CS100 της Bombardier στο στόλο της.
Ο πρώην πρόεδρος της ITC Dan Pearson επαίνεσε την απόφαση.
"Δεν ήταν κανείς πρόθυμος να συμφωνήσει με τα επιχειρήματα της Boeing" είπε. "Νομίζω ότι η πολιτική «America First» του Λευκού Οίκου και του Τμήματος Εμπορίου.
Αλλά δεν είναι η πολιτική μιας ανεξάρτητης υπηρεσίας όπως η ITC".
Η απόφαση μπορεί τελικά να βοηθήσει το σχέδιο του Trump να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ, καθώς τα αεροσκάφη CSeries για αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ θα κατασκευαστούν στην Αλαμπάμα και όχι στον Καναδά.
www.bankingnews.gr
Η απόφαση της αμερικανικής Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου (ITC) είναι το τελευταίο επεισόδιο των εμπορικών σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Καναδά, οι οποίες περιπλέκονται από τις διαφορές σχετικά με τους δασμούς στην ξυλεία του Καναδά και στο γάλα των ΗΠΑ και από την επιθυμία του προέδρου των ΗΠΑ Donald Trumpνα επαναδιαπραγματευτεί ή και να εγκαταλείψει τη NAFTA.
Ο Trump δεν έχει πάρει προσωπικά τη διαφωνία, αλλά συχνά έχει κρίνει αυτό που βλέπει ως αθέμιτες διεθνείς εμπορικές πρακτικές, όπως οι επιδοτήσεις των πολιτειών που πλήττουν τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ.
Η επιτροπή ψήφισε με ψήφους 4-0 την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018 ότι οι τιμές της Bombardier δεν βλάπτουν την Boeing και απέρριψαν μια σύσταση του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ για να επιβάλουν σχεδόν 300% δασμούς επί των πωλήσεων των αεροσκαφών CSeries των 110 έως 130 θέσεων της Bombardier για πέντε χρόνια.
"Είναι καθησυχαστικό να βλέπουμε τα γεγονότα και τα στοιχεία που έχουν σημασία", δήλωσε ο Chad Bown, συνεργάτης του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών της Peterson στην Ουάσινγκτον.
"Αυτό το τμήμα της εμπορικής πολιτικής λειτουργεί ανεμπόδιστα, παρά την προστατευτική πολιτική του προέδρου Trump".
Η Bombardier σε δήλωση χαρακτήρισε την απόφαση ως "νίκη για την καινοτομία, τον ανταγωνισμό και το κράτος δικαίου" και μια νίκη για τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και το ταξιδιωτικό κοινό.
Η Boeing δήλωσε απογοητευμένη που η επιτροπή δεν αναγνώρισε "τη ζημιά που η Boeing υπέστη από τα δισ. δολάρια από παράνομες κυβερνητικές επιδοτήσεις που έλαβε η Bombardier και το Υπουργείο Εμπορίου διαπίστωσε, και τα χρησιμοποίησε για να εισάγει αεροσκάφη στην αμερικανική αγορά αεροπλάνων ".
Η Delta δήλωσε ότι ήταν ικανοποιημένη με την απόφαση και προσβλέπει στην εισαγωγή του CS100 της Bombardier στο στόλο της.
Ο πρώην πρόεδρος της ITC Dan Pearson επαίνεσε την απόφαση.
"Δεν ήταν κανείς πρόθυμος να συμφωνήσει με τα επιχειρήματα της Boeing" είπε. "Νομίζω ότι η πολιτική «America First» του Λευκού Οίκου και του Τμήματος Εμπορίου.
Αλλά δεν είναι η πολιτική μιας ανεξάρτητης υπηρεσίας όπως η ITC".
Η απόφαση μπορεί τελικά να βοηθήσει το σχέδιο του Trump να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ, καθώς τα αεροσκάφη CSeries για αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ θα κατασκευαστούν στην Αλαμπάμα και όχι στον Καναδά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών