"Συναγερμός" στο παγκόσμιο εμπόριο από την απόφαση της Maersk να αναστείλει δρομολόγια
Η Maersk από τις μεγαλύτερες εργασίες διακίνησης εμπορευμάτων διεθνώς προειδοποιεί ότι η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλης ύφεσης.
Η Maersk αναστέλλει το δρομολόγιο Ασίας-Ευρώπης εν μέσω παγκόσμιας ύφεσης.
Η ανάπτυξη στον κόσμο συνεχίζει να καταρρέι, με αποτέλεσμα τόσο η Maersk όσο και η Mediterranean Shipping Company (MSC) αναστέλλουν προσωρινά το δρομολόγιο AES/Swan από την Ασία προς την Βόρεια Ευρώπη, τουλάχιστον ως τα μέσα Νοεμβρίου του 2019, αφαιρώντας 20.000 μονάδες (TEU) εμπορευμάτων.
Η κατάρρευση της ζήτησης και η πτώση των ποσοστών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ζημιώσει τους μεταφορείς που πλέουν τα πλοία τους κατά μήκος της διαδρομής. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Maersk και η MSC προχωρούν σε αναστολή των δρομολογίων. Η πρώτη ήταν το φθινόπωρο του 2018 και συγκεκριμένα το διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου.
Οι δύο εταιρείες προχωρούν να εξισορροπήσουν το δίκτυό υους και να το προσαρμόσουν στις ανάγκες της αγοράς. Κρούουν μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας πως είναι πιθανό να επεκτείνουν το μέτρο και μέσα στο 2020, καθώς δεν αναμένουν ανάκαμψη στο παγκόσμιο εμπόριο για τους επόμενους 6-8 μήνες.
Η περσινή στρατηγική των Maersk και η MSC συνέπεσε με την στιγμή που οι χρηματιστηριακές αγορές διεθνώς σημείωναν πτώση υπό τον φόβο της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας.
Φέτος τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα και πιθανόν ο κόσμος να εισέλθει σε ύφεση στους κλάδους της μεταποίησης και του εμπορίου.
Η αναστολή των δρομολογίων στην θαλάσσια οδό ΑE2/Swan θα έχει σαν αποτέλεσμα 12 πλοία με 17.000-20.000 κιβώτια να σταματούν τους επόμενους μήνες.
Οι παγκόσμιοι δείκτες για τα containers δείχνουν επίσης μειωμένες τιμές που υποδηλώνουν αποδυνάμωση του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Ολλανδική Υπηρεσία Ανάλυσης Οικονομικής Πολιτικής για το παγκόσμιο εμπόριο, δείχνει ότι ο δείκτης για πρώτη φορά από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, σημειώνει κάμψη.
Δεν είναι λοιπόν κάτι τόσο αξιοπερίεργο το ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες ελαττώνουν τα δρομολόγιά τους.
Η παγκόσμια κρίση έχει ήδη ξεκινήσει.
Η Maersk αναστέλλει το δρομολόγιο Ασίας-Ευρώπης εν μέσω παγκόσμιας ύφεσης.
Η ανάπτυξη στον κόσμο συνεχίζει να καταρρέι, με αποτέλεσμα τόσο η Maersk όσο και η Mediterranean Shipping Company (MSC) αναστέλλουν προσωρινά το δρομολόγιο AES/Swan από την Ασία προς την Βόρεια Ευρώπη, τουλάχιστον ως τα μέσα Νοεμβρίου του 2019, αφαιρώντας 20.000 μονάδες (TEU) εμπορευμάτων.
Η κατάρρευση της ζήτησης και η πτώση των ποσοστών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ζημιώσει τους μεταφορείς που πλέουν τα πλοία τους κατά μήκος της διαδρομής. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Maersk και η MSC προχωρούν σε αναστολή των δρομολογίων. Η πρώτη ήταν το φθινόπωρο του 2018 και συγκεκριμένα το διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου.
Οι δύο εταιρείες προχωρούν να εξισορροπήσουν το δίκτυό υους και να το προσαρμόσουν στις ανάγκες της αγοράς. Κρούουν μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας πως είναι πιθανό να επεκτείνουν το μέτρο και μέσα στο 2020, καθώς δεν αναμένουν ανάκαμψη στο παγκόσμιο εμπόριο για τους επόμενους 6-8 μήνες.
Η περσινή στρατηγική των Maersk και η MSC συνέπεσε με την στιγμή που οι χρηματιστηριακές αγορές διεθνώς σημείωναν πτώση υπό τον φόβο της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας.
Φέτος τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα και πιθανόν ο κόσμος να εισέλθει σε ύφεση στους κλάδους της μεταποίησης και του εμπορίου.
Η αναστολή των δρομολογίων στην θαλάσσια οδό ΑE2/Swan θα έχει σαν αποτέλεσμα 12 πλοία με 17.000-20.000 κιβώτια να σταματούν τους επόμενους μήνες.
Οι παγκόσμιοι δείκτες για τα containers δείχνουν επίσης μειωμένες τιμές που υποδηλώνουν αποδυνάμωση του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Ολλανδική Υπηρεσία Ανάλυσης Οικονομικής Πολιτικής για το παγκόσμιο εμπόριο, δείχνει ότι ο δείκτης για πρώτη φορά από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, σημειώνει κάμψη.
Δεν είναι λοιπόν κάτι τόσο αξιοπερίεργο το ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες ελαττώνουν τα δρομολόγιά τους.
Η παγκόσμια κρίση έχει ήδη ξεκινήσει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών