Ο πρόεδρος των ΗΠΑ κήρυξε επισήμως τον "πόλεμο" στην Καλιφόρνια, ανακοινώνοντας ότι αίρει το δικαίωμα της Πολιτείας να θέτει τα δικά της όρια σε ότι αφορά τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κήρυξε επισήμως τον "πόλεμο" στην Καλιφόρνια σήμερα, ανακοινώνοντας ότι αίρει το δικαίωμα της Πολιτείας να θέτει τα δικά της όρια σε ότι αφορά τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων.
"Η κυβέρνηση Τραμπ αίρει την ομοσπονδιακή εξαίρεση της Καλιφόρνιας για τις εκπομπές (αερίων), ώστε να παράγονται πολύ πιο φτηνά οχήματα για τους καταναλωτές, βελτιώνοντας ταυτόχρονα αισθητά την ασφάλεια των αυτοκινήτων", ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter.
Ο Τραμπ πραγματοποιεί επίσκεψη στην Καλιφόρνια, μια Πολιτεία που κυβερνάται από τους Δημοκρατικούς και σχεδόν συστηματικά προσφεύγει στα δικαστήρια αμφισβητώντας τη νομιμότητα των αποφάσεων του προέδρου σε θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και όχι μόνο.
Το 2017 ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος, που είναι γνωστό ότι εκφράζει σκεπτικισμό για την κλιματική αλλαγή, απέσυρε τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα.
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Γκάβιν Νιούσομ, που ανέμενε αυτήν την απόφαση, την χαρακτήρισε "πολιτική βεντέτα" και δεσμεύτηκε ότι θα υπερασπιστεί με νύχια και με δόντια την εξαίρεση που είχε χορηγηθεί στην Πολιτεία (μέσω ενός νόμου για την ποιότητα του αέρα) σε ό,τι αφορά τις μειωμένες εκπομπές καυσαερίων.
"Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε ένα πισωγύρισμα στη μάχη μας εναντίον της κλιματικής αλλαγής", σχολίασε εξάλλου ο γενικός εισαγγελέας Ξαβιέ Μπεσέρ.
Παρουσιάζοντας ως αποδεικτικό στοιχείο μια φωτογραφία του 1958, πρόσθεσε ότι "η Καλιφόρνια άρχισε να λαμβάνει μέτρα για την ατμόσφαιρά της επειδή η ρύπανση ήταν τέτοια που ορισμένοι άνθρωποι κυκλοφορούσαν με μάσκες αερίων".
Η απόφαση του Τραμπ για την εξομοίωση των ορίων που θέτει η Καλιφόρνια με εκείνα που ισχύουν σε ομοσπονδιακό επίπεδο, αναμένεται ότι θα καταλήξει επίσης στα δικαστήρια.
Η χρονική στιγμή που επέλεξε ο μεγιστάνας του κτηματομεσιτικού τομέα είναι ίσως συμβολική: από το Σάββατο, ο ΟΗΕ οργανώνει στη Νέα Υόρκη μια μεγάλη σύνοδο για το κλίμα ενώ την Παρασκευή σε εκατοντάδες πόλεις σε όλον τον κόσμο είναι προγραμματισμένες οι λεγόμενες "απεργίες για το κλίμα".
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ, η έφηβη ακτιβίστρια για το κλίμα, που θα συμμετάσχει σε αυτές τις εκηλώσεις, κάλεσε σήμερα το Κογκρέσο "να ακούσει" όσα έχουν να πουν οι επιστήμονες για το θέμα αυτό και να κινητοποιηθεί κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Ο Νιούσομ απάντησε, σημείο προς σημείο, στα επιχειρήματα του Τραμπ, σύμφωνα με τα οποία το μέτρο θα ωφελήσει τους καταναλωτές, τους κατασκευαστές οχημάτων και την αμερικανική οικονομία γενικότερα.
"Τα δικά σας όρια (ρύπων) θα στοιχίσον τους καταναλωτές 400 εκατομμύρια δολάρια.
Θα οδηγήσουν στην απόρριψη στην ατμόσφαιρα 1,2 δισεκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου επιπλέον.
Και θα ζημιώσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών στις παγκόσμιες αγορές.
Είναι κακά για την υγεία μας.
Κακά για την οικονομία μας", τόνισε.
Κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ακύρωσε τα αυστηρά όρια εκπομπών καυσαερίων που είχαν τεθεί επί προεδρίας Μπαράκ Ομπάμα και θα ίσχυαν για τα μοντέλα των αυτοκινήτων μέχρι το 2025.
Όμως, η Καλιφόρνια αποφάσισε να διατηρήσει τα χαμηλά όρια και το καλοκαίρι διαπραγματεύτηκε μια συμφωνία για τον σκοπό αυτό με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, Honda, Volkswagen και BMW.
Η κυβέρνηση ξεκίνησε αμέσως έρευνα για τη συμφωνία αυτή.
Ο διοικητής της EPA, Άντριου Γουίλερ, τόνισε την Τρίτη ότι "μια Πολιτεία δεν μπορεί να επιβάλει τα δικά της όρια σε όλη τη χώρα".
Στην πράξη, η εξαίρεση της Καλιφόρνιας θα μπορούσε να οδηγήσει στην εφαρμογή δύο διαφορετικών κανόνων στις ΗΠΑ: ο ένας θα ίσχυε για την Καλιφόρνιας και άλλες 13 Πολιτείες που την ακολουθούν και ο άλλος για την υπόλοιπη χώρα.
Μετά την εκλογή του Τραμπ, το 2016, η αμερικανική κυβέρνηση έχει τροποποιήσει περισσότερους από 80 νόμους που αφορούν την υγεία ή το περιβάλλον, επικαλούμενη την οικονομία, τα συμφέροντα των επιχειρήσεων ή την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
www.bankingnews.gr
"Η κυβέρνηση Τραμπ αίρει την ομοσπονδιακή εξαίρεση της Καλιφόρνιας για τις εκπομπές (αερίων), ώστε να παράγονται πολύ πιο φτηνά οχήματα για τους καταναλωτές, βελτιώνοντας ταυτόχρονα αισθητά την ασφάλεια των αυτοκινήτων", ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter.
Ο Τραμπ πραγματοποιεί επίσκεψη στην Καλιφόρνια, μια Πολιτεία που κυβερνάται από τους Δημοκρατικούς και σχεδόν συστηματικά προσφεύγει στα δικαστήρια αμφισβητώντας τη νομιμότητα των αποφάσεων του προέδρου σε θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και όχι μόνο.
Το 2017 ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος, που είναι γνωστό ότι εκφράζει σκεπτικισμό για την κλιματική αλλαγή, απέσυρε τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα.
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Γκάβιν Νιούσομ, που ανέμενε αυτήν την απόφαση, την χαρακτήρισε "πολιτική βεντέτα" και δεσμεύτηκε ότι θα υπερασπιστεί με νύχια και με δόντια την εξαίρεση που είχε χορηγηθεί στην Πολιτεία (μέσω ενός νόμου για την ποιότητα του αέρα) σε ό,τι αφορά τις μειωμένες εκπομπές καυσαερίων.
"Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε ένα πισωγύρισμα στη μάχη μας εναντίον της κλιματικής αλλαγής", σχολίασε εξάλλου ο γενικός εισαγγελέας Ξαβιέ Μπεσέρ.
Παρουσιάζοντας ως αποδεικτικό στοιχείο μια φωτογραφία του 1958, πρόσθεσε ότι "η Καλιφόρνια άρχισε να λαμβάνει μέτρα για την ατμόσφαιρά της επειδή η ρύπανση ήταν τέτοια που ορισμένοι άνθρωποι κυκλοφορούσαν με μάσκες αερίων".
Η απόφαση του Τραμπ για την εξομοίωση των ορίων που θέτει η Καλιφόρνια με εκείνα που ισχύουν σε ομοσπονδιακό επίπεδο, αναμένεται ότι θα καταλήξει επίσης στα δικαστήρια.
Η χρονική στιγμή που επέλεξε ο μεγιστάνας του κτηματομεσιτικού τομέα είναι ίσως συμβολική: από το Σάββατο, ο ΟΗΕ οργανώνει στη Νέα Υόρκη μια μεγάλη σύνοδο για το κλίμα ενώ την Παρασκευή σε εκατοντάδες πόλεις σε όλον τον κόσμο είναι προγραμματισμένες οι λεγόμενες "απεργίες για το κλίμα".
Η Γκρέτα Τούνμπεργκ, η έφηβη ακτιβίστρια για το κλίμα, που θα συμμετάσχει σε αυτές τις εκηλώσεις, κάλεσε σήμερα το Κογκρέσο "να ακούσει" όσα έχουν να πουν οι επιστήμονες για το θέμα αυτό και να κινητοποιηθεί κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Ο Νιούσομ απάντησε, σημείο προς σημείο, στα επιχειρήματα του Τραμπ, σύμφωνα με τα οποία το μέτρο θα ωφελήσει τους καταναλωτές, τους κατασκευαστές οχημάτων και την αμερικανική οικονομία γενικότερα.
"Τα δικά σας όρια (ρύπων) θα στοιχίσον τους καταναλωτές 400 εκατομμύρια δολάρια.
Θα οδηγήσουν στην απόρριψη στην ατμόσφαιρα 1,2 δισεκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου επιπλέον.
Και θα ζημιώσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών στις παγκόσμιες αγορές.
Είναι κακά για την υγεία μας.
Κακά για την οικονομία μας", τόνισε.
Κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ακύρωσε τα αυστηρά όρια εκπομπών καυσαερίων που είχαν τεθεί επί προεδρίας Μπαράκ Ομπάμα και θα ίσχυαν για τα μοντέλα των αυτοκινήτων μέχρι το 2025.
Όμως, η Καλιφόρνια αποφάσισε να διατηρήσει τα χαμηλά όρια και το καλοκαίρι διαπραγματεύτηκε μια συμφωνία για τον σκοπό αυτό με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, Honda, Volkswagen και BMW.
Η κυβέρνηση ξεκίνησε αμέσως έρευνα για τη συμφωνία αυτή.
Ο διοικητής της EPA, Άντριου Γουίλερ, τόνισε την Τρίτη ότι "μια Πολιτεία δεν μπορεί να επιβάλει τα δικά της όρια σε όλη τη χώρα".
Στην πράξη, η εξαίρεση της Καλιφόρνιας θα μπορούσε να οδηγήσει στην εφαρμογή δύο διαφορετικών κανόνων στις ΗΠΑ: ο ένας θα ίσχυε για την Καλιφόρνιας και άλλες 13 Πολιτείες που την ακολουθούν και ο άλλος για την υπόλοιπη χώρα.
Μετά την εκλογή του Τραμπ, το 2016, η αμερικανική κυβέρνηση έχει τροποποιήσει περισσότερους από 80 νόμους που αφορούν την υγεία ή το περιβάλλον, επικαλούμενη την οικονομία, τα συμφέροντα των επιχειρήσεων ή την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών