Τα στοιχεία του ινστιτούτου GfK επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών
Οριακή πτώση κατέγραψε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανάι για τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινά (20/2) στοιχεία του ερευνητικού ινιστιτούτου GfK, καθώς η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει αυξήσει την αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του GfK διαμορφώθηκε στις 9,8 μονάδες, έναντι 9,9 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις προοπτικές της γερμανικής οικονομίας αυξήθηκε στις 1,2 μονάδες, έναντι -3,7 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, δεχόμενος ώθηση από τα ενθαρρυντικά σημάδια που εμφανίζει η αγορά εργασίας στη χώρα.
Αντίθετα, ο υποδείκτης που αφορά τις προσδοκίες εισοδήματος υποχώρησε στις 41,2 μονάδες, έναντι 44,6 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, με το ινστιτούτο να διευκρινίζει ότι ο υποδείκτης παραμένει σε καλά επίπεδα.
Όσον αφορά τον υποδείκτη πρόθεσης των καταναλωτών να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική, καταγράφηκε ήπια πτώση στις 53,6 μονάδες, έναντι 55,5 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, παραμένοντας επίσης σε υψηλά επίπεδα.
«Η απασχόληση παραμένει σταθερή σε μεγάλο βαθμό, αν και η δυναμική που είδαμε τα τελευταία χρόνια αποτελεί στοιχείο του παρελθόντος», δήλωσε το ινστιτούτο, διευκρινίζοντας ότι «η καταναλωτική εμπιστούνη έχει παραμένει μέχρι στιγμής ανεπηρέαστη από τις αδύναμες οικονομικές συνθήκες, τις εμπορικές συκγρούσεις και τον κορωνοϊό».
Από την πλευρά του, ο ειδικός καταναλωτών του ινστιτύτου, Rolf Bürkl, ανέφερε ότι «το καταναλωτικό κλίμα δεν κατάφερε να συνεχίσει τη θετική τάση του προηγούμενο μήνα», διευκρινίζοντας ότι «η έξαρση του κορωνοϊού συνέβαλε αναμφίβολα στην αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών».
«Η πτώση και η διακοπή παραγωγής των εταιρειών στην Κίνα που προκλήθηκαν από τον ιό θα μπορούσαν να επηρεάσουν και την παραγωγή στη Γερμανία, ή ακόμα και την οδηγήσουν σε πλήρη στασιμότητα, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού και που δε θα ωφελούσε την καταναλωτική εμπιστοσύνη», πρόσθεσε ο κ. Bürkl.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του GfK διαμορφώθηκε στις 9,8 μονάδες, έναντι 9,9 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις προοπτικές της γερμανικής οικονομίας αυξήθηκε στις 1,2 μονάδες, έναντι -3,7 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, δεχόμενος ώθηση από τα ενθαρρυντικά σημάδια που εμφανίζει η αγορά εργασίας στη χώρα.
Αντίθετα, ο υποδείκτης που αφορά τις προσδοκίες εισοδήματος υποχώρησε στις 41,2 μονάδες, έναντι 44,6 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, με το ινστιτούτο να διευκρινίζει ότι ο υποδείκτης παραμένει σε καλά επίπεδα.
Όσον αφορά τον υποδείκτη πρόθεσης των καταναλωτών να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική, καταγράφηκε ήπια πτώση στις 53,6 μονάδες, έναντι 55,5 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, παραμένοντας επίσης σε υψηλά επίπεδα.
«Η απασχόληση παραμένει σταθερή σε μεγάλο βαθμό, αν και η δυναμική που είδαμε τα τελευταία χρόνια αποτελεί στοιχείο του παρελθόντος», δήλωσε το ινστιτούτο, διευκρινίζοντας ότι «η καταναλωτική εμπιστούνη έχει παραμένει μέχρι στιγμής ανεπηρέαστη από τις αδύναμες οικονομικές συνθήκες, τις εμπορικές συκγρούσεις και τον κορωνοϊό».
Από την πλευρά του, ο ειδικός καταναλωτών του ινστιτύτου, Rolf Bürkl, ανέφερε ότι «το καταναλωτικό κλίμα δεν κατάφερε να συνεχίσει τη θετική τάση του προηγούμενο μήνα», διευκρινίζοντας ότι «η έξαρση του κορωνοϊού συνέβαλε αναμφίβολα στην αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών».
«Η πτώση και η διακοπή παραγωγής των εταιρειών στην Κίνα που προκλήθηκαν από τον ιό θα μπορούσαν να επηρεάσουν και την παραγωγή στη Γερμανία, ή ακόμα και την οδηγήσουν σε πλήρη στασιμότητα, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού και που δε θα ωφελούσε την καταναλωτική εμπιστοσύνη», πρόσθεσε ο κ. Bürkl.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών