Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα από τότε που ξεκίνησε η καταγραφή των σχετικών στοιχείων
Περαιτέρω πτώση κατέγραψε το καταναλωτικό κλίμα στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινά (22/5) στοιχεία του ινστιτούτου GfK, υποχωρώντας σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του GfK διαμορφώθηκε στις -34 μονάδες, έναντι -33 μονάδων τον Απρίλιο του 2020, γεγονός που έχει καταγράψει ποτέ το ερευνητικό ινστιτούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, ο δείκτης παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα από τα μέσα Μαρτίου, όταν η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκφράζουν τις ανησυχίες τους παρά τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK, από τους πέντε υποδείκτες που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι δύο κατέγραψαν άνοδο σε σχέση με τον Απρίλιο, ένας παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ δύο υποχώρησαν.
Οι υποδείκτες που σημείωσαν άνοδο αφορούν τις εκτιμήσεις των Βρετανών για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική αγορά, ενώ ο υποδείκτης που σχετίζεται με την πρσωπική οικονομική κατάσταση του παρελθόντος παρέμεινε αμετάβλητος.
Στον αντίποδα, οι υποδείκτες που σημείωσαν πτώση σε μηνιαία βάση αφορούν τις εκτιμήσεις των καταναλωτών για τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας τόσο για το προηγούμενο έτος όσο και για το επόμενο.
«Η οριακή πτώση του δείκτη τις τελευταίες δύο εβδομάδες δείχνει ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει χτυπημένη και μελανιασμένη, παρά τις προσπάθειες χαλάρωσης των περιορισμών», δήλωσε ο διευθυντής στρατηγικής πελατών του GfK, Joe Staton, προσθέτοντας ότι «με τις αιτήσεις για επίδομα ανεργίας να αυξάνονται σε επίπεδα ρεκόρ, η ζημία που προκλήθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού από την πανδημία του κορωνοϊού στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει αποκαλυφθεί».
«Παρά τα σχέδια της κυβέρνησης να αναβαθμίσει τη χώρα, οι καταναλωτές αισθάνονται ότι δεν έχουμε βγει ακόμα από το δάσος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Staton, διευκρινίζοντας παράλληλα πως «η εμπιστοσύνη θα παραμείνει εύθραυστη για ορισμένο χρονικό διάστημα και η πιθανότητα μίας ακόμα αύξησης κρουσμάτων αποτελεί έναν προφανή κίνδυνο».
Σημειώνεται ότι το ινστιτούτο πραγματοποιεί δύο έρευνες ανά μήνα, μία προκαταρκτική και μία τελική, προκειμένου να έχει μία σαφέστερη εικόνα για την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, ενώ η επόμενη έρευνα θα δημοσιευθεί στις 5 Ιουνίου.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του GfK διαμορφώθηκε στις -34 μονάδες, έναντι -33 μονάδων τον Απρίλιο του 2020, γεγονός που έχει καταγράψει ποτέ το ερευνητικό ινστιτούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, ο δείκτης παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα από τα μέσα Μαρτίου, όταν η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκφράζουν τις ανησυχίες τους παρά τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK, από τους πέντε υποδείκτες που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι δύο κατέγραψαν άνοδο σε σχέση με τον Απρίλιο, ένας παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ δύο υποχώρησαν.
Οι υποδείκτες που σημείωσαν άνοδο αφορούν τις εκτιμήσεις των Βρετανών για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική αγορά, ενώ ο υποδείκτης που σχετίζεται με την πρσωπική οικονομική κατάσταση του παρελθόντος παρέμεινε αμετάβλητος.
Στον αντίποδα, οι υποδείκτες που σημείωσαν πτώση σε μηνιαία βάση αφορούν τις εκτιμήσεις των καταναλωτών για τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας τόσο για το προηγούμενο έτος όσο και για το επόμενο.
«Η οριακή πτώση του δείκτη τις τελευταίες δύο εβδομάδες δείχνει ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει χτυπημένη και μελανιασμένη, παρά τις προσπάθειες χαλάρωσης των περιορισμών», δήλωσε ο διευθυντής στρατηγικής πελατών του GfK, Joe Staton, προσθέτοντας ότι «με τις αιτήσεις για επίδομα ανεργίας να αυξάνονται σε επίπεδα ρεκόρ, η ζημία που προκλήθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού από την πανδημία του κορωνοϊού στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει αποκαλυφθεί».
«Παρά τα σχέδια της κυβέρνησης να αναβαθμίσει τη χώρα, οι καταναλωτές αισθάνονται ότι δεν έχουμε βγει ακόμα από το δάσος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Staton, διευκρινίζοντας παράλληλα πως «η εμπιστοσύνη θα παραμείνει εύθραυστη για ορισμένο χρονικό διάστημα και η πιθανότητα μίας ακόμα αύξησης κρουσμάτων αποτελεί έναν προφανή κίνδυνο».
Σημειώνεται ότι το ινστιτούτο πραγματοποιεί δύο έρευνες ανά μήνα, μία προκαταρκτική και μία τελική, προκειμένου να έχει μία σαφέστερη εικόνα για την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, ενώ η επόμενη έρευνα θα δημοσιευθεί στις 5 Ιουνίου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών