Το ινστιτούτο GfK αναθεώρησε επί τα χείρω τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις που είχε δημοσιεύσει πριν από δύο εβδομάδες
Σε νέα ιστορικά χαμηλά υποχώρησε το καταναλωτικό κλίμα στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα (5/6) το ινστιτούτο GfK, παρά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του GfK διαμορφώθηκε στις -36 μονάδες, έναντι των προκαταρκτικών εκτιμήσεων στις -34 μονάδες, γεγονός που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγράψει ποτέ το ινστιτούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, τα στοιχεία του GfK αποδείχθηκαν κατώτερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν βελτίωση του δείκτη στις -30 μονάδες.
Μάλιστα, από τους πέντε υποδείκτες που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι τέσσερις κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα στοιχεία του Μαΐου, ενώ μόλις ένας κατέγραψε άνοδο.
Οι υποδείκτες που αφορούν την προσωπική οικονομική κατάσταση των Βρετανών πολιτών και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση στη χώρα κατέγραψαν σημαντική πτώση, ενώ μικρότερη ήταν η συρρίκνωση που σημειώθηκε στους υποδείκτες προσωπικής και γενικής οικονομικής οικονομικής κατάστασης για τους επόμενους δώδεκα μήνες.
«Με φόντο τις πτώσεις στις τιμές κατοικιών, την αύξηση στις αιτήσεις για επίδομα ανεργίας και την έλλειψη ενδείξεων για ανάκαμψη σχήματος V, οι καταναλωτές παρέμειναν απαισιόδοξοι σχετικά με την κατάσταση των οικονομικών τους και την εικόνα της ευρύτερης οικονομίας», δήλωσε ο διευθυντής στατηγικής πελατών του GfK, Joe Staton.
«Το μόνο φωτεινό σημείο στα στοιχεία είναι η άνοδος του δείκτη πρόθεσης αγοράς κατά έξι μονάδες, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα καταστήματα παρέμειναν κλειστά», διευκρίνισε ο κ. Staton.
Σημειώνεται ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το ινστιτούτο ξεκίνησε από τον Μάρτιο να δημοσιεύει δύο έρευνες κάθε μήνα για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, προκειμένου να έχει μία σαφέστερη εικόνα της κατάστασης.
«Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα επιστρέψει η διάθεση στους καταναλωτές σε έναν κόσμο κοινωνικά αποστασιοποιημένων αγορών και με μία σεισμική αλλαγή στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, παράλληλα με τις ανησυχίες για μία αύξηση κρουσμάτων Covid-19», επεσήμανε ο κ. Staton.
Η επόμενη έρευνα του ινστιτούτου GfK, η οποία αφορά τις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, αναμένεται να δημοσιευτεί στις 17/6, ενώ τα τελικά στοιχεία θα δημοσιευθούν στις αρχές του επόμενου μήνα.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του GfK διαμορφώθηκε στις -36 μονάδες, έναντι των προκαταρκτικών εκτιμήσεων στις -34 μονάδες, γεγονός που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγράψει ποτέ το ινστιτούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, τα στοιχεία του GfK αποδείχθηκαν κατώτερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν βελτίωση του δείκτη στις -30 μονάδες.
Μάλιστα, από τους πέντε υποδείκτες που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι τέσσερις κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα στοιχεία του Μαΐου, ενώ μόλις ένας κατέγραψε άνοδο.
Οι υποδείκτες που αφορούν την προσωπική οικονομική κατάσταση των Βρετανών πολιτών και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση στη χώρα κατέγραψαν σημαντική πτώση, ενώ μικρότερη ήταν η συρρίκνωση που σημειώθηκε στους υποδείκτες προσωπικής και γενικής οικονομικής οικονομικής κατάστασης για τους επόμενους δώδεκα μήνες.
«Με φόντο τις πτώσεις στις τιμές κατοικιών, την αύξηση στις αιτήσεις για επίδομα ανεργίας και την έλλειψη ενδείξεων για ανάκαμψη σχήματος V, οι καταναλωτές παρέμειναν απαισιόδοξοι σχετικά με την κατάσταση των οικονομικών τους και την εικόνα της ευρύτερης οικονομίας», δήλωσε ο διευθυντής στατηγικής πελατών του GfK, Joe Staton.
«Το μόνο φωτεινό σημείο στα στοιχεία είναι η άνοδος του δείκτη πρόθεσης αγοράς κατά έξι μονάδες, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα καταστήματα παρέμειναν κλειστά», διευκρίνισε ο κ. Staton.
Σημειώνεται ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, το ινστιτούτο ξεκίνησε από τον Μάρτιο να δημοσιεύει δύο έρευνες κάθε μήνα για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, προκειμένου να έχει μία σαφέστερη εικόνα της κατάστασης.
«Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα επιστρέψει η διάθεση στους καταναλωτές σε έναν κόσμο κοινωνικά αποστασιοποιημένων αγορών και με μία σεισμική αλλαγή στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, παράλληλα με τις ανησυχίες για μία αύξηση κρουσμάτων Covid-19», επεσήμανε ο κ. Staton.
Η επόμενη έρευνα του ινστιτούτου GfK, η οποία αφορά τις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, αναμένεται να δημοσιευτεί στις 17/6, ενώ τα τελικά στοιχεία θα δημοσιευθούν στις αρχές του επόμενου μήνα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών