Καταγράφεται έλλειψη πρώτων υλών για τη βιομηχανική παραγωγή καθώς και containers για τη μεταφορά αγαθών από Κίνα, Ταϊβάν, νότια Κορέα και άλλες εξαγωγικές δυνάμεις της Ασίας
Νέες προκλήσεις καλείται να διαχειριστεί η παγκόσμια οικονομία, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έχει υπονομεύσει σημαντικά την εφοδιαστική αλυσίδα, σηματοδοτώντας αυξημένο κόστος για καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο δείκτης ναύλου (freight rate), ο οποίος μετρά την τιμή μεταφοράς ενός εμπορεύματος από το ένα σημείο στο άλλο, καταγράφει ολοένα και μεγαλύτερη άνοδο, με την εκκίνηση του 2021 να προσομοιάζει σημαντικά την ξέφρενη πορεία του 2020.
Την ίδια ώρα, οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών, οι οποίες παρατηρήθηκαν στο πρωτι κύμα της πανδημίας, φαίνεται ότι έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε ελλείψεις πρώτων υλών για μια σειρά κλάδων, όπως για παράδειγμα την αυτοκινητοβιομηχανία..
Βιομηχανική παραγωγή
Η Volkswagen αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή στο μεγαλύτερο εργοστάσιο οχημάτων παγκοσμίως, το οποίο βρίσκεται στο Βόλφσμπουργκ, ενώ προειδοποίησε για ελλείψεις ανταλλακτικών και εξαρτημάτων σ’ όλο τον κόσμο.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Honda Motor περιόρισε την παραγωγή σε πέντε αμερικανικά εργοστάσια, ελλείψει των απαιτούμενων τεχνολογικών τσιπς που χρειάζονται τα οχήματα της ιαπωνικής εταιρείας.
«Οι ελλείψεις βασικών προϊόντων είναι μεγαλύτερες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς οι χρόνοι παράδοσης έχουν αυξηθεί ξανά» παραδέχεται ο Rob Sumbraman, επικεφαλής αναλυτής της Nomura Holdings στη Σιγκαπούρη.
«Αυτό είναι αρνητικό για τη βιομηχανική παραγωγή της Δύσης και έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση των αποθεμάτων και την αύξηση των τιμών εισαγωγής».
Έλλειψη containers
Υπό αυτό το πρίσμα, οι βιομηχανικές ανισορροπίες που παρατηρούνται, πλήττουν καταναλωτές και εταιρείες, οι οποίες αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις στην εισαγωγή εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα, την Ταϊβάν, τη νότια Κορέα κι άλλες εξαγωγικές δυνάμεις της Ασίας.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις και να ικανοποιηθεί η τρέχουσα ζήτηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις του αντιπροέδρου της Flexport, Νέριτζους Πόσκους, απαιτούνται 500.000 περισσότερα containers, αριθμός ικανός να γεμίσει 25 από τα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία.
Καθυστερήσεις
Σύμφωνα με δορυφορικές εικόνες, αυτή τη στιγμή, πάνω από 30 πλοία βρίσκονται εγκυροβολημένα εν αναμονή να δέσουν στο λιμάνι του Λος Άντζελες, το οποίο αποτελεί την κύρια πύλη εισαγωγών στις ΗΠΑ.
Ο συγκεκριμένος αριθμός, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ανερχόταν σε περίπου 20 πλοία.
Επιβάρυνση
Όλες αυτές οι καθυστερήσεις, όπως είναι φυσικό, σημαίνουν ένα πράγμα: Αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Είναι ενδεικτικό ότι τα containers χρειάζονταν πριν από την πανδημία μόλις 2.000 δολάρια για να διασχίσουν τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τώρα το κόστος αυτό αναμένεται να αγγίξει τα 13.000 δολάρια.
Οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν ότι αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του α’ τριμήνου, αυξάνοντας το οικονομικό κόστος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.
www.bankingnews..gr
Σχόλια αναγνωστών