Διεθνή

ΕΕ: Τέταρτη έρευνα των αντιμονοπωλιακών αρχών κατά της Google, αυτήν τη φορά για το You Tube

ΕΕ: Τέταρτη έρευνα των αντιμονοπωλιακών αρχών κατά της  Google, αυτήν τη φορά για το You Tube

Εξετάζεται αν υφίσταται κάποιου είδους «υποχρέωση» να χρησιμοποιείται η υπηρεσία προβολής διαφημίσεων Google Ads, προκειμένου ένας διαφημιζόμενος να αγοράσει διαφημιστικό χώρο

Σχετικά Άρθρα

Νέα έρευνα έχουν θέσει επί το έργον οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Google, η τέταρτη στην Ευρώπη για τη συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα του CNBC τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021.
Αυτή τη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικεντρώνεται στην υπηρεσία διαμοιρασμού βίντεο YouTube και κατά πόσο η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες προβολής διαφημίσεων έναντι ανταγωνιστικών υπηρεσιών.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ήδη από την περασμένη εβδομάδα η Κομισιόν εξέφρασε ανησυχίες αναφορικά με τις πρακτικές προβολής διαφημίσεων της Google, υποστηρίζοντας ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός πιθανόν ευνοεί τις δικές του υπηρεσίες, παραβιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της Ε.Ε.

Διαφημιστική αγορά

Στο πλαίσιο της έρευνας, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι ρυθμιστικές αρχές θα εξετάσουν αν υφίσταται κάποιου είδους «υποχρέωση» να χρησιμοποιείται η υπηρεσία προβολής διαφημίσεων Google Ads, προκειμένου ένας διαφημιζόμενος να αγοράσει διαφημιστικό «χώρο» στην πλατφόρμα του YouTube.
Οι διαφημιστικές προβολές είναι πληρωμένες καταχωρίσεις οι οποίες εμφανίζονται σε διάφορα μεγέθη και μορφές, σε ιστοσελίδες, εφαρμογές και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ άλλων.
Στο μικροσκόπιο των αρχών θα βρεθεί επίσης η πλατφόρμα Google Ad Manager, η οποία διαχειρίζεται τόσο την αγορά όσο και την πώληση διαφημίσεων σε διαφορετικά δίκτυα ανά τον κόσμο και κατά πόσο η Google διοχετεύει μέσω αυτής διαφημίσεις στο YouTube, αποκλείοντας ανταγωνιστές της από την πλατφόρμα αυτή.

Μονοπώλιο

«Το YouTube διαθέτει μια ισχυρή θέση στην αγορά.
Υπάρχει η πιθανότητα η Google να κάνει χρήση αυτής της κατάστασης για να προωθεί τις υπηρεσίες της», δήλωσε στο CNBC, πηγή κοντά στη διαξεγωγή της έρευνας, η οποία όμως μίλησε με την προϋπόθεση της ανωνυμίας, η οποία όπως τόνισε οι κινήσεις που γίνονται στις Βρυξέλλες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.

Έσοδα 6 δισ. δολάρια

Τα διαφημιστικά έσοδα της Alphabet μητρικής της Google από το Youtube μόνο ασήμαντα δεν είναι, καθώς κατά το α΄ τρίμηνο του 2021 ανήλθαν στα 6 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 11% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας για το διάστημα αυτό.
Από τη μεριά της η Google με αφορμή τις αναφορές για νέα έρευνα των Βρυξελλών για τις πρακτικές της δήλωσε: Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να δώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματά της και να αναδείξουμε τα οφέλη των προϊόντων μας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης