Η βρετανική πολυεθνική Reckitt Benckiser ανακοίνωσε άνοδο των τιμών, καθώς το υψηλό κόστος των πρώτων υλών συμπιέζει το περιθώριο κερδών της
Την άνοδο της τιμής των προϊόντων της - στα οποία περιλαμβάνουν πασίγνωστες φίρμες όπως τα Dettol, τα Nurofen, το Calgon και τα Durex, - ανακοίνωση στο διεθνές καταναλωτικό κοινό η βρετανική πολυεθνική Reckitt Benckiser επικαλούμενη την κατακόρυφη άνοδο στο κόστος των πρώτων υλών, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian την Τρίτη 27 Ιουλίου 2021.
Μάλιστα, οι αυξήσεις θα δρομολογηθούν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο.
Γραμμή παραγωγής
Συγκεκριμένα, ο όμιλος υποστήριξε πως αντιμετωπίζει αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις στη γραμμή παραγωγής, μαζί με μια σημαντική συμπίεση στο περιθώριο λειτουργικού κέρδους κέρδους της, λόγω των ελλείψεων και του αυξημένου κόστους των πρώτων υλών καθώς και των διαταραχών που έχει προκαλέσει στη διεθνή εφοδιαστικη΄αλυσίδα τόσο η πανδημία όσο και το Brexit.
Ιστορικό ρεκόρ στα εμπορεύματα
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Laxman Narasimhan, ο Όμιλος αντιμετώπισε μια αύξηση του κόστους από την άνοδο των τιμών των commodities της τάξεως του 8% με 9%, κάτι που, όπως επεσήμανε, «ιστορικά αποτελεί τον υψηλότερο πληθωρισμό που είδαμε ποτέ μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα».
Τα αυξημένα κόστη στα οποία περιλαμβάνονται επίσης η άνοδος των δαπανών για μεταφορές και logistics συρρίκνωσαν τη λειτουργική κερδοφορία της Reckitt για το πρώτο εξάμηνο κατά 5% στα 1,4 δισ. στερλίνες.
Μετά την ανακοίνωση αυτή, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε κατά 8% και μάλιστα ήταν η μεγαλύτερη χαμένη της μέρας στο δείκτη FTSE 100.
Τοπικές αγορές
Σύμφωνα με τον κ. Narasimhan η εταιρεία θα προχωρήσει αναγκαστικά σε αυξήσεις των τιμών των προϊόντων της, αν και ξεκαθάρισε πως το ύψος των αυξήσεων θα καθοριστεί σε εθνική βάση ανά χώρα.
«Η απόφαση θα καθοριστεί σε επίπεδο τοπικής αγοράς.
Θα πρέπει να κοιτάξουμε που βρισκόμαστε σε σχέση με τους ανταγωνιστές και πόση αύξηση έχουμε περιθώριο να κάνουμε, διότι δεν θέλουμε να χάσουμε από την ανταγωνιστικότητα μας» τόνισε.
Πρώτη η Unilever
Η προειδοποίηση της Reckitt Benckiser έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου ο πολυεθνικός κολοσσός καταναλωτικών προϊόντων Unilever προχώρησε σε μια αντίστοιχη ανακοίνωση προκαλώντας αντιδράσεις.
Η Unilever επικαλέστηκε επίσης την κάθετη αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και την συμπίεση στο περιθώριο κέρδους της για να ανακοινώσει αύξηση των τιμών σε όλα τα προϊόντα της, μέσα στους επόμενους μήνες.
Δεν είναι τυχαίο πως διεθνείς αναλυτές εκτιμούν πως το παράδειγμα των δύο πολυεθνικών ομίλων θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλες εταιρείες του κλάδου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών