Τελευταία Νέα
Διεθνή

Tesla: Το Βερολίνο δοκιμάζει τα... νεύρα του Musk για την κατασκευή του εργοστασίου ενώ αυτός «σνομπάρει» επιδοτήσεις 1,1 δισ. ευρώ

Tesla: Το Βερολίνο δοκιμάζει τα... νεύρα του Musk για την κατασκευή του εργοστασίου ενώ αυτός «σνομπάρει» επιδοτήσεις 1,1 δισ. ευρώ

Για τον ιδρυτή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk τα περιθώρια στενεύουν, εφόσον θέλει να διακαώς να ξεκινήσει η παραγωγή τον Δεκέμβριο.

Σχετικά Άρθρα

Για δεύτερη φορά, αντίπαλοι της κατασκευής και λειτουργίας του εργοστασίου της Tesla σε ένα προάστιο έξω από το Βερολίνο είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν δημόσια τα επιχειρήματά τους
Η δεύτερη διαδικτυακή ακρόαση ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021 , επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle το Σάββατο 27 Νοεμβρίου ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg η Tesla αποφάσισε να μην κάνει χρήση της κρατικής επιχορήγησης του 1,14 δισ. ευρώ για την κατασκευή του εργοστασίου μπαταριών στη Γερμανία.
Οι επικριτές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις εντάσεις τους για το εργοστάσιο της Tesla στο Γκρινχάιντε στο κρατίδιο Βερολίνου-Βρανδεμβούργου.
Ωστόσο, θα χρειαστεί λίγος χρόνος ακόμη για να δημοσιοποιηθεί το αποτέλεσμα, καθώς πρώτα πρέπει να αξιολογηθούν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία. Ως εκ τούτου, η ημερομηνία έναρξης της παραγωγής δεν είναι ακόμη σαφής.

Ο χρόνος πιέζει

Η εκκίνησή της θα επιτραπεί μόνο εφόσον το κρατίδιο του Βρανδεμβούργου χορηγήσει περιβαλλοντική έγκριση.
Για τον ιδρυτή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Mysk τα περιθώρια στενεύουν, εφόσον θέλει να διακαώς να ξεκινήσει η παραγωγή τον Δεκέμβριο.
Οι πελάτες ήδη ανυπομονούν για να αγοράσουν ένα από τα πολυπόθητα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Τεράστιο ρίσκο και επικρίσεις

Ο Musk επανέλαβε τον στόχο του να παράγει 50% περισσότερα αυτοκίνητα κάθε χρόνο, μέχρι να φτάσει τα 20 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
Οι δυνατότητες των υφιστάμενων εργοστασίων στις ΗΠΑ και τη Σαγκάη είναι όμως ανεπαρκείς για αυτά τα μεγαλεπίβολα σχέδια.
Έτσι η Tesla ήταν για καιρό σε αναζήτηση μίας κατάλληλης τοποθεσίας παραγωγής στην Ευρώπη και αυτό που έψαχνε το βρήκε τελικά στο Γκρινχάιντε του Βρανδεμβούργου.
Η συνολική επένδυση στις νέες εγκαταστάσεις αγγίζουν σχεδόν τα έξι δισεκατομμύρια ευρώ.

To οικονομικό διακύβευμα

Ένα ρίσκο ωστόσο για τον Musk, είναι το ενδεχόμενο να αναγκαστεί, σε περίπτωση μη έγκρισης, να κατεδαφίσει το εργοστάσιο, επαναφέροντας τον χώρο εκεί στην αρχική του κατάσταση – όπως έχει δεσμευτεί, εάν δεν χορηγηθούν οι άδειες.
Σύμφωνα με το χειρότερο σενάριο δηλαδή, ο Musk δεν θα έχανε μόνο εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια που έχει ήδη επενδύσει στην κατασκευή των εγκαταστάσεων, αλλά θα έπρεπε επίσης να χρηματοδοτήσει το ξήλωμα όλων των εγκαταστάσεων και να καταβάλλει αποζημίωση.
Στο μεταξύ – περίπου δύο χρόνια μετά την πρώτη προκήρυξη – οι εργασίες έχουν σχεδόν τελειώσει.
Η παραγωγή είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι, όμως κάτοικοι και περιβαλλοντικοί επικριτές του έργου στάθηκαν εμπόδιο.

Έντονες επικρίσεις και δημόσιος διάλογος - Κατατέθηκαν πάνω απο 800 ενστάσεις

Περιβαλλοντολόγοι, κάτοικοι της περιοχής και άλλοι επικριτές κατέθεσαν περισσότερες από 800 ενστάσεις για το εργοστάσιο του Γκρινχάιντε:
Ανησυχούν για την υψηλή κατανάλωση νερού, φοβούνται ότι η Tesla δεν θα είναι σε θέση να χειριστεί αρκετά καλά ενδεχόμενα ατυχήματα και θέλουν να αποτρέψουν τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής.
Για να καθησυχάσει το κοινό και να κατευνάσει τους επικριτές, διοργανώθηκε μια ανοιχτή ημερίδα στο Γκρινχάιντε τον περασμένο Οκτώβριο – με μία τεράστια ρόδα λούνα παρκ και έναν εξίσου τεράστιο… πάγκο με λουκάνικα.
Οι επισκέπτες μπορούσαν να ξεναγηθούν στους χώρους του εργοστασίου, ενώ είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το νέο μοντέλο Y δοκιμαστικά.
Μάλιστα, στην εκδήλωση βρέθηκε και ο ίδιος ο Ίλον Μασκ, με σκοπό να απαντήσει προσωπικά σε ερωτήσεις.

Αισιοδοξία για ξεμλοκάρισμα του έργου

Επιπλέον, από τις 24 Σεπτεμβρίου μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου, άνοιξε μία διαδικτυακή πλατφόρμα με στόχο να δοθεί η ευκαιρία στους επικριτές να διατυπώσουν τις αντιρρήσεις τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, αυτή η πλατφόρμα ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή. Προκειμένου λοιπόν, να είναι βέβαιοι για την εγκυρότητα της διαδικασίας, η Κρατική Υπηρεσία Περιβάλλοντος έδωσε παράταση στην πλατφόρμα έως τις 22 Νοεμβρίου.
Παρά τις επικρίσεις, ο Σοσιαλδημοκράτης υπουργός Οικονομικών του Βρανδεμβούργου Jörg Steinbach είναι αισιόδοξος ότι η παραγωγή στο Γκρινχάιντε θα ξεκινήσει φέτος.
Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι σε θέση να το εγγυηθεί, δήλωσε τη Δευτέρα (22/11) στο Πότσνταμ.
Υποθέτει, ωστόσο, ότι οι όποιες ενστάσεις δεν θα οδηγούσαν σε «τεράστια προβλήματα».

Νέες θέσεις εργασίας

Η Tesla θέλει να κατασκευάσει το μοντέλο SUV “Y” στη Γερμανία, το οποίο βασίζεται στο bestseller μοντέλο 3. Μέχρι στιγμής, οχήματα Y από την Κίνα έχουν παραδοθεί στη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα κι αν η παραγωγήστο Βερολίνο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, νέες προσλήψεις είναι ήδη σε εξέλιξη.
«Δεν απαιτείται εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία», αναφέρει ο ιστότοπος της Tesla, κάνοντας και με μία μεγάλη υπόσχεση στους ενδιαφερόμενους: «Θα εργαστείς στο υπερσύγχρονο υπερεργοστάσιό μας, όπου θα λύνεις τα πιο ενδιαφέροντα προβλήματα στον κόσμο με τους καλύτερους και πιο έξυπνους ανθρώπους, που μοιράζονται το πάθος να αλλάξουν τον κόσμο».

Τα σχέδια της Volkswagen

Και ενώ η Tesla πρέπει ακόμη να περιμένει την έγκριση για την εκκίνηση της παραγωγήw, ο γερμανός ανταγωνιστής της, η Volkswagen ανακοινώνει τα δικά της σχέδια.
Προκειμένου να επιτευχθούν χρόνοι παραγωγής συγκρίσιμοι με εκείνους της Tesla, ένα νέο εργοστάσιο για το ηλεκτρικό μοντέλο Trinity πρόκειται να οικοδομηθεί κοντά στην έδρα της VW στο Βόλφσμπουργκ.
Ο χρόνος βέβαια για της εργασίες κατασκευής πιέζει, καθώς το αυτοκίνητο πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.


«Όχι» σε επιδότηση1,14 δισ. ευρώ για το εργοστάσιο μπαταριών

Την ίδια ώρα, μην κάνει χρήση της κρατικής επιχορήγησης του 1,14 δισ. ευρώ για την κατασκευή του εργοστασίου μπαταριών στη Γερμανία αποφάσισε η Tesla, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Η αμερικανική εταιρεία ενημέρωσε τις γερμανικές αρχές ότι δεν θα αξιοποιήσει τη βοήθεια, η οποία αφορά την χρηματοδότηση του εργοστασίου μπαταριών που ετοιμάζεται λίγο έξω από το Βερολίνο.
Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σε παρεικείμενο χώρο της υπάρχουσας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία είναι σχεδόν έτοιμη και μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει τη λειτουργία της.
Πρόκειται, άλλωστε, για το πρώτο εργοστάσιο της Tesla τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ευρώπη.

Απεξάρτηση από την Κίνα

Η επιχορήγηση του 1,14 δισ. ευρώ αφορούσε τα κίνητρα που παρέχουν οι Βρυξέλλες για την αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, σε μια προσπάθεια απεξάρτησης από την Ασία.
Η επένδυση της Tesla εκτιμάται σε περίπου 5 δισ. ευρώ. Στόχος είναι η παραγωγή 5.000 έως 10.000 οχημάτων ημερησίως.
Ο ίδιος ο Musk είχε βρεθεί στην περιοχή τον Οκτώβριο, με στόχο αφενός να κάμψει τις αντιδράσεις των ντόπιων, αφετέρου να προσελκύσει νέους και ταλαντούχους εργαζόμενους.
«Το να ξεκινήσει η παραγωγή είναι ωραίο, αλλά η μαζική παραγωγή είναι το δύσκολο κομμάτι», είχε δηλώσει, ενώπιον ενός κοινού που ζητωκραύγαζε.
«Για να φτάσουμε στη μαζική παραγωγή, θα χρειαστεί περισσότερος καιρός από ό,τι χρειάστηκε για να χτίσουμε το εργοστάσιο».
«Ανησυχούμε λίγο ότι δεν θα μπορέσουμε να βρούμε αρκετό κόσμο.
Πραγματικά χρειαζόμαστε σπουδαία ταλέντα να έρθουν εδώ από όλη την Ευρώπη» είχε προσθέσει.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης