Η Amazon Web Services, ο τομέας cloud computing, ανέφερε έκρηξη εσόδων σχεδόν 40% σε σχέση με πέρυσι στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τα αναμενόμενα 17,37 δισεκατομμύρια δολάρια των προβλέψεων των αναλυτών
H μετοχή της Amazon ενισχύθηκε κατά 13,5% την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022 στον απόηχο των ισχυρών αποτελεσμάτων που ανακοίνωσε ο τεχνολογικός κολοσσός με κέρδη ύψους 14,3 δισ. δολαρίων ή 27,75 δολάρια ανά μετοχή στο δ' τρίμηνο - υπερδιπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και εντυπωσιακά καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών που ανέμεναν κέρδη 3,61 δολ. ανά μετοχή.
Σε αυτά περιλαμβάνονται κέρδη προ φόρων ύψους 11,8 δισ. δολαρίων από τη συμμετοχή του ομίλου στην εταιρεία κατασκευής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Rivian Automotive.
«Φρένο στις πωλήσεις»
Συγκεκριμένα η Amazon ανακοίνωσε τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων τεσσάρων χρόνων, σε επίπεδο πωλήσεων, περνώντας κάτω από τον πήχη που είχαν θέσει οι αναλυτές.
Ωστόσο, οι τομείς του cloud computing και της ψηφιακής διαφήμισης, εκεί όπου η Amazon παράγει σημαντικό μέρος των εσόδων της, εμφάνισαν εντυπωσιακή ανάπτυξη.
Πιο αναλυτικά, η Amazon Web Services, δηλαδή ο τομέας cloud computing, αποθήκευσης και υπηρεσιών βάσης δεδομένων, ανέφερε άλμα εσόδων σχεδόν 40% σε σχέση με πέρυσι στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τα αναμενόμενα 17,37 δισεκατομμύρια δολάρια των προβλέψεων των αναλυτών.
Ψηφιακή διαφήμιση
Επιπλέον, η Amazon εξέπληξε τους επενδυτές όταν «έσπασε» τον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης σε ξεχωριστό τομέα, για πρώτη φορά.
Τα διαφημιστικά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 32% στα 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν ισοφαρίζοντας τα επίπεδα ανάπτυξης του αντίστοιχου τομέα της Google για το τελευταίο τρίμηνο.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα η Amazon είχε καταχωρίσει τον τομέα της διαφήμισης στον τομέα «άλλες επιχειρήσεις» της δραστηριότητάς της, με αποτέλεσμα αναλυτές και επενδυτές ουσιαστικά να μαντεύουν για το πραγματικό μέγεθος του συγκεκριμένου τομέα.
Οι επιδόσεις στις πωλήσεις
Οι πωλήσεις του δ’ τριμήνου αυξήθηκαν κατά 9,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στα 137,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ελάχιστα χαμηλότερα από τα έσοδα των 137,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέβλεπαν οι αναλυτές.
Αυτή η εξέλιξη σηματοδότησε την πρώτη περίοδο μονοψήφιας ανάπτυξης της Amazon από το γ’ τρίμηνο του 2017, ενώ συγχρόνως αντιπροσωπεύει σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2020, όταν οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 43,6%.
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Την ίδια στιγμή τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα της Amazon έπεφταν κατά 1% στα 66,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ειδικά ο τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ εμφάνισε λειτουργικές απώλειες 206 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο διεθνής τομέας είχε απώλειες 1,63 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Εφοδιαστική αλυσίδα και ηλεκτρονικό εμπόριο
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τομέας του λιανεμπορίου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω τριών παραγόντων: εν πρώτοις λόγω των θεμάτων που υπάρχουν σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, λόγω της κρίσης στην αγορά εργασίας που συνεχίζεται λόγω της παραλλαγής Omicron και τέλος λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που ασκούνται στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών