Η αγορά προβλέπει ότι θα παραμείνουν έως το 2024 υψηλά το επίπεδο των ναύλων
Σε συνέντευξη που δημοσίευσε η Fringe Finance με τον αναλυτή της ναυτιλιακής αγοράς James Mintzmyer, αναδεικνύονται όσα δεν έχουν αναδειχθεί από τα κατεστημένα ΜΜΕ για την κατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις εξελίξεις με τους Καναδούς φορτηγατζήδες, τα logistics, τις επιπτώσεις του Covid και τους νικητές από αυτήν την κρίση στο πλαίσιο του ναυτιλιακού κλάδου..
Κοινότοπες.. αναλήθειες
Ο Mintzmyer επισημαίνει ότι παρά όλες τις ανοησίες στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης σχετικά με την «ομαλοποίηση» ή την «ανάκτηση» της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε γενικές γραμμές βρισκόμαστε σε μια πολύ παρόμοια κατάσταση με το περασμένο φθινόπωρο.
Σημειώνει ότι αυτή η χρονική περίοδος (Ιανουάριος-Απρίλιος) είναι συνήθως η πιο αδύναμη περίοδος του έτους, καθώς βρισκόμαστε μετά τις διακοπές στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη και η Κίνα επίσης επιβραδύνει την παραγωγή γύρω από τη Σεληνιακή Πρωτοχρονιά, οπότε διαφορετικά θα περιμέναμε πτώση της κίνησης και τη συμφόρηση στις ναυτιλιακές μεταφορές
Παραδόξως σταθεροί οι ναύλοι
Αντίθετα, βλέπουμε ότι οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί - στην πραγματικότητα οι ναύλοι είναι υψηλότεροι από τα επίπεδα του Νοεμβρίου αυτή τη στιγμή - και οι αριθμοί διεκπεραίωσης στα λιμανια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς ήταν πολύ χαμηλοί, ακόμη και όταν το ανεκτέλεστο των πλοίων συνεχίζει να συσσωρεύεται.
Εάν αυτά τα λιμάνια δεν καταφέρουν να καθαρίσουν το ανεκτέλεστο των παραγγελιών και τη συμφόρηση μέχρι τον Ιούνιο/Ιούλιο, τότε το φθινόπωρο του 2022 θα μπορούσε η εξέλιξη να είναι χειρότερη από πέρυσι.
#FredomRally και οδικές μεταφορές
Σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ οι μεταφορές με φορτηγά είναι απολύτως σημαντικές για τη συνολική αλυσίδα εφοδιασμού και ειδικά για εφοδιασμό τροφίμων
Επισημαίνονται ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικούμ μόλις 50-100.000 οδηγούς φορτηγών,
Ο Mintzmyer σημειώνει εκατοντάδες φορτηγατζήδες κατευθύνθηκαν στην Οτάβα τυο Καναδά για να λάβουν μέρος στο #FredomRally# Ωστόσο, μέχρι στιγμής οι διαμαρτυρίες ήταν αρκετά περιορισμένης κλίμακας και οι ΗΠΑ εγκατέλειψαν υποχρεωτίκότητα του εμβολιασμού, γεγονός που μείωσε τις πιθανές τριβές.
Τα εμβόλια είναι υποχρεωτικά για τη διέλευση των συνόρων προς τον Καναδά και το Μεξικό – γεγονός που χρήζει προσοχής σημειώνει
Αυξημένο έως 10% το κόστος
Στην ερώτηση για το κόστος μεταφοράς επισήμανε ότι λαμβάνονοντας υπόψη την καθαρή εποχικότητα προέβλεπε ότι ο μέσος όρος ανά FEU πιθανότατα θα έπεφτε σε περίπου 5 χιλιάδες δολ./FEU μέχρι τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο μόνο λόγω των εποχιακών διακυμάνσεων.
Από τις 2 Φεβρουαρίου, ο παγκόσμιος μέσος όρος του Freightos FBX είναι 9.625 $/FEU, ο οποίος συγκρίνεται με $10-$11.000 στην κορύφωση Σεπτεμβρίου/Οκτώβρη και σε σύγκριση με περίπου $4.000 πέρυσι. Αυτές οι τιμές είναι απολύτως άνευ προηγουμένου και τα 9.600 $ τον Φεβρουάριο είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο εντυπωσιακά από τα $10-$11.000 το περασμένο φθινόπωρο, αν λάβετε υπόψη την εποχικότητα.
Και πάλι, αυτή είναι μια χρονική περίοδος κατά την οποία το μεταφορικό κόστος θα πρέπει να πέφτε γρήγορα, ωστόσο οι τιμές είναι στην πραγματικότητα αυξημένες κατά 5-10% από τον περασμένο Νοέμβριο/Δεκέμβριο.
Η κανονικότητα και το πραγματικό ύψος των ναύλων
Στην ερώτηση για το πότε θα σηματοδοτηθεί η επιστροφή στην κανόνικότητας, απαντά «Εξαρτάται πώς ορίζεις το "κανονικό"».
Η βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέρασε μια περίοδο παγκόσμιας υπερπροσφοράς για σχεδόν μια δεκαετία συνεχόμενα, και ιδιαίτερα χαμηλών ναύλων στο διάστημα 2014-2018, οπότε αυτό που πολλοί πιστεύουν ότι είναι «φυσιολογικό» ήταν στην πραγματικότητα μια παρέκκλιση ...¨προς τα κάτω.
Εάν πάρουμε ως «κανονικό» έναν μεσοσταθμικά υπολογισμένο ναύλο για περισσότερα από 20-30 χρόνια, τότε αυτός είναι υψηλότερος σχεδόν από οτιδήποτε είδαμε ολόκληρη τη δεκαετία του 2010.
Υψηλότερα από το 2021
Αναμένω ότι τελικά θα επιστρέψουμε σε πιο κανονικά επίπεδα, αλλά όλα εξαρτώνται από τα επίπεδα συμφόρησης και τα επίπεδα των συνολικών καταναλωτικών δαπανών.
Η καλύτερη εικασία μου είναι ότι τα μέγιστα κέρδη για τους ναύλους είναι πίσω μας τον Σεπτέμβριο/Οκτώβριο του 2021.
Ωστόσο, οι αυξήσεις για ολόκληρο το έτος 2022 πιθανότατα θα καταλήξουν υψηλότερα από το 2021, επειδή το πρώτο εξάμηνο του 2022 αναμένεται να καταγραφεί ακόμη ισχυρότερη ανάπτυξη από το α’ εξάμηνο του 2021.
Ανοδικές πιέσεις έως το 2024
Συνολικά, ωστόσο, αναμένω ισχυρούς ρυθμούς έως το 2022 και τουλάχιστον ορισμένα μέρη του 2023. Θα πρέπει να επιστρέψουμε σε «κανονικοποιημένους» ρυθμούς (δηλαδή αλλά ακόμα υψηλότερους από τα επίπεδα 2012-2018) μέχρι το 2024 λόγω σημαντικών παραδόσεων πλοίων και ελπίζουμε ότι μέχρι τότε η πανδημία θα είναι παρελθόν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών