Οι Ελβετοί ψηφοφόροι τάχθηκαν υπέρ της συνολικής απαγόρευσης διαφήμισης προϊόντων καπνού σε σχετικό δημοψήφισμα που διεξήχθη την Κυριακή 13/2/2022.
Σχεδόν το 57% των ψηφοφόρων και 16 από τα 26 καντόνια της Ελβετίας υποστήριξαν τη σχεδόν συνολική απαγόρευση της διαφήμισης του καπνού, σύμφωνα με την τελική καταμέτρηση ψήφων.
«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι. Ο κόσμος κατάλαβε ότι η υγεία είναι πιο σημαντική από τα οικονομικά συμφέροντα» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) η Stefanie De Borba της Ελβετικής ομοσπονδίας Λίγκας κατά του Καρκίνου.
Η Ελβετία βρίσκεται πίσω σε σχέση με τις περισσότερες εύπορες χώρες στον περιορισμό της διαφήμισης καπνού – μια κατάσταση που ευρέως αποδίδεται σε έντονο λόμπι από ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες καπνού στον κόσμο που έχουν την έδρα τους στη χώρα.
Επί του παρόντος, οι περισσότερες διαφημίσεις καπνού είναι νόμιμες σε εθνικό επίπεδο, εκτός από τις διαφημίσεις στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, καθώς και αυτές που απευθύνονται ειδικά σε ανηλίκους.
Ορισμένα ελβετικά καντόνια έχουν εισαγάγει αυστηρότερη περιφερειακή νομοθεσία και εκκρεμεί νέος εθνικός νόμος, αλλά οι ακτιβιστές έφεραν το θέμα σε δημοψήφισμα στο πλαίσιο του συστήματος άμεσης δημοκρατίας της Ελβετίας ζήτησαν πολύ αυστηρότερους κανόνες.
Οι αντίθετοι στο «Όχι»
Οι πολέμιοι της πρωτοβουλίας για την απαγόρευση διαφημίσεων καπνού, που περιλαμβάνουν την ελβετική κυβέρνηση και το κοινοβούλιο, είχαν υποστηρίξει ότι πάει πολύ μακριά.
«Σήμερα μιλάμε για τσιγάρα, αλλά σύντομα θα μιλάμε για αλκοόλ και κρέας», προειδοποίησε ο Philippe Bauer, βουλευτής του δεξιού Φιλελεύθερου Κόμματος.
Οι ανησυχίες του απηχούν εκείνες που εξέφρασε η Philip Morris International (PMI), η μεγαλύτερη εταιρεία καπνού στον κόσμο, η οποία, όπως η British American Tobacco και η Japan Tobacco, έχει την έδρα της στην Ελβετία και έχει βοηθήσει στη χρηματοδότηση της εκστρατείας του «Όχι» στην απαγόρευση.
«Είναι ένα πισωγύρισμα όσον αφορά τις ατομικές ελευθερίες;», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκπρόσωπος του ελβετικού τμήματος της PMI, αποδοκιμάζοντας το αποτέλεσμα της Κυριακής.
Κατά τη σύνταξη της απόφασης σε νόμο, προέτρεψε το κοινοβούλιο να το πράξει με «μέτρο» και να διασφαλίσει ότι η διαφήμιση που απευθύνεται σε ενήλικες θα παραμείνει νόμιμη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών