Τελευταία Νέα
Διεθνή

Παρά τις κυρώσεις της Δύσης, η Ρωσία έχει αγοραστές για το πετρέλαιό της - Ποιοι είναι

Παρά τις κυρώσεις της Δύσης, η Ρωσία έχει αγοραστές  για το πετρέλαιό της - Ποιοι είναι
Είναι η Ινδία, η Κίνα, η Ελλάδα, η Ελβετία και η Σιγκαπούρη
Σχετικά Άρθρα
Τον Απρίλιο έγινε γνωστό ότι η Ινδία διπλασίασε τις ποσότητες ρωσικού πετρελαίου που εισάγει, μετά την επιβολή κυρώσεων από τη Δύση στη Ρωσία.

Ινδία

Η Ινδία καλύπτει με εισαγωγές το 80% των αναγκών της σε πετρέλαιο, αλλά δεν υπήρξε ποτέ μεγάλος αγοραστής ρωσικού αργού.
Έως και πριν αρχίσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, η Ινδία εισήγαγε μόνο το 2-5% του πετρελαίου της από τη Ρωσία, ενώ περίπου αλλο ένα 2% ως 5% εισήγαγαν και ΗΠΑ, πριν ανακοινώσουν την 100% απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού αργού.
Συγκεκριμένα το 2021, η Ινδία εισήγαγε μόνο 12 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού με το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών πετρελαίου της να προέρχεται από το Ιράκ, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Νιγηρία.
Ωστόσο, μόλις άρχισαν οι κυρώσεις η Ινδία αύξησε σημαντικά τις αγορές ρωσικού πετρελαίου και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο Matt Smith, επικεφαλής αναλυτής πετρελαίου στην Kpler, στο CNBC από τις αρχές Μαρτίου, πέντε φορτία ρωσικού πετρελαίου, ή περίπου 6 εκατομμύρια βαρέλια, απεστάλησαν στην Ινδία. Αυτό σημαίνει ότι η Ινδία μέσα σε ένα μήνα εισήγαγε από τη Ρωσία το μισό αργό πετρέλαιο από όσο εισήγαγε το 2021 σε έναν ολόκληρο χρόνο, προφανώς γιατί το έπαιρνε με μεγάλη έκπτωση.

Κίνα

Η Κίνα, από την άλλη πλευρά, μείωσε φαινομενικά τις εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία τους πρώτους δύο μήνες του 2022 κατά 9,1% στα 1,57 mb/d.
Όμως, με την πολυετή εμπειρία της στις θαλάσσιες μεταφορές του ευρισκομενου υπό κυρώσεις πετρελαίου του Ιράν η Κίνα έχει αναπτύξει διάφορες μεθόδους απόκρυψης και αναμένεται να παραμείνει ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες πετρελαίου της Ρωσίας.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι ακόμη και αν η Ευρώπη επιβάλλει embargo στο ρωσικό πετρέλαιο, η Ρωσία δεν θα δυσκολευτεί να βρει νέους αγοραστές για το πετρέλαιο των Ουραλίων καθώς μάλιστα το δίνει με μεγάλη έκπτωση.

Ελλάδα

Η Refinitiv Eikon αναφέρει μέσω του Reuters ότι η Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε νέο κόμβο για το ρωσικό πετρέλαιο μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS).
Σύμφωνα με την έκθεση, οι αποστολές ρωσικού αργού με προορισμό την Ελλάδα έφτασαν τον Απρίλιο στο ένα εκατομμύριο τόνους, περίπου στα διπλάσια επίπεδα σε σχέση με το Μάρτιο και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω τον Απρίλιο.
Η Ρωσία έχει αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων προς την Ελλάδα, με τις αποστολές να εκτινάσσονται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων πετρελαίου Vortexa.
Το εμπόριο ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει νόμιμο προς το παρόν, επειδή τα μέλη της ΕΕ δεν έχουν συμφωνήσει στην επιβολή ενός πλήρους embargo.

Ελβετία και Σιγκαπούρη

Παρ' όλες τις σκληρές συζητήσεις για embargo στα πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Ρωσίας, η Ρωσία εξακολουθεί να πουλάει αξιόλογες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου, αφού ορισμένοι από τους μεγαλύτερους εμπόρους εμπορευμάτων δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το αν θα χρηματοδοτήσουν ή όχι την πολεμική μηχανή του Πούτιν.
Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και λιμένων, οι ελβετικές Vitol, Glencore και Gunvor καθώς και η Trafigura της Σιγκαπούρης, συνεχίζουν να αγοράζουν μεγάλες ποσότητες ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ.
Η Vitol έχει δεσμευτεί ότι θα σταματήσει να αγοράζει ρωσικό αργό ως το το τέλος του 2022, αλλά ως τότε μεσολαβούν ακόμη 7 μήνες.
Η Trafigura είπε ότι θα σταματήσει να αγοράζει αργό από τη ρωσική κρατική Rosneft έως τις 15 Μαΐου, αλλά αγοράζει κανονικά φορτία ρωσικού αργού από άλλους προμηθευτές.
Η Glencore είπε ότι δεν θα εισέλθει σε καμία «νέα» εμπορική δραστηριότητα με τη Ρωσία.
Αλλά η αλήθεια είναι ότι ενώ η G7 έχει δεσμευτεί να απαγορεύσει ή να καταργήσει σταδιακά τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, και ενώ οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία έχουν επιβάλει οριστικές απαγορεύσεις, η ΕΕ εξακολουθεί να μην μπορεί να συμφωνήσει σε ένα embargo στο ρωσικό πετρέλαιο, λόγω των αντιρρήσεων της Ουγγαρίας.
Εν τω μεταξύ, η Ινδία και η Κίνα, αυξάνουν τις δικές τους προμήθειες ρωσικού πετρελαίου, αναπληρώνοντας μεγάλο μέρος των απωλειών που έχει η Ρωσία.

Το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης πέφτει στην Ελβετία

Αλλά τελικά μεγάλο μέρος της ευθύνης πέφτει στην Ελβετία.
Η μερίδα του λέοντος των ρωσικών πρώτων υλών διακινείται μέσω της Ελβετίας και των σχεδόν 1.000 εταιρειών εμπορευμάτων της.
Η Ελβετία είναι ένας σημαντικός παγκόσμιος οικονομικός κόμβος με ακμάζοντα τομέα εμπορευμάτων, παρότι απέχει πολύ από όλους τους παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους και δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα, δεν έχει πρώην αποικιακά εδάφη και δεν έχει σημαντικές δικές της πρώτες ύλες.
Ο Oliver Classen, υπεύθυνος μέσων ενημέρωσης στην ελβετική ΜΚΟ Public Eye, λέει ότι «ο τομέας του εμπορίου εμπορευμάτων αντιπροσωπεύει πολύ μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ της Ελβετίας από τον τουρισμό ή τη βιομηχανία μηχανημάτων».
Σύμφωνα με μια έκθεση της ελβετικής κυβέρνησης του 2018, ο όγκος συναλλαγών του ελβετικού κλάδου εμπορευμάτων φτάνει τα 903 δισεκατομμύρια δολάρια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης