Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κατακόρυφη πτώση για όλες τις κατηγορίες ναύλων λόγω πτώσης της κινέζικης ζήτησης - Αποτελεί σημάδι παγκόσμιας ύφεσης;

Κατακόρυφη πτώση για όλες τις κατηγορίες ναύλων λόγω πτώσης της κινέζικης ζήτησης - Αποτελεί σημάδι παγκόσμιας ύφεσης;
Η πτώση της κινέζικης ζήτησης οδηγεί σε κατακόρυφη πτώση των ναύλων για όλες τις κατηγορίες πλοίων και φορτίων
Σχετικά Άρθρα

Όποιος ασχολείται  με τα ναυτιλιακά ή τις ναυτιλιακές μετοχές, γνωρίζει πως πρωτίστως συνδέονται με την οικονομία της Κίνας.
Η Κίνα είναι νούμερο 1 χώρα για τη διεθνή ναυτιλία και για όλες τις κατηγορίες πλοίων και φορτίων: μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πετρελαιοφόρα, bulkers ή πλοία μεταφοράς LNG.
«Όπως σωστά λέγεται, ό,τι βγαίνει ως εξαγωγές από την Κίνα ως εμπορευματοκιβώτια, έρχεται ως εισαγωγές στην Κίνα ως πρώτες ύλες», σημείωσε ο Oeyvind Lindeman, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Navigator Gas, στην τελευταία τηλεδιάσκεψη της εταιρείας του.

Σε πτώση οι εξαγωγές της Κίνας τον Αύγουστο - Πλήγμα για όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους

Για το λόγο αυτό, τα σημάδια της αποδυνάμωσης της οικονομίας της Κίνας εμφανίζονται σε όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους ταυτόχρονα.
Η απαισιόδοξη άποψη είναι ότι οι υποχωρήσεις της παγκόσμιας ναυτιλικακής ζήτησης είναι ο πυρήνας των σοβαρότερων οικονομικών προβλημάτων που θα ακολουθήσουν.
Η αισιόδοξη άποψη λέει πως η πτώση είναι προσωρινή και δεν θα αργήσει η ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Οι πωλήσεις κινέζικων εμπορευμάτων που έφταναν με εμπορευματοκιβώτια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη υποστήριξαν την κινεζική οικονομία σε όλη την εποχή της πανδημίας.
Οι αγορές όμως κλονίστηκαν πριν λίγες μέρες όταν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία για τις μηνιαίες εξαγωγές της Κίνας ήταν αρκετά χαμηλότερα του αναμενόμενου.

Χαμηλά τα νούμερα των κινέζικων εξαγωγών

Οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν 7,1% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, πολύ κάτω από την πρόβλεψη της πλειοψηφίας των αναλυτών για ανάπτυξη 12,8%.
Οι εξαγωγές είχαν αυξηθεί 18% ετησίως τον Ιούλιο.
Οι εξαγωγές της Κίνας προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν 3,8% ετησίως τον Αύγουστο, έναντι αύξησης 11% τον Ιούλιο.
Οι εξερχόμενοι όγκοι συμπιέζονται και από τις δύο πλευρές.
Η ζήτηση για κινεζικά προϊόντα μειώνεται την ίδια στιγμή που τα lockdown λόγω COVID-19 και τα καιρικά φαινόμενα περιορίζουν την κινεζική παραγωγή και την λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η κυβέρνηση παρέτεινε τα lockdown στο Chengdu και ανακοίνωσε νέα περιοριστικά μέτρα με ισχύ σε εθνικό επίπεδο έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Οι αναλυτές δεν προβλέπουν καμία χαλάρωση της περιοριστικής πολιτικής της Κίνας που στοχεύει σε μηδενικά κρούσματα COVID-19 εντός του 2022.
Εν τω μεταξύ, τον Αύγουστο η Κίνα κατέγραψε τις υψηλότερες θερμοκρασίες και τις χαμηλότερες βροχοπτώσεις εδώ και 60 χρόνια, με συνέπεια μεγάλες διακοπές ρεύματος που οδήγησαν στο κλείσιμο των εργοστασίων στο Sichuan.

Πτώση για τις εισαγωγές ξηρού χύδην φορτίου

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο.
Η παραγωγή χάλυβα της τον Ιανουάριο-Ιούλιο μειώθηκε κατά 6,1% σε ετήσια βάση.
Η παραγωγή τον Ιούλιο μειώθηκε περαιτέρω κατά 10% έναντι του Ιουνίου.
«Η μείωση της κινεζικής παραγωγής χάλυβα έχεις τις ρίζες της στα προβλήματα της αγοράς ακινήτων και τη διακοπή της βιομηχανικής δραστηριότητας λόγω του lockdown για τον COVID-19», έγραψε ο Mark Nugent, αναλυτής ξηρού χύδην στην ναυλομεσιτική Braemar, σε ένα ερευνητικό σημείωμα την Πέμπτη.
Η Brokerage EastGate Shipping πρόσθεσε ότι ο καύσωνας και οι ελλείψεις ρεύματος ανάγκασαν 20 χαλυβουργεία να τεθούν εκτός λειτουργίας για περίπου μια εβδομάδα στα μέσα Αυγούστου.

Κάτω οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, 80% η πτώση των ναύλων για Capesizes

Η παραγωγή χάλυβα οδηγεί την κινεζική ζήτηση για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, κυρίως από την Αυστραλία και τη Βραζιλία.
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά φορτία για τα Capesizes, τα μεγαλύτερα bulkers χωρητικότητας περίπου 180.000 τόνων.
Οι μέσες τιμές spot Capesize κατέρρευσαν από 38.200 δολάρια στα τέλη Μαΐου σε μόλις 5.600 δολάρια την ημέρα την Παρασκευή, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Securities.
Η χρηματιστηριακή BRS απέδωσε τη «βουτιά» στην εκτροπη των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας στην Νοτιοανατολική Ασία, αντί της Κίνας και στην απότομη πτώση των εισαγωγών βραζιλιάνικου σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τον Αύγουστο.
«Οι υψηλές θερμοκρασίες και οι σκληρές πολιτικές μηδενικών κρουσμάτων περιόρισαν σοβαρά τη ζήτηση χάλυβα στην Κίνα», δήλωσε η BRS.
Δεν αναμένουμε πλήρη ανάκαμψη της κινεζικής παραγωγής χάλυβα μέχρι την επόμενη άνοιξη, «άρα δεν θα έχουμε και πλήρη ανάκαμψη της θαλάσσιας ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος».

Πτώση και στις εισαγωγές πετρελαίου

Η Κίνα είναι μακράν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο.
Οι κινεζικές εισαγωγές είναι ο πιο σημαντικός οδηγός για τις τιμές των ναύλων μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 2 εκατομμυρίων βαρελιών, γνωστών ως πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού.
Σύμφωνα με την Poten & Partners, οι κινεζικές εισαγωγές αργού αυξήθηκαν ραγδαία από 4,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2009 σε 10,1 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα το 2019.
Η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε το 2020 όταν χτύπησε η πανδημία και μειώθηκε κατά 550.000 βαρέλια την ημέρα το 2021.
Οι κινεζικές εισαγωγές μειώθηκαν στα 8,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο, ο χαμηλότερος μηνιαίος μέσος όρος από τον Ιούλιο του 2018.
Οι εισαγωγές ήταν 8,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Ιούλιο και 9,5 εκατομμύρια τον Αύγουστο.
Τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους, οι κινεζικές εισαγωγές αργού μειώθηκαν κατά 5,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε στην τελευταία του έκθεση ότι τα lockdown της Κίνας «αναστέλλουν την προβλεπόμενη ανάκαμψη της ζήτησης κατά δύο μήνες».
Η BRS σημείωσε ότι η Κίνα διαθέτει πρόσθετη δυναμικότητα διύλισης 920.000 βαρέλια την ημέρα που έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους.
Κανονικά, αυτό θα αύξανε τη ζήτηση για εισαγωγές αργού.
Ωστόσο, η ικανότητα διύλισης της Κίνας είναι ήδη υψηλότερη από την εγχώρια κατανάλωση και η κυβέρνηση δεν επιδιώκει την αύξηση των εξαγωγών διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων.

LNG και LPG

Η Κίνα είναι επίσης ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς LNG παγκοσμίως, ενώ εισάγει προπάνιο και βουτάνιο.
Πέρα από τη χρήση του LNG στην ηλεκτροπαραγωγή, η Κίνα εισάγει προπάνιο ως πρώτη ύλη για εγκαταστάσεις αφυδρογόνωσης προπανίου (PDH) για τη δημιουργία προπυλενίου.
Το προπυλένιο χρησιμοποιείται για την παραγωγή πολυπροπυλενίου, το οποίο με τη σειρά του χρησιμοποιείται για την κατασκευή πλαστικού.
Ο Tim Hansen, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Dorian LPG, αναφέρθηκε στα προβλήματα της κινεζικής ζήτησης μιλώντας στους αναλυτές.
Ο Hansen ανέφερε τον «ανανεωμένο αντίκτυπο των lockdown» και τις ανησυχίες για την πτώση της κινέζικης ζήτησης που «όσο υπήρχε προσέλκυε το ενδιαφέρον των παικτών της αγοράς, το οποία πλέον έχει χαθεί».
Σύμφωνα με τον Lindeman της Navigator Gas, «Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Κίνα και περιμένουν να αυξήσει τη ζήτησή της».

Κάτω κατά 50% και οι αγορές LNG

Στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), η Ευρώπη αγοράζει τώρα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο των αμερικανικών εξαγωγών από την Κίνα λόγω του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας.
Ο Oystein Kalleklev, Διευθύνων Σύμβουλος της Flex LNG, δήλωσε:
«Κατά μία έννοια, θα μπορούσατε να πείτε ότι η Ευρώπη ήταν πολύ τυχερή, επειδή η πτώση της ζήτησης στην κινεζική οικονομία που προκλήθηκε από τα lockdown για τον COVID οδηγεί σε χαμηλότερη ζήτηση από την Κίνα που ωφελεί την Ευρώπη.
«Οι κινεζικές εισαγωγές φέτος μειώθηκαν κατά περισσότερο από 20% ή κατά 9 εκατομμύρια τόνους.
Και οι Ευρωπαίοι αγοραστές μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα φορτία, κάτι που θα ήταν πολύ πιο δύσκολο αν η κινεζική οικονομία λειτουργούσε με κανονική δυναμικότητα».
Ο Kalleklev πιστεύει ότι η Κίνα θα επιστρέψει σύντομα στην αγορά μεγάλων εισαγωγών LNG, υποδεικνύοντας τα στοιχεία για τις δεσμεύσεις νέων όγκων που δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει.
«Είναι γεγονός ότι η Κίνα έχει μειώσει τις εισαγωγές LNG φέτος, σχεδόν κατά 50%», είπε ο Kalleklev.
«Φέτος, στην πραγματικότητα, η Ιαπωνία πιθανότατα θα εισάγει περισσότερο LNG από την Κίνα. Και υπάρχουν πάνω από 10 φορές περισσότεροι άνθρωποι στην Κίνα. Αλλά η Κίνα θα αρχίσει ξανά να αναπτύσσεται μόλις αποκτήσει τον έλεγχο του COVID και αναζωογονήσει την οικονομία της».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης