H μακραίωνη ανάλυση της αγοράς Dow Theory δείχνει ότι η Wall Street απέχει μισό βήμα από την είσοδο σε bear market
Η μετοχή της FedEx υποχωρεί κατά -22% σε χαμηλό δύο ετών.
Η πτώση της τιμής της κατά 44,25 δολάρια έριξε κατά 270 μονάδες τον Dow Jones Transportation Average, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα τρίτο της πτώσης του δείκτη μεταφορών του Dow κατά 774 μονάδες ή 5,7%.
Ο δείκτης μεταφορών του Dow πλησιάζει τώρα να κλείσει κάτω από τα χαμηλά του Ιουνίου, που εκείνη την εποχή ήταν το χαμηλότερο κλείσιμο των τελευταίων 16 μηνών.
Το sell off των εταιρειών μεταφορών του Dow στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα για όλη την αμερικανική χρηματiστηριακή αγορά, δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος δείκτης θεωρείται από πολλούς ως κορυφαίος οικονομικός δείκτης.
Υπάρχει ένα ρητό στη Wall Street ότι οι εταιρείες των μεταφορών Dow «παίρνουν» τους αγοραστές που «κάνουν» οι εταιρείες του Dow Jones Industrial Average.
Γιατί απλά αν οι μεταφορές δεν πάνε καλά, συμπεραίνουμε ότι η οικονομία δεν κινείται και ότι το χρηματιστήριο θα πέσει.
Το σημάδι της bear market
Τα νέα χαμηλά των μεταφορών του Dow έρχονται μετά από μια μεγάλη ανάκαμψη κατά 18,2% από τα χαμηλά του Ιουνίου έως τα υψηλά κλεισίματος των μέσων του Αυγούστου.
Όμως, δεδομένου ότι αυτά τα υψηλά του Αυγούστου ήταν πολύ κάτω από τα πρώτα υψηλά της ανάκαμψης του δείκτη μεταφορών που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο, που με τη σειρά τους ήταν κάτω από το κλείσιμο των ιστορικών υψηλών του Νοεμβρίου 2021, ο δείκτης έχει συνεχίσει με ένα μοτίβο όλο και χαμηλότερων χαμηλών και όλο και χαμηλότερων υψηλών, που πολλοί παρατηρητές γραφημάτων της Wall Street λένε ότι ορίζει μια bear market.
Και ίσως το πιο σημαντικό, το χαμηλότερο χαμηλό ολοκληρώνει το μισό του σήματος «πώλησης», σύμφωνα με ορισμένους οπαδούς της μακραίωνης ανάλυσης της αγοράς Dow Theory.
Τα τρία συστατικά του «σήματος πώλησης» της Dow Theory
Όπως έγραψε ο Mark Hulbert, συνεργάτης του MarketWatch και ιδρυτής της Hulbert Ratings LLC, πολλοί αναλυτές συμφωνούν ότι υπάρχουν τρία βασικά συστατικά σε ένα σήμα «πώλησης» της Dow Theory.
Πρώτον, ο βιομηχανικός Dow και ο Dow των μεταφορών περνούν σε σοβαρά sell off αφού φτάσουν σε νέα υψηλά.
Αυτό έγινε.
Τα αντίστοιχα χαμηλά κλεισίματος του Ιουνίου ήταν 24,4% χαμηλότερα για τον Dow των μεταφορών από τα ιστορικά υψηλά του Νοεμβρίου και 18,8% για τον βιομηχανικό Dow από τα ιστορικά υψηλά του Ιανουαρίου.
Δεύτερον, σημαντικά ράλι από τα αντίστοιχα χαμηλά αποτυγχάνουν να πλησιάσουν τα προηγούμενα υψηλά.
Κι αυτό έγινε.
Ο Dow των μεταφορών ανέβηκε κατά 18,2% από τα χαμηλά του Ιουνίου και ο Dow της βιομηχανίας ανέβηκε κατά 14,3% στα υψηλά των μέσων Αυγούστου, αλλά αυτά τα υψηλά ήταν πολύ κάτω από τα αντίστοιχα προηγούμενα υψηλά.
Τρίτον, και οι δύο δείκτες πέφτουν σε νέα χαμηλά.
Αυτό είμαστε πολύ κοντά στο να γίνει.
Με την κατακόρυφη βουτιά της FedEx και των άλλων μετοχών των μεταφορών, ο Dow των μεταφορών έπεσε σε νέα χαμηλά αλλά ο Dow της βιομηχανίας που υποχωρεί κατά 328 μονάδες, ή 1,1%, βρίσκεται ακόμη περίπου 745 μονάδες πάνω από τα χαμηλά κλεισίματος της 17ης Ιουνίου στις 29.888,78.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών