Συνολικά θα διατεθούν 911 εκατ. μετοχές, 455,5 εκατ. προνομιούχες και 455,5 εκατ. κοινές.
Με τον τρόπο αυτό η κεφαλαιοποίηση της γερμανικής εταιρείας θα εκτιναχθεί έως και στα 75 δισ. ευρώ, κατατάσσοντας την σε μια από τις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές εισαγωγές που έχουν γίνει ποτέ στις χρηματιστηριακές αγορές της Ευρώπης.
Η τάση φάνηκε ήδη από την υπερκάλυψη της δημόσιας προσφοράς, ύψους 9,4 δισ. ευρώ, για το 12,5% της εταιρείας μέσα σε λίγες μόλις ώρες.
Ο μητρικός όμιλος της Volkswagen έχει ανακοινώσει πως το εύρος της τιμής της μετοχής της Porsche ορίζεται στα 76,50 με 82,50 ευρώ.
Εντυπωσιακή ζήτηση
Με δεδομένη την τεράστια ζήτηση, όλες οι προσφορές που θα κινηθούν κάνω από το ανώτατο εύρος της τιμής θα απορριφθούν.
Το βιβλίο των προσφορών κλείνει τα μεσάνυχτα της 28ης Σεπτεμβρίου, ενώ μία ημέρα μετά θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Συνολικά θα διατεθούν 911 εκατ. μετοχές, 455,5 εκατ. προνομιούχες και 455,5 εκατ. κοινές.
Ανάμεσα στους διεκδικητές της πίτας είναι τα αραβικά fund του Qatar Investment Authority και το ADQ του Άμπου Ντάμπι, η επενδυτική T Rowe Price και η Norges Bank.
Αναλυτές δηλώνουν εντυπωσιασμένοι με το μέγεθος της επιτυχίας για τον γερμανικό όμιλο, δεδομένου πως έτερες δημόσιες προσφορές από εταιρείες πολυτελών οχημάτων, όπως η Aston Martin και η Ferrari, έχουν τύχει πολύ χαμηλότερης ανταπόκρισης.
Δημόσια προσφορά με… πρωτιές
Με την πρεμιέρα της στην ανώτατη τιμή της, η εισαγωγή της Porsche θα αναδειχτεί στη δεύτερη υψηλότερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα στο γερμανικό χρηματιστήριο και η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη από το 1999, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τη γερμανική πρωτιά είχε μέχρι σήμερα η ύψους 13 δισ. δολαρίων εισαγωγή της Deutsche Telekom, το 1996.
Από τη διάθεση του 12,5% της Porsche, η μητρική VW θα αποκομίσει από 8,7 έως 9,4 δισ. δολάρια.
Από τα χρήματα αυτά, έχει δηλώσει πως περίπου τα μισά θα διατεθούν για ένα μεμονωμένο έκτακτο μέρισμα προς τους μετόχους και τα υπόλοιπα κονδύλια θα αξιοποιηθούν για την πράσινη μετάβαση της εταιρείας και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών