Ένας τεράστιος σκιώδης στόλος δεξαμενόπλοιων με άγνωστους ιδιοκτήτες συγκεντρώνεται για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της Μόσχας
Ένας τεράστιος σκιώδης στόλος δεξαμενόπλοιων με άγνωστους ιδιοκτήτες συγκεντρώνεται για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της Μόσχας.
Η διπλωματική διαμάχη υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την άμβλυνση των επιθετικών κυρώσεων της ΕΕ μαίνεται εδώ και μήνες, αλλά ο χρόνος περνάει.
Θα είναι αυτό αρκετό;
Με σχεδόν έξι εβδομάδες μέχρι να τεθούν σε ισχύ τα μέτρα του μπλοκ, υπάρχει ελάχιστη σαφήνεια σχετικά με το αν αυτές οι κινήσεις θα βοηθήσουν πραγματικά τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στον κόσμο να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του στους αγοραστές για να αποφευχθούν σοκ στην προσφορά.
Οι προειδοποιήσεις των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ κρούουν εδώ και μήνες τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι κυρώσεις της Ευρώπης κατά της Ρωσίας θα μπορούσαν να προκαλέσουν ένα τέτοιο πισωγύρισμα.
Πιέζει να επιτραπεί στις εταιρείες να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες της ΕΕ -ιδίως στις ασφαλιστικές- για να αποφευχθεί η αύξηση των τιμών ενόψει των ενδιάμεσων εκλογών του Νοεμβρίου.
Για να γίνει αυτό, οι αγοραστές θα πρέπει να υπογράψουν ένα αμφιλεγόμενο ανώτατο όριο τιμών πετρελαίου.
Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι ενδέχεται να στοχεύουν στον καθορισμό ενός εύρους πάνω από τα 60 δολάρια το βαρέλι, ένα υψηλότερο επίπεδο από αυτό που είχε υποδειχθεί προηγουμένως.
Και σύμφωνα με αναφορές σε ομιλίες και σε ιστορικά δεδομένα τιμολόγησης, οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν ως μερικό οδηγό.
Μυστικό δίκτυο πλοίων
Αυτό που φαίνεται βέβαιο είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ρωσικών ροών θα ελέγχεται από ένα πολύπλοκο -και συχνά μυστικό- δίκτυο πλοίων, λιμανιών και ασφαλών διαδρομών, με το οποίο η Ρωσία εξακολουθεί να είναι πρόθυμη να ασχοληθεί.
Ο Christian Ingerslev, διευθύνων σύμβουλος της Maersk Tankers A/S, δήλωσε: "Αν δείτε πόσα πλοία έχουν πωληθεί σε άγνωστους αγοραστές τους τελευταίους έξι μήνες, είναι πολύ σαφές ότι δημιουργείται ένας στόλος για τη μεταφορά.
Στην Κοπεγχάγη, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο 170 πλοίων, κανένα από αυτά δεν εξυπηρετεί τη Ρωσία.
Από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν η ΕΕ πρόκειται να απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού αργού και να σταματήσει την παροχή ναυτιλιακών, χρηματοδοτικών και ασφαλιστικών καλύψεων για τις σχετικές συναλλαγές, το πιο πιεστικό ερώτημα είναι αν θα υπάρχουν αρκετά πλοία.
Η ναυλομεσίτρια Bremer εκτιμά ότι για να υποστηριχθούν τέσσερα εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από τις ρωσικές εξαγωγές προς την Άπω Ανατολή, θα χρειαστούν ορισμένες από τις πρόσφατες προσθήκες για να συμπληρωθούν 240 πλοία - 102 Aframax, 58 Suezmax και 80 πολύ μεγάλα αργού.
Το φορτίο - το οποίο έχει λάβει ιρανικό και βενεζουελάνικο αργό κατά το παρελθόν έτος για να δημιουργήσει ένα μεγάλο σκιώδη στόλο που θα υποστηρίξει τη Μόσχα.
Ποιες χώρες υποστηρίζουν
"Μετά τον πόλεμο και από άγνωστες οντότητες που εδρεύουν σε χώρες όπως το Ντουμπάι, το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη και η Κύπρος υπήρξε απότομη αύξηση του εμπορίου δεξαμενόπλοιων μέχρι την προθεσμία της 5ης Δεκεμβρίου", δήλωσε ο επικεφαλής των δεξαμενόπλοιων Anoop Singh.
Πολλά από αυτά είναι παλιά πλοία και θα βρουν το δρόμο τους προς τον σκιώδη στόλο, ενώ η ρωσική πλοιοκτήτρια Sovcomflot PJSC προμηθεύει επίσης ορισμένα δεξαμενόπλοια.
Επιπλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει αύξηση και στις μεταφορές από πλοίο σε πλοίο - το φορτίο που μεταφέρεται από ένα δεξαμενόπλοιο σε άλλο στη θάλασσα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον κίνδυνο κυρώσεων από τη διαχείριση των εξαγωγών απευθείας από τα ρωσικά λιμάνια και την ανάγκη να προστεθεί κάποιο μικρότερο φορτίο σε μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών