Δημοσιογραφική έρευνα φέρνει στο φως στοιχεία που θέλουν το Βερολίνο να εξετάζει σενάρια επέκτασης της στρατηγικής συνεργασίας Κίνας-Γερμανίας πέραν του Αμβούργου
Tο λιμάνι του Αμβούργου θα μπορούσε να είναι μόνο η αρχή για την είσοδο της COSCO σε μεγάλα κοινά επενδυτικά πρότζεκτ με τη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα των γερμανικών δικτύων NDR και WDR που βασίζεται σε εσωτερικό έγγραφο της γερμανικής κυβέρνησης.
Όπως φαίνεται να προκύπτει από κυβερνητικά στοιχεία που παραθέτει και η ιστοσελίδα taggeschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασγς, ο κινεζικός κρατικός κολοσσός δεν προτίθεται να σταματήσει μόνο στην ανάληψη μέρους του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Αμβούργου. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κι άλλα γερμανοκινεζικά πρότζεκτ σε άλλα κρίσιμα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει το ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με τη δημοσιογραφική έρευνα η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυνένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας εκτός γερμανικών συνόρων, στις περιοχές της Βαλτικής Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου.
Καμία επίσημη επιβεβαίωση αλλά ούτε και διάψευση
Μάλιστα ήδη από το 2020η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου HHLA με την COSCO και στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος.
Αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες φαίνεται επίσης να εξετάζονται και για πολωνικά λιμάνια στις πόλεις Γκντανσκ και Γκντίνια. Προς το παρόν πάντως τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν το αποκλειστικό ρεπορτάζ.
Για την περίπτωση επενδύσεων ειδικότερα στη Μεσόγειο και συνεπώς στον Πειραιά εκπρόσωπος της γερμανικής επενδυτικής πλευράς ανέφερε ότι δεν σχολιάζει «φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά». Ως προς το μέλλον της στρατηγικής σχέσης Κίνας-Γερμανίας, ανέφερε επίσης ότι δεν μπορούν να δοθούν πληροφορίες για το περιεχόμενο συμβάσεων και άλλων συμφωνιών με εταίρους.
Γερμανοκινεζικά «μνημόνια συνεργασίας»
Γεγονός είναι πάντως ότι μετά από διαπραγματεύσεις και έντονες εντάσεις μεταξύ έξι αρμόδιων υπουργείων και της καγκελαρίας, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τελικά σχέδιο για τη συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου με μερίδιο ύψους 24,9% και όχι 35%, όπως αρχικά είχε προταθεί.
Τα αρμόδια υπουργεία ήταν εκείνα που θεωρήσαν το 35% ως εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, που θα ενείχε «δυνατότητες εκβιασμού» από μέρους του κινεζικού κολοσσού, αποκαλύπτει το ρεπορτάζ.
Τέλος, σύμφωνα με τα δημοσιογραφικά στοιχεία, ήδη το 2020 και το 2021 οι δύο εταιρείες, COSCO και HHLA, είχαν συνάψει δύο μη δεσμευτικά από νομικής άποψης «μνημόνια συνεργασίας». Αυτά προέβλεπαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα «κοινής συνεννόησης για πιθανά μελλοντικά έργα και συνεργασίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης».
www.bankingnews.gr
Όπως φαίνεται να προκύπτει από κυβερνητικά στοιχεία που παραθέτει και η ιστοσελίδα taggeschau.de του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασγς, ο κινεζικός κρατικός κολοσσός δεν προτίθεται να σταματήσει μόνο στην ανάληψη μέρους του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Αμβούργου. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κι άλλα γερμανοκινεζικά πρότζεκτ σε άλλα κρίσιμα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει το ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με τη δημοσιογραφική έρευνα η γερμανική κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας διευρυνένης στρατηγικής γερμανοκινεζικής συνεργασίας εκτός γερμανικών συνόρων, στις περιοχές της Βαλτικής Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου.
Καμία επίσημη επιβεβαίωση αλλά ούτε και διάψευση
Μάλιστα ήδη από το 2020η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου HHLA με την COSCO και στο κομβικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία είναι ήδη πλειοψηφικός μέτοχος.
Αντίστοιχες επενδυτικές ευκαιρίες φαίνεται επίσης να εξετάζονται και για πολωνικά λιμάνια στις πόλεις Γκντανσκ και Γκντίνια. Προς το παρόν πάντως τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν το αποκλειστικό ρεπορτάζ.
Για την περίπτωση επενδύσεων ειδικότερα στη Μεσόγειο και συνεπώς στον Πειραιά εκπρόσωπος της γερμανικής επενδυτικής πλευράς ανέφερε ότι δεν σχολιάζει «φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά». Ως προς το μέλλον της στρατηγικής σχέσης Κίνας-Γερμανίας, ανέφερε επίσης ότι δεν μπορούν να δοθούν πληροφορίες για το περιεχόμενο συμβάσεων και άλλων συμφωνιών με εταίρους.
Γερμανοκινεζικά «μνημόνια συνεργασίας»
Γεγονός είναι πάντως ότι μετά από διαπραγματεύσεις και έντονες εντάσεις μεταξύ έξι αρμόδιων υπουργείων και της καγκελαρίας, η γερμανική κυβέρνηση ενέκρινε τελικά σχέδιο για τη συμμετοχή της COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου με μερίδιο ύψους 24,9% και όχι 35%, όπως αρχικά είχε προταθεί.
Τα αρμόδια υπουργεία ήταν εκείνα που θεωρήσαν το 35% ως εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, που θα ενείχε «δυνατότητες εκβιασμού» από μέρους του κινεζικού κολοσσού, αποκαλύπτει το ρεπορτάζ.
Τέλος, σύμφωνα με τα δημοσιογραφικά στοιχεία, ήδη το 2020 και το 2021 οι δύο εταιρείες, COSCO και HHLA, είχαν συνάψει δύο μη δεσμευτικά από νομικής άποψης «μνημόνια συνεργασίας». Αυτά προέβλεπαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα «κοινής συνεννόησης για πιθανά μελλοντικά έργα και συνεργασίες στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών