Η μετοχή της Turkish Airlines εκτοξεύθηκε κατά περισσότερο από 592% φέτος
Ένα εκρηκτικό ράλι στη μετοχή της Turkish Airlines έχει ανεβάσει την χρηματιστηριακή αξία του εθνικού αερομεταφορέα της Τουρκίας πάνω από αυτή του γερμανικού αερομεταφορέα Lufthansa, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείες δηλώνει ότι τα κέρδη αναμένεται να συνεχιστούν.
Η μετοχή της Turkish Airlines (THY) εκτοξεύθηκε κατά περισσότερο από 592% φέτος, σε ένα απρόσμενο ράλι που ανέβασε την χρηματιστηριακή αξία του τουρκικού αερομεταφορέα στα 191,4 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, ποσό το οποίο ισοδυναμεί με 10,26 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας την χρηματιστηριακή αξία της Lufthansa που ανέρχεται στα 9,28 δισεκατομμύρια ευρώ ή στα 9,73 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η μετοχή της Turkish Airlines άγγιξε τις 138,6 τουρκικές λίρες τη Δευτέρα 5/12/22, από περίπου 20 τουρκικές λίρες στις αρχές του έτους.
Διαπραγματευόταν στις 134,2 λίρες στις 3 μ.μ. σήμερα 6/12/22.
Η συναλλαγματική ισοτιμία δολαρίου/τουρκικής λίρας ήταν 13 στο τέλος του περασμένου έτους και 18,63 σήμερα.
Από την άλλη πλευρά, η τιμή της μετοχής της Lufthansa αυξήθηκε μόλις κατά 25,7% από τις αρχές του έτους.
Στόχος της Turkish Airlines είναι η τιμή της μετοχή της να φτάσει τα 10 δολάρια (περίπου 186 τουρκικές λίρες), δήλωσε ο πρόεδρός της Ahmet Bolat στους δημοσιογράφους πριν λίγες μέρες, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα για τον στόχο.
Από πού προήλθαν οι εξαιρετικές επιδόσεις του τουρκικού αερομεταφορέα
Χάρη στην εκρηκτική ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, η Turkich Airlines κατάφερε να ξεπεράσει γρήγορα τις επιπτώσεις του COVID-19, αύξησε τα κέρδη του και πλησιάζει πιο κοντά στα επίπεδα χωρητικότητας που παρατηρήθηκαν πριν από την πανδημία.
Μετέφερε περισσότερους από 60 εκατομμύρια επιβάτες τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, έναντι 36,2 εκατομμυρίων το 2021 και 63,1 εκατομμυρίων το 2019.
Μόνο τον Οκτώβριο μετέφερε 6,6 εκατομμύρια επιβάτες, πιάνοντας τις επιδόσεις του Οκτωβρίου 2019 πριν η πανδημία σταματήσει τα ταξίδια.
Η Turkish Airlines ανέφερε καθαρά κέρδη 38,5 δισ. τουρκικές λίρες για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, με αύξηση 517% έναντι των κερδών ύψους 6,2 δισ. λιρών για το 2021.
Τα κέρδη της το 2019 για την ίδια περίοδο ήταν μόλις 2,5 δισ. λίρες.
Από το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδά της εταιρείες ανήλθαν σε 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια, υπερβαίνοντας τα έσοδα του 2019 κατά 52%, ενώ τα έσοδα από εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 110% σε περίπου 880 εκατομμύρια δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη του αερομεταφορέα ήταν 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Η Lufthansa δυσκολεύτηκε να ανακάμψει μετά την πανδημία
Αντίθετα, η ανάκαμψη της Lufthansa μετά την πανδημία δεν ήταν εύκολη καθώς αγωνιζόταν να παραμείνει στη ζωή.
Ενώ η πανδημία προκάλεσε μεγάλη κρίση στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, ο Όμιλος της Lufthansa, στον οποίο ανήκουν επίσης οι Eurowings, Swiss, Brussels και Austrian Airlines, έφτασε στο χείλος της χρεοκοπίας.
Οι κυβερνήσεις της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου, και ιδιαίτερα η γερμανική κυβέρνηση, έσωσαν την εταιρεία παρέχοντας κεφάλαια διάσωσης 9 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020.
Λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρείες να αντλήσουν κεφάλαια μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Με την ανάκαμψη της ζήτησης επιβατών, ο Όμιλος Lufthansa συγκέντρωσε 2,14 δισεκατομμύρια ευρώ τον Οκτώβριο του 2020 για να αποπληρώσει ένα μέρος του πακέτου δημόσιας διάσωσης.
Από την άλλη πλευρά, ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη για πρώτη φορά μετά την κρίση της πανδημίας το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς η ζήτηση πτήσεων αυξήθηκε μετά την άρση των παγκόσμιων ταξιδιωτικών περιορισμών.
www.bankingnews.gr
Η μετοχή της Turkish Airlines (THY) εκτοξεύθηκε κατά περισσότερο από 592% φέτος, σε ένα απρόσμενο ράλι που ανέβασε την χρηματιστηριακή αξία του τουρκικού αερομεταφορέα στα 191,4 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, ποσό το οποίο ισοδυναμεί με 10,26 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας την χρηματιστηριακή αξία της Lufthansa που ανέρχεται στα 9,28 δισεκατομμύρια ευρώ ή στα 9,73 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η μετοχή της Turkish Airlines άγγιξε τις 138,6 τουρκικές λίρες τη Δευτέρα 5/12/22, από περίπου 20 τουρκικές λίρες στις αρχές του έτους.
Διαπραγματευόταν στις 134,2 λίρες στις 3 μ.μ. σήμερα 6/12/22.
Η συναλλαγματική ισοτιμία δολαρίου/τουρκικής λίρας ήταν 13 στο τέλος του περασμένου έτους και 18,63 σήμερα.
Από την άλλη πλευρά, η τιμή της μετοχής της Lufthansa αυξήθηκε μόλις κατά 25,7% από τις αρχές του έτους.
Στόχος της Turkish Airlines είναι η τιμή της μετοχή της να φτάσει τα 10 δολάρια (περίπου 186 τουρκικές λίρες), δήλωσε ο πρόεδρός της Ahmet Bolat στους δημοσιογράφους πριν λίγες μέρες, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα για τον στόχο.
Από πού προήλθαν οι εξαιρετικές επιδόσεις του τουρκικού αερομεταφορέα
Χάρη στην εκρηκτική ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, η Turkich Airlines κατάφερε να ξεπεράσει γρήγορα τις επιπτώσεις του COVID-19, αύξησε τα κέρδη του και πλησιάζει πιο κοντά στα επίπεδα χωρητικότητας που παρατηρήθηκαν πριν από την πανδημία.
Μετέφερε περισσότερους από 60 εκατομμύρια επιβάτες τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, έναντι 36,2 εκατομμυρίων το 2021 και 63,1 εκατομμυρίων το 2019.
Μόνο τον Οκτώβριο μετέφερε 6,6 εκατομμύρια επιβάτες, πιάνοντας τις επιδόσεις του Οκτωβρίου 2019 πριν η πανδημία σταματήσει τα ταξίδια.
Η Turkish Airlines ανέφερε καθαρά κέρδη 38,5 δισ. τουρκικές λίρες για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, με αύξηση 517% έναντι των κερδών ύψους 6,2 δισ. λιρών για το 2021.
Τα κέρδη της το 2019 για την ίδια περίοδο ήταν μόλις 2,5 δισ. λίρες.
Από το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδά της εταιρείες ανήλθαν σε 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια, υπερβαίνοντας τα έσοδα του 2019 κατά 52%, ενώ τα έσοδα από εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 110% σε περίπου 880 εκατομμύρια δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη του αερομεταφορέα ήταν 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Η Lufthansa δυσκολεύτηκε να ανακάμψει μετά την πανδημία
Αντίθετα, η ανάκαμψη της Lufthansa μετά την πανδημία δεν ήταν εύκολη καθώς αγωνιζόταν να παραμείνει στη ζωή.
Ενώ η πανδημία προκάλεσε μεγάλη κρίση στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, ο Όμιλος της Lufthansa, στον οποίο ανήκουν επίσης οι Eurowings, Swiss, Brussels και Austrian Airlines, έφτασε στο χείλος της χρεοκοπίας.
Οι κυβερνήσεις της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου, και ιδιαίτερα η γερμανική κυβέρνηση, έσωσαν την εταιρεία παρέχοντας κεφάλαια διάσωσης 9 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020.
Λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρείες να αντλήσουν κεφάλαια μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Με την ανάκαμψη της ζήτησης επιβατών, ο Όμιλος Lufthansa συγκέντρωσε 2,14 δισεκατομμύρια ευρώ τον Οκτώβριο του 2020 για να αποπληρώσει ένα μέρος του πακέτου δημόσιας διάσωσης.
Από την άλλη πλευρά, ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη για πρώτη φορά μετά την κρίση της πανδημίας το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς η ζήτηση πτήσεων αυξήθηκε μετά την άρση των παγκόσμιων ταξιδιωτικών περιορισμών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών