Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Χτύπημα» σε Apple και Samsung ετοιμάζουν οι Κινέζοι - Στόχος τα ακριβά smartphones

«Χτύπημα» σε Apple και Samsung ετοιμάζουν οι Κινέζοι - Στόχος τα ακριβά smartphones
Μια πληθώρα εταιρειών όπως η Oppo, η Xiaomi, η OnePlus, η Vivo, η RealMe και άλλες επιθυμούν να εξασφαλίσουν μια θέση στην αγορά δίπλα στην Apple και τη Samsung
Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphone επιδιώκουν να εισέλθουν στην αγορά συσκευών υψηλής τεχνολογίας για να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Apple και της Samsung μετά από μια από τις χειρότερες χρονιές για την αγορά που έχουν καταγραφεί ποτέ.
Στο Mobile World Congress - τη μεγαλύτερη έκθεση κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο - στη Βαρκελώνη της Ισπανίας την περασμένη εβδομάδα, οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones είχαν μερικά από τα πιο περίοπτα περίπτερα για την παρουσίαση νέων προϊόντων.
Τον περασμένο μήνα, η Oppo, η τέταρτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία smartphone στον κόσμο, παρουσίασε το πτυσσόμενο smartphone της με την ονομασία Find N2 Flip, η τιμή του οποίου ξεπερνούσε τα 1.000 δολάρια.
Ο μεγαλύτερος αντίπαλός της, Xiaomi, ακολούθησε με το λανσάρισμα των Xiaomi 13 και Xiaomi 13 Pro αξίας 1.000 δολαρίων.
Η Honor, μια εταιρεία που αποσχίστηκε από τον κινεζικό γίγαντα των τηλεπικοινωνιών Huawei, λάνσαρε στη συνέχεια το πτυσσόμενο smartphone της αξίας 1.690 δολαρίων που ονομάζεται Magic Vs.
Αυτά τα ακριβά smartphones αντιπροσωπεύουν μια αλλαγή στρατηγικής από τις κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια μέσω της προσφοράς συσκευών χαμηλότερου κόστους με προδιαγραφές που μοιάζουν με ναυαρχίδες.
"Μια πληθώρα εταιρειών όπως η Oppo, η Xiaomi, η OnePlus, η Vivo, η RealMe και άλλες επιθυμούν να επιδείξουν τους μυς τους καθώς προσπαθούν να εξασφαλίσουν μια θέση στην αγορά δίπλα στην Apple και τη Samsung, οι οποίες κυριαρχούν όλο και περισσότερο στις πωλήσεις σε όλο τον κόσμο", δήλωσε στο CNBC, ο Ben Wood, επικεφαλής έρευνας της CCS Insight.

Οι κινεζικοί γίγαντες γίνονται premium

Αυτή η αλλαγή τακτικής από τις κινεζικές εταιρείες έρχεται μετά τις αποστολές στην αγορά των smartphones πέρυσι που έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2013.
Όμως το μερίδιο των high-end smartphones, αυτών που έχουν τιμή άνω των 800 δολαρίων, αυξήθηκε από 11% το 2020 σε 18% το 2022.
Η Apple και η Samsung μαζί κατέχουν σχεδόν το σύνολο αυτής της αγοράς.
Παρόλα αυτά, η ευκαιρία είναι προσοδοφόρα, καθώς οι Κινέζοι πωλητές προσπαθούν να ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους.
Αναμφισβήτητα, ο Wood δήλωσε ότι υπάρχει "μια ώθηση για την premium αγορά, η οποία προστάζει υψηλότερες μέσες τιμές πώλησης και περιθώρια κέρδους".
Η ώθηση των υψηλών προδιαγραφών συμπίπτει επίσης με το άνοιγμα της Κίνας μετά την απότομη κατάργηση των αυστηρών κανόνων πρόληψης του Covid τον Δεκέμβριο.
Αυτό διευκόλυνε τα στελέχη, τα οποία έχουν σε μεγάλο βαθμό κολλήσει στην Κίνα από τις αρχές του 2020, να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Και συμπίπτει επίσης με την ανανεωμένη ώθηση των κινεζικών επιχειρήσεων να επεκτείνουν την παγκόσμια εμβέλειά τους.
Το 2022, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών κατασκευαστών smartphones Realme, Oppo και Xiaomi μειώθηκε στην Ευρώπη, ενώ η Apple και η Samsung παρέμειναν σχετικά σταθερές.
Οι κινεζικές εταιρείες ελπίζουν να το αλλάξουν αυτό τώρα που η εγχώρια οικονομία έχει ανοίξει ξανά.

Προκλήσεις για το μέλλον

Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones δεν έχουν ακόμη καταφέρει να σπάσουν το premium τμήμα της αγοράς.
Εξαίρεση αποτέλεσε η Huawei, η οποία κατάφερε να βρει επιτυχία στο high-end, και τελικά να γίνει ο νούμερο ένα παίκτης smartphone παγκοσμίως το 2020, πριν οι κυρώσεις των ΗΠΑ συντρίψουν την επιχείρηση κινητών τηλεφώνων της.
Η Xiaomi, η Oppo, η Honor και άλλοι Κινέζοι διεκδικητές αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις στο premium τμήμα, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η πρώτη είναι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας, σύμφωνα με τον Wood της CCS Insight, ο οποίος δήλωσε ότι οι κινεζικές εταιρείες δαπανούν "εντυπωσιακά ποσά" σε διαφημιστικές καμπάνιες για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα.
Αλλά το μεγαλύτερο ζήτημα, σύμφωνα με τον Shah, είναι η βιώσιμη κερδοφορία.
Είπε ότι η Apple και η Samsung κυριαρχούν στις περισσότερες από τις premium αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Ενώ οι κινεζικές μάρκες δεν έχουν επίσης καταφέρει να δημιουργήσουν κερδοφόρες επιχειρήσεις λογισμικού και υπηρεσιών όπως η Apple, οι οποίες αποφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
"Η κερδοφορία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς η κλίμακα τους μειώνεται, επειδή τα τμήματα στα οποία απευθύνονται (προσιτές τιμές από την είσοδο έως τη μεσαία κατηγορία) έχουν συρρικνωθεί", δήλωσε ο Shah.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης