Μία πραγματική αποψίλωση βιώνει η ουκρανική πολεμική αεροπορία καθώς η αντιπαράθεση με τα ανώτερα ρωσικά Su - 35 δεν αντέχει σε σύγκριση
Σε σύγκριση με τα τεχνολογικά προηγμένα ρωσικά Su-35 εξοπλισμένα με εξελιγμένα ραντάρ και πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, τα γηρασμένα Su-25 της Ουκρανίας, που πρωτοεμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1980, υστερούν δραματικά.
Σε συνέντευξή του στο CNN, ο πιλότος του Su-25 Oleksyi, γνωστός με το διακριτικό «Pumba», αποκαλύπτει τη ζοφερή πραγματικότητα της κατάστασής τους, δηλώνοντας: «Χάνουμε πολλά αεροσκάφη από τα Su - 35».
«Έχασα πτέραρχο και αρχηγό μοίρας»
Με την εμπειρία της δύσκολης από πρώτο χέρι, αυτός και οι συνάδελφοί του πιλότοι έχουν υπομείνει τον καταστροφικό τίμημα της απώλειας πολλών πιλότων από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης της Ρωσίας τον Φεβρουάριο 2022.
Έντονα προβληματισμένος ο Pumba μοιράζεται το πένθος του: «Έχασα τον αρχηγό της μοίρας μου και τον πτέραρχό μου στη μάχη. Είναι και οι δύο ήρωες της Ουκρανίας».
Ο Pumba παραμένει ένας από τις λίγες δεκάδες πιλότους που συνεχίζουν να πετάνε για την ουκρανική Πολεμική Αεροπορία.
Καθώς η Ουκρανία βρίσκεται σε επιχειρησιακή φάση αντεπίθεσης, είναι απαραίτητος ο ρόλος των πιλότων της αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου του Pumba.
Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, παρά το γεγονός ότι είναι μικρότερη και πολύ πιο αδύναμη από τη ρωσική, συμμετέχει ενεργά στην παροχή κρίσιμης υποστήριξης στις ουκρανικές χερσαίες δυνάμεις στην πρώτη γραμμή.
Ωστόσο, η ρωσική αεροπορία διατηρεί την αεροπορική υπεροχή στο πεδίο της μάχης.
Η τρομερή απειλή
Προηγουμένως, ένας ανώτερος Ουκρανός αξιωματούχος εξέφρασε την ανησυχία του για τα ρωσικά Su-35, δηλώνοντας ότι αυτά τα προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη παρέχουν στη Ρωσία «αυξανόμενη κυριαρχία» στους ουρανούς πάνω από τη ζώνη σύγκρουσης στην ανατολική Ουκρανία.
Ο αξιωματούχος είπε επίσης ότι τα γερασμένα αεροσκάφη της Σοβιετικής εποχής της Ουκρανίας δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δυνατότητες για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά αυτήν την τρομερή απειλή.
Ο «Spas», ένας αναπληρωτής διοικητής τάγματος από την 128 Ξεχωριστή Ταξιαρχία Εδαφικής Άμυνας, συγκρίνει τις ανελέητες εναέριες επιχειρήσεις της ρωσικής αεροπορίας με ανάλογα κύματα που παρατηρήθηκαν σε συγκρούσεις όπως το Βιετνάμ και το Αφγανιστάν.
Η συνεχής παρουσία ελικοπτέρων και αεροσκαφών καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για επαρκή αεροπορική υποστήριξη.
Σύμφωνα με το CNN, το απόθεμα αεροσκαφών της Ουκρανίας έχει ενισχυθεί, με συνολικά 45 Su-25 και MiG-29 που ελήφθησαν από το ΝΑΤΟ και τα συμμαχικά κράτη στην Ευρώπη.
Ωστόσο, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία ξεπερνούν τους απλούς αριθμούς.
Αναγνωρίζοντας αυτές τις δυσκολίες, ένας πιλότος MiG-29 γνωστός ως «Juice» είπε στο CNN ότι τα δυτικά κράτη θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν σημαντικά εξοπλίζοντας την Ουκρανία με τα F-16, τονίζοντας τη σημασία των προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών για την ενίσχυση.
Οι αεροπορικές δυνατότητες της Ουκρανίας
Γιατί η Ουκρανία θέλει F-16; Ενώ υπογράμμισε τους περιορισμούς του αεροσκάφους Su-25, ο Ουκρανός πιλότος εξέφρασε την έντονη επιθυμία να χειριστεί τα τεχνολογικά ανώτερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 αμερικανικής κατασκευής.
Ο Juice πιστεύει ότι η ουκρανική αντεπίθεση θα μπορούσε να είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα εάν οι Ουκρανοί είχαν πρόσβαση στα F-16.
Ο Ουκρανός πιλότος στάθηκε στον κρίσιμο ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν τα F-16 στην υποστήριξη των ουκρανικών δυνάμεων και των προσπαθειών αντίστασής τους.
Αναποτελεσματικοί και οι πύραυλοι
Οι προηγμένες δυνατότητες των F-16 πιστεύεται ότι είναι καθοριστικές για την εκτέλεση κρίσιμων καθηκόντων για τον ουκρανικό στρατό.
Όπως ο Pumba, ο πιλότος του MiG-29 «Juice» συμμερίζεται επίσης τις ανησυχίες του για τα Su-35, αλλά τονίζει ότι η Ουκρανία μπόρεσε να μετριάσει την αποτελεσματικότητά τους υιοθετώντας νέες τακτικές.
Οι ελιγμοί για την αποφυγή απειλών έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα αλλά η Ρωσία προσαρμόζεται και αλλάζει τακτική.
Παρά τη λήψη πυραύλων που προμηθεύονται από τη Δύση, η αποτελεσματικότητά τους παραμένει κάτω από το 100% κατά του συγκεκριμένου αεροσκάφους.
Ο Juice εξηγεί ότι λόγω περιορισμών εμβέλειας και ακρίβειας, η Ουκρανία μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο περίπου το 25% του δυναμικού πυραύλων στόχευσης ραντάρ όπως το HARM.
Οι Ουκρανοί ζητούν…100 αεροσκάφη
Τονίζει περαιτέρω ότι οι ίδιοι πύραυλοι που αναπτύσσονται στα F-16 θα ήταν σημαντικά πιο αποτελεσματικοί, υπογραμμίζοντας την ανάγκη πρόσβασης σε αυτά τα προηγμένα αεροσκάφη.
Σύμφωνα με τον Alex Hollings, Αμερικανό πεζοναύτη που μιλά στους EurAsian Times, η χρήση HARM από τα ουκρανικά αεροσκάφη της σοβιετικής εποχής περιορίζεται από την έλλειψη ολοκλήρωσης του συστήματος.
Πιθανότατα χρησιμοποιούν έναν «προκαταρκτικό τρόπο λειτουργίας» όπου δίνονται συντεταγμένες στον πύραυλο για να πετάξει προς μια γνωστή περιοχή - στόχο.
Αντίθετα, πρόσθεσε ότι το F-16, μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο αποτελεσματικά τις δυνατότητες του HARM.
Οι Ουκρανοί πιλότοι ζητούν άμεσα μία μοίρα έως 20 αεροσκαφών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις άμεσες προκλήσεις.
Ωστόσο, για την αποτελεσματική εκπλήρωση των καθηκόντων σε επιχειρήσεις πρώτης γραμμής και περιφερειακές επιχειρήσεις, τονίζουν την ανάγκη για τρεις έως τέσσερις μοίρες.
Οι Ουκρανοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι περισσότερα από 100 αεροσκάφη θα ήταν απαραίτητα για μακροπρόθεσμες προοπτικές και διαρκή αποτελεσματικότητα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών