Το F-35 της Lockheed Martin εξακολουθεί να υφίσταται τουλάχιστον 65 βασικές ελλείψεις σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού Πενταγώνου
Έντονο προβληματισμό προκαλεί και στην Ελλάδα η επιχειρησιακή κατάσταση των αεροσκαφών F -35 για τα οποία η χώρα έχει εκδηλώσει πρόθεση αγοράς παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν μία σειρά σοβαρών προβλημάτων.
Το F-35 της Lockheed Martin εξακολουθεί να υφίσταται τουλάχιστον 65 βασικές ελλείψεις και συνεχίζει να αποτυγχάνει ως προς τις βασικές προδιαγραφές δοκιμών, αναφέρει σε έκθεσή του το Director, Operational Test and Evaluation (DOT&E), για το Πεντάγωνο.
Το JPO (F-35 Joint Project Office) ολοκλήρωσε τον έλεγχο ετοιμότητας για δοκιμές JSE (κοινό περιβάλλον προσομοίωσης) τον Σεπτέμβριο του 2023 και το πιστοποίησε ως έτοιμο για δοκιμή, παρά τις 65 ελλείψεις σε σχέση με τις βασικές απαιτήσεις JSE, αναφέρει η εν λόγω έκθεση.
Ο κύκλος ανάπτυξης του προγράμματος F-35 συνεχίζει να παρουσιάζει καθυστερήσεις λόγω ελλιπούς λογισμικού και προβλημάτων σταθερότητας αεροηλεκτρονικού εξοπλισμού με το νέο υλικό Technology Refresh 3 (TR-3).
«Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις των αεροσκαφών παραγωγής της παρτίδας 15 στη διαμόρφωση TR-3 βρίσκονται σε αναμονή έως ότου ολοκληρωθούν περισσότερες δοκιμές και επιλυθούν τα ηλεκτρονικά ζητήματα» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Καθηλωμένα στο έδαφος τα μισά F - 35
Την ίδια ώρα μόνο το 55% των F-35 της αμερικανικής Αεροπορίας είναι ανά πάσα στιγμή ικανά για αποστολές, γεγονός που θέτει τη συντήρησή τους στο επίκεντρο σύμφωνα με το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ. Το εν λόγω Γραφείο εξέδωσε τον Σεπτέμβριο σχετική έκθεση.
Σ’ αυτήν διαπιστώνεται ελλειμματική ικανότητα εκτέλεσης αποστολών, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών, καθώς και άλλα προβλήματα, όπως δυνατότητα πρόσβασης σε δεδομένα, διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και υπερβολική εξάρτηση από εργολάβους για τη συντήρηση.
Μεγάλη ανησυχία
Σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου, τα τελευταία χρόνια οι υπεύθυνοι συνειδητοποίησαν ότι η υποστήριξη του προγράμματος F-35 υπό την ηγεσία της εταιρείας δεν ήταν βιώσιμη, λόγω του υψηλού κόστους. «Αρκετοί αξιωματούχοι εξέφρασαν σημαντική ανησυχία για το κόστος της εργασίας των εργολάβων στο πρόγραμμα F-35», αναφέρει το γραφείο στην έκθεσή του για το Joint Strike Fighter.
Ο μέσος ρυθμός 55% ικανότητας αποστολής του στόλου είναι πολύ κάτω από τον στόχο 90% για το F-35A και 85% για τις παραλλαγές F-35Β και F-35C.
Τα νεότερα αεροσκάφη τείνουν να έχουν πολύ καλύτερα ποσοστά, αλλά ακόμη κι αυτά είναι πολύ κάτω από τους στόχους του Πενταγώνου και κατά μέσο όρο πλησιάζουν το 60% συνολικά για τον στόλο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Λογοδοσίας.
Τα προβλήματα στον κινητήρα
Το F-35 αντιμετωπίζει και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Απαράδεκτη κατάσταση, λένε Αμερικανοί ανώτατοι αξιωματικοί
Το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας των αεροσκαφών είναι απαράδεκτο και πρωταρχικός στόχος είναι να μεγιστοποιηθεί, δήλωσε ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Mike Schmidt
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Το F-35 της Lockheed Martin εξακολουθεί να υφίσταται τουλάχιστον 65 βασικές ελλείψεις και συνεχίζει να αποτυγχάνει ως προς τις βασικές προδιαγραφές δοκιμών, αναφέρει σε έκθεσή του το Director, Operational Test and Evaluation (DOT&E), για το Πεντάγωνο.
Το JPO (F-35 Joint Project Office) ολοκλήρωσε τον έλεγχο ετοιμότητας για δοκιμές JSE (κοινό περιβάλλον προσομοίωσης) τον Σεπτέμβριο του 2023 και το πιστοποίησε ως έτοιμο για δοκιμή, παρά τις 65 ελλείψεις σε σχέση με τις βασικές απαιτήσεις JSE, αναφέρει η εν λόγω έκθεση.
Ο κύκλος ανάπτυξης του προγράμματος F-35 συνεχίζει να παρουσιάζει καθυστερήσεις λόγω ελλιπούς λογισμικού και προβλημάτων σταθερότητας αεροηλεκτρονικού εξοπλισμού με το νέο υλικό Technology Refresh 3 (TR-3).
«Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις των αεροσκαφών παραγωγής της παρτίδας 15 στη διαμόρφωση TR-3 βρίσκονται σε αναμονή έως ότου ολοκληρωθούν περισσότερες δοκιμές και επιλυθούν τα ηλεκτρονικά ζητήματα» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Καθηλωμένα στο έδαφος τα μισά F - 35
Την ίδια ώρα μόνο το 55% των F-35 της αμερικανικής Αεροπορίας είναι ανά πάσα στιγμή ικανά για αποστολές, γεγονός που θέτει τη συντήρησή τους στο επίκεντρο σύμφωνα με το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ. Το εν λόγω Γραφείο εξέδωσε τον Σεπτέμβριο σχετική έκθεση.
Σ’ αυτήν διαπιστώνεται ελλειμματική ικανότητα εκτέλεσης αποστολών, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών, καθώς και άλλα προβλήματα, όπως δυνατότητα πρόσβασης σε δεδομένα, διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και υπερβολική εξάρτηση από εργολάβους για τη συντήρηση.
Μεγάλη ανησυχία
Σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου, τα τελευταία χρόνια οι υπεύθυνοι συνειδητοποίησαν ότι η υποστήριξη του προγράμματος F-35 υπό την ηγεσία της εταιρείας δεν ήταν βιώσιμη, λόγω του υψηλού κόστους. «Αρκετοί αξιωματούχοι εξέφρασαν σημαντική ανησυχία για το κόστος της εργασίας των εργολάβων στο πρόγραμμα F-35», αναφέρει το γραφείο στην έκθεσή του για το Joint Strike Fighter.
Ο μέσος ρυθμός 55% ικανότητας αποστολής του στόλου είναι πολύ κάτω από τον στόχο 90% για το F-35A και 85% για τις παραλλαγές F-35Β και F-35C.
Τα νεότερα αεροσκάφη τείνουν να έχουν πολύ καλύτερα ποσοστά, αλλά ακόμη κι αυτά είναι πολύ κάτω από τους στόχους του Πενταγώνου και κατά μέσο όρο πλησιάζουν το 60% συνολικά για τον στόλο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Λογοδοσίας.
Τα προβλήματα στον κινητήρα
Το F-35 αντιμετωπίζει και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Απαράδεκτη κατάσταση, λένε Αμερικανοί ανώτατοι αξιωματικοί
Το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας των αεροσκαφών είναι απαράδεκτο και πρωταρχικός στόχος είναι να μεγιστοποιηθεί, δήλωσε ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Mike Schmidt
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών