Ο Ρώσος αξιωματούχος του FAO δήλωσε ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου αρνήθηκαν να παραδώσουν αγαθά μέσω της Ερυθράς Θάλασσας
Ο αποκλεισμός των υδάτινων οδών μέσω του στενού Bab al-Mandab και της Ερυθράς Θάλασσας από τους Houthi, επιβαρύνει το παγκόσμιο εμπόριο τροφίμων, προκαλώντας αύξηση των τιμών, δήλωσε ο Oleg Kobyakov, διευθυντής του γραφείου διασύνδεσης με τη Ρωσία στον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ.
"Ο αποκλεισμός του στενού Bab-el-Mandab και της Ερυθράς Θάλασσας έχει αρνητικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο τροφίμων.
Το κόστος ναύλωσης ενός πλοίου για να ταξιδέψει κατά μήκος αυτής της διαδρομής έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί, ενώ η διακίνηση φορτίων έχει μειωθεί κατά 30%", δήλωσε σε συνέντευξή του στο TASS.
Διαταραχή της αλυσίδας εφοδιασμού
Ο αξιωματούχος του FAO δήλωσε ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου αρνήθηκαν να παραδώσουν αγαθά μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
"Αυτό έχει διαταράξει τις καθιερωμένες αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι ιδιοκτήτες φορτίων αναγκάζονται να χρησιμοποιούν μια κυκλική διαδρομή, στέλνοντας τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να ταξιδέψουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Αυτή η διαδρομή είναι 8.000 χιλιόμετρα μακρύτερη και διαρκεί 10-14 ημέρες περισσότερο, ενώ το κόστος αγοράς πρόσθετων καυσίμων αυξάνει τα έξοδα κατά μέσο όρο κατά 15%", δήλωσε.
"Κατά συνέπεια, οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον πληθωρισμό των τροφίμων και τη μείωση της οικονομικής προσιτότητας των τροφίμων για τον τελικό καταναλωτή".
Οι κίνδυνοι
Στη συνέχεια, ο Kobyakov μοιράστηκε μια προοπτική που έδωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του FAO Maximo Torero στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τα τρόφιμα και τη γεωργία στο Βερολίνο τον Ιανουάριο: "Υπάρχουν αυξανόμενοι κίνδυνοι στην Ερυθρά Θάλασσα, κίνδυνοι στη Μαύρη Θάλασσα και κίνδυνοι που θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε από τη μείωση της στάθμης των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά, η οποία αποτελεί για εμάς βασική πλωτή οδό για τη διακίνηση αγαθών σε όλο τον κόσμο".
www.bankingnews.gr
"Ο αποκλεισμός του στενού Bab-el-Mandab και της Ερυθράς Θάλασσας έχει αρνητικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο τροφίμων.
Το κόστος ναύλωσης ενός πλοίου για να ταξιδέψει κατά μήκος αυτής της διαδρομής έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί, ενώ η διακίνηση φορτίων έχει μειωθεί κατά 30%", δήλωσε σε συνέντευξή του στο TASS.
Διαταραχή της αλυσίδας εφοδιασμού
Ο αξιωματούχος του FAO δήλωσε ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου αρνήθηκαν να παραδώσουν αγαθά μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
"Αυτό έχει διαταράξει τις καθιερωμένες αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι ιδιοκτήτες φορτίων αναγκάζονται να χρησιμοποιούν μια κυκλική διαδρομή, στέλνοντας τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να ταξιδέψουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Αυτή η διαδρομή είναι 8.000 χιλιόμετρα μακρύτερη και διαρκεί 10-14 ημέρες περισσότερο, ενώ το κόστος αγοράς πρόσθετων καυσίμων αυξάνει τα έξοδα κατά μέσο όρο κατά 15%", δήλωσε.
"Κατά συνέπεια, οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον πληθωρισμό των τροφίμων και τη μείωση της οικονομικής προσιτότητας των τροφίμων για τον τελικό καταναλωτή".
Οι κίνδυνοι
Στη συνέχεια, ο Kobyakov μοιράστηκε μια προοπτική που έδωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του FAO Maximo Torero στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τα τρόφιμα και τη γεωργία στο Βερολίνο τον Ιανουάριο: "Υπάρχουν αυξανόμενοι κίνδυνοι στην Ερυθρά Θάλασσα, κίνδυνοι στη Μαύρη Θάλασσα και κίνδυνοι που θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε από τη μείωση της στάθμης των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά, η οποία αποτελεί για εμάς βασική πλωτή οδό για τη διακίνηση αγαθών σε όλο τον κόσμο".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών