Η προσέγγιση των ΗΠΑ επικεντρώνεται στην αξιοποίηση της ασιατικής χρηματοδότησης, της τεχνογνωσίας και της ναυπηγικής εμπειρίας για την επέκταση της ναυπηγικής τους ικανότητας, ανέφερε η Nikkeia Asia.
Ο Υπουργός Ναυτικού των ΗΠΑ, del Toro, έκανε λόγο για να συμμετάσχει σε πρωτοβουλίες για την ανοικοδόμηση κλειστών ναυπηγείων στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τις επισκέψεις του σε δύο ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και ένα στην Ιαπωνία την περασμένη εβδομάδα.
Ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ιαπωνία Rahm Emanuel, ο οποίος συνόδευσε τον Del Toro στο ναυπηγείο Mitsubishi Heavy Industries στη Γιοκοχάμα την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι η επίσκεψη εξυπηρετούσε δύο σκοπούς: να εξετάσει τις επισκευές που έγιναν στο λιπαντικό αναπλήρωσης στόλου USNS Big Horn και να καθορίσει εάν η ιαπωνική εταιρεία θα ενδιαφερόταν να επενδύσει σε ένα κλειστό ναυπηγείο των ΗΠΑ.
Ο Emanuel είπε, «Υπάρχει ένα κλειστό εργοστάσιο στη Φιλαδέλφεια. Υπάρχει ένα κλειστό ναυπηγείο του Ναυτικού στο Λονγκ Μπιτς. Και υπάρχουν μερικά άλλα… Θέλαμε να δούμε αν η Mitsubishi και άλλες ιαπωνικές εταιρείες θα ενδιαφέρονται να επενδύσουν και να ανοίξουν ξανά ένα από αυτά τα ναυπηγεία και να συμμετάσχουν στην κατασκευή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, των εμπορικών και της Ακτοφυλακής».
Η εξέλιξη ακολουθεί την ανακοίνωση του del Toro τον περασμένο μήνα ότι θα επισκεφθεί τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία για να προωθήσει τις επενδύσεις στη ναυπηγική βιομηχανία, ιδιαίτερα σε μικρότερα ναυπηγεία.
Τα τελευταία 40 χρόνια, η Κίνα έχει αναπτύξει μια αξιοσημείωτη εμπορική ναυπηγική βιομηχανία, προειδοποίησε ο Del Toro σε μια εκδήλωση. «Έχουμε χάσει αυτή την ικανότητα από τη δεκαετία του 1980 περίπου, όταν την αφήσαμε ανοιχτή στις δυνάμεις της αγοράς».
Η κίνηση έρχεται σε μια εποχή που υπάρχει εκτεταμένη ανησυχία στις ΗΠΑ για μειωμένη χωρητικότητα που προκαλείται από καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους για πολλά μεγάλα στρατιωτικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής υποβρυχίων και αεροπλανοφόρων.
Αναφορές από τον Μάιο του 2023 έδειξαν ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ διερευνούσε τη δυνατότητα χρήσης ιδιωτικών ναυπηγείων στην Ιαπωνία για τη συντήρηση, την επισκευή και την ανακαίνιση των πολεμικών πλοίων του για να περιορίσει τις καθυστερήσεις τοπικών σέρβις. Εκείνη την εποχή, εικαζόταν ότι η προσπάθεια θα επεκταθεί για να συμπεριλάβει τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα και τις Φιλιππίνες.
Μετά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Mitsubishi, ο Emanuel είπε ότι ήταν υπέρ της χρήσης ιδιωτικών ναυπηγείων στην Ιαπωνία για τη συντήρηση, την επισκευή και την ανακαίνιση αμερικανικών πολεμικών πλοίων. Αρχικά θα συμπεριληφθούν πλοία που σταθμεύουν στην Ιαπωνία, αλλά αργότερα θα συμπεριληφθούν και πλοία σε λιμάνια των ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών