Η Moody’s προειδοποίησε ότι η κατάρρευση της γέφυρας θα μπορούσε να προκαλέσει αρνητικά γεγονότα πιστωτικού κινδύνου για την πόλη και την πολιτεία
Δέκα ημέρες μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key μήκους 1,6 μιλίων, που μπλοκάρει το κρίσιμο κανάλι ναυτιλίας μέσα και έξω από το λιμάνι της Βαλτιμόρης, με αποτέλεσμα το μερικό πάγωμα του λιμανιού, το Σώμα Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ (USACE) ανακοίνωσε ένα νέο «χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση της ασφαλούς πλοήγησης εντός και εκτός του λιμένα της Βαλτιμόρης». Η USACE αναμένει ότι το κανάλι Fort McHenry θα λειτουργήσει με ένα "κανάλι περιορισμένης πρόσβασης πλάτους 280 ποδιών και βάθους 35 ποδιών" μέχρι τα τέλη Απριλίου. "Αυτό το κανάλι θα υποστηρίξει την κυκλοφορία μονής κατεύθυνσης προς και από το λιμάνι της Βαλτιμόρης για υπηρεσίες φορτηγίδων εμπορευματοκιβωτίων και ορισμένα πλοία roll on/roll off που μετακινούν αυτοκίνητα και αγροτικό εξοπλισμό από και προς το λιμάνι", ανέφερε η υπηρεσία. Οι μηχανικοί της USACE αναμένουν ένα πολύ ευρύτερο και μόνιμο ομοσπονδιακό κανάλι πλοήγησης πλάτους 700 ποδιών επί 50 ποδιών σε βάθος έως τα τέλη Μαΐου, αποκαθιστώντας έτσι την πλήρη πρόσβαση στο λιμάνι. Την Κυριακή, ο κυβερνήτης του Maryland, Wes Moore είπε στο CNN: «Έχουμε ένα πλοίο που έχει σχεδόν το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ, το οποίο είναι τώρα κολλημένο μέσα στο κανάλι και τη γέφυρα Key Bridge να βρίσκεται στην κορυφή του». «Αυτό το νερό είναι τόσο θολό που οι δύτες δεν μπορούν να δουν περισσότερα από 1 έως 2 πόδια μπροστά τους», είπε ο Moore, προσθέτοντας, «Η κατάρρευση της γέφυρας είναι τόσο διακριτή και τόσο σοβαρή, με μέταλλο που είναι τόσο ... σφυρηλατημένο που κάνει αυτή την αποστολή εξαιρετικά περίπλοκη και επικίνδυνη για όσους την εκτελούν». Την Τρίτη, η USACE δημοσίευσε τρισδιάστατες εικόνες των συντριμμιών στο κάτω μέρος του ναυτιλιακού καναλιού. «Αυτές οι τρισδιάστατες εικόνες δείχνουν το τεράστιο μέγεθος της πολύ δύσκολης και προκλητικής επιχείρησης διάσωσης που ακολουθεί», ανέφεραν.
Μεγάλη η αβεβαιότητα
Ο καπετάνιος John Konrad, Διευθύνων Σύμβουλος του Captain, επεσήμανε ότι η επιχείρηση διάσωσης μπορεί να είναι πιο περίπλοκη από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως, λόγω των κινδύνων που το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali μήκους 984 ποδιών με σημαία Σιγκαπούρης προφανώς «κάθεται στην κορυφή μιας υποβρύχιας γραμμής αερίου υψηλής πίεσης». Από τη Δευτέρα, τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν ότι δεκάδες μεταφορείς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων εκτρέπονταν σε άλλα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ. Σύμφωνα με ανάλυση από την πλατφόρμα PortWatch του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το Νόρφολκ της Νέας Υόρκης και το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας είναι τα λιμάνια που είναι πιο πιθανό να απορροφήσουν φορτίο.
Εν τω μεταξύ, ο κυβερνήτης Moore και ο δήμαρχος της Βαλτιμόρης Brandon Scott βρίσκονται σε εγρήγορση επειδή η Moody’s προειδοποίησε ότι η κατάρρευση της γέφυρας θα μπορούσε να προκαλέσει αρνητικά γεγονότα πιστωτικού κινδύνου για την πόλη και την πολιτεία. Ακόμη και με το κανάλι να ανοίξει ξανά με πλήρη δυναμικότητα μέχρι τα τέλη Μαΐου, η γέφυρα, ένας σημαντικός τροφοδότης στο λιμάνι και σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων I-95 για το Mid-Atlantic - θα μπορούσε να χρειαστούν χρόνια για να ανοικοδομηθεί.
Σχόλια αναγνωστών