Οι διαστημικές εκτοξεύσεις εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό του εμπορικού εναέριου χώρου - περίπου 10% το 2023 - αλλά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά
Ο πρόεδρος Joe Biden θέλει οι ιδιωτικές διαστημικές εταιρείες, όπως η SpaceX του Elon Musk και η Blue Origin του Jeff Bezos, να αρχίσουν να πληρώνουν φόρους για να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο των ΗΠΑ.
Η πρότασή του για τον προϋπολογισμό, που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, προτείνει να ξαναγραφεί η δομή του ειδικού φόρου κατανάλωσης των αερομεταφορών εδώ και δεκαετίες, ώστε οι ιδιωτικές διαστημικές εταιρείες να πληρώσουν μερίδιο, σύμφωνα με τους New York Times.
"Όποτε το SpaceX εκτοξεύει μια πτήση, απαιτεί τεράστιους πόρους ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για να καθαρίσει τον εναέριο χώρο για ώρες γύρω από το παράθυρο εκτόξευσης", είπε στους Times ο David Grizzle, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του Οργανισμού Εναέριας Κυκλοφορίας, μιας υπηρεσίας εντός της FAA που προσλαμβάνει τους ελεγκτές.
«Και πάλι, πληρώνει μηδέν», είπε.
Οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης των αερομεταφορών πηγαίνουν στο Airport and Airway Trust Fund που χρηματοδοτεί την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), σύμφωνα με τους Times.
Τα ταμεία του ταμείου γεμίζουν επί του παρόντος κυρίως από εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες χρεώνονται 7,5% σε κάθε τιμή εισιτηρίου — ή περίπου 5 έως 20 δολάρια ανά επιβάτη.
Διαστημικές εκτοξεύσεις
Οι διαστημικές εκτοξεύσεις εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό του εμπορικού εναέριου χώρου - περίπου 10% το 2023 - αλλά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, ανέφερε το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO) σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο.
Η FAA ήδη αγωνίζεται να συμβαδίσει με τον ρυθμό των εκτοξεύσεων, ο οποίος αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Το 2023, ο οργανισμός πραγματοποίησε 124 εμπορικές εκτοξεύσεις στο διάστημα και εκδηλώσεις επανεισόδου, σύμφωνα με τον GAO.
Αυτό είναι περίπου 48% από 84 εκδηλώσεις έναρξης και επανεισόδου το 2022 και 106% από 60 το 2021.
Ο οργανισμός τον Φεβρουάριο ζήτησε αύξηση 36% στον προϋπολογισμό του εμπορικού διαστημικού γραφείου του.
«Έχουμε δει αυξημένη ζήτηση για τις υπηρεσίες μας τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο Kelvin Coleman, συνεργάτης της FAA για τις εμπορικές διαστημικές μεταφορές, σε στρογγυλή τράπεζα μέσων ενημέρωσης τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το spacenews.com.
«Αυτή τη στιγμή είμαστε περίπου 140 άτομα και όλοι κάνουν πετάλι όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε ο Coleman.
Η SpaceX κυριαρχεί στον εμπορικό διαστημικό τομέα των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν τις μισές εκτοξεύσεις με άδεια στις ΗΠΑ μεταξύ 1989 και Αυγούστου 2023, σύμφωνα με την FAA.
Η εταιρεία έχει ήδη εκτοξεύσει περισσότερους από 30 πυραύλους το 2024, έχοντας σπάσει το δικό της ρεκόρ εκτοξεύοντας 96 πυραύλους το 2023.
Πρώιμες οι κινήσεις
Ωστόσο, εμπορικοί εταίροι λένε ότι η κίνηση του Biden μπορεί να είναι πρόωρη.
Πολλές εταιρείες εξερεύνησης του διαστήματος βρίσκονται σε μια εύθραυστη πρώιμη κατάσταση, όπου αγωνίζονται να ξεπεράσουν την ισορροπία και οι διαστημικές πτήσεις καταλαμβάνουν μικρό χρόνο στον εναέριο χώρο - περίπου 15 δευτερόλεπτα ανά πτήση - σε σύγκριση με τομείς που διαχειρίζεται η FAA, σύμφωνα με τους Times.
Η φορολόγηση του κλάδου "δεν είναι κατάλληλη αυτή τη στιγμή", δήλωσε η Karina Drees, πρόεδρος της Commercial Spaceflight Federation, στους The Times.
Το κάλεσμα του Biden έρχεται ως μέρος μιας αναθεώρησης της δομής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις αερομεταφορές, που τροφοδοτείται εν μέρει από μια ανεξάρτητη έκθεση ανασκόπησης ασφάλειας που δημοσιεύθηκε από την FAA πέρυσι, σύμφωνα με τους Times.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον περασμένο μήνα κάλεσε επίσης τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών και εταιρικών τζετ να αυξήσουν τις συνεισφορές τους, ως μέρος της ώθησής του να πληρώσουν οι πλούσιες και μεγάλες εταιρείες «το δίκαιο μερίδιο τους».
Η πρότασή του θα αυξήσει τον φόρο στα καύσιμα σε 1,06 δολάρια ανά γαλόνι σε διάστημα πέντε ετών, από 21,8 σεντς, ανά The Times.
www.bankingnews.gr
Η πρότασή του για τον προϋπολογισμό, που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, προτείνει να ξαναγραφεί η δομή του ειδικού φόρου κατανάλωσης των αερομεταφορών εδώ και δεκαετίες, ώστε οι ιδιωτικές διαστημικές εταιρείες να πληρώσουν μερίδιο, σύμφωνα με τους New York Times.
"Όποτε το SpaceX εκτοξεύει μια πτήση, απαιτεί τεράστιους πόρους ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για να καθαρίσει τον εναέριο χώρο για ώρες γύρω από το παράθυρο εκτόξευσης", είπε στους Times ο David Grizzle, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του Οργανισμού Εναέριας Κυκλοφορίας, μιας υπηρεσίας εντός της FAA που προσλαμβάνει τους ελεγκτές.
«Και πάλι, πληρώνει μηδέν», είπε.
Οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης των αερομεταφορών πηγαίνουν στο Airport and Airway Trust Fund που χρηματοδοτεί την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), σύμφωνα με τους Times.
Τα ταμεία του ταμείου γεμίζουν επί του παρόντος κυρίως από εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες χρεώνονται 7,5% σε κάθε τιμή εισιτηρίου — ή περίπου 5 έως 20 δολάρια ανά επιβάτη.
Διαστημικές εκτοξεύσεις
Οι διαστημικές εκτοξεύσεις εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό του εμπορικού εναέριου χώρου - περίπου 10% το 2023 - αλλά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, ανέφερε το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO) σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο.
Η FAA ήδη αγωνίζεται να συμβαδίσει με τον ρυθμό των εκτοξεύσεων, ο οποίος αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Το 2023, ο οργανισμός πραγματοποίησε 124 εμπορικές εκτοξεύσεις στο διάστημα και εκδηλώσεις επανεισόδου, σύμφωνα με τον GAO.
Αυτό είναι περίπου 48% από 84 εκδηλώσεις έναρξης και επανεισόδου το 2022 και 106% από 60 το 2021.
Ο οργανισμός τον Φεβρουάριο ζήτησε αύξηση 36% στον προϋπολογισμό του εμπορικού διαστημικού γραφείου του.
«Έχουμε δει αυξημένη ζήτηση για τις υπηρεσίες μας τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο Kelvin Coleman, συνεργάτης της FAA για τις εμπορικές διαστημικές μεταφορές, σε στρογγυλή τράπεζα μέσων ενημέρωσης τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το spacenews.com.
«Αυτή τη στιγμή είμαστε περίπου 140 άτομα και όλοι κάνουν πετάλι όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε ο Coleman.
Η SpaceX κυριαρχεί στον εμπορικό διαστημικό τομέα των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν τις μισές εκτοξεύσεις με άδεια στις ΗΠΑ μεταξύ 1989 και Αυγούστου 2023, σύμφωνα με την FAA.
Η εταιρεία έχει ήδη εκτοξεύσει περισσότερους από 30 πυραύλους το 2024, έχοντας σπάσει το δικό της ρεκόρ εκτοξεύοντας 96 πυραύλους το 2023.
Πρώιμες οι κινήσεις
Ωστόσο, εμπορικοί εταίροι λένε ότι η κίνηση του Biden μπορεί να είναι πρόωρη.
Πολλές εταιρείες εξερεύνησης του διαστήματος βρίσκονται σε μια εύθραυστη πρώιμη κατάσταση, όπου αγωνίζονται να ξεπεράσουν την ισορροπία και οι διαστημικές πτήσεις καταλαμβάνουν μικρό χρόνο στον εναέριο χώρο - περίπου 15 δευτερόλεπτα ανά πτήση - σε σύγκριση με τομείς που διαχειρίζεται η FAA, σύμφωνα με τους Times.
Η φορολόγηση του κλάδου "δεν είναι κατάλληλη αυτή τη στιγμή", δήλωσε η Karina Drees, πρόεδρος της Commercial Spaceflight Federation, στους The Times.
Το κάλεσμα του Biden έρχεται ως μέρος μιας αναθεώρησης της δομής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις αερομεταφορές, που τροφοδοτείται εν μέρει από μια ανεξάρτητη έκθεση ανασκόπησης ασφάλειας που δημοσιεύθηκε από την FAA πέρυσι, σύμφωνα με τους Times.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον περασμένο μήνα κάλεσε επίσης τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών και εταιρικών τζετ να αυξήσουν τις συνεισφορές τους, ως μέρος της ώθησής του να πληρώσουν οι πλούσιες και μεγάλες εταιρείες «το δίκαιο μερίδιο τους».
Η πρότασή του θα αυξήσει τον φόρο στα καύσιμα σε 1,06 δολάρια ανά γαλόνι σε διάστημα πέντε ετών, από 21,8 σεντς, ανά The Times.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών