Τυχόν αμερικανικοί δασμοί στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται ευρέως να ακυρώσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση
Οι μετοχές μεγάλων κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων υποχώρησαν την Παρασκευή, μετά από τις πληροφορίες που ανέφεραν ότι οι ΗΠΑ ετοιμάζουν επιπλέον δασμούς κατά των κινεζικών εταιρειών, με στόχο ειδικά τα ηλεκτρικά οχήματα και άλλους βασικούς τομείς.
Οι Li Auto, NIO, BYD και Geely Automobile υποχώρησαν μεταξύ 1% και 4% στις συναλλαγές του Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με το Reuters.
Η Xiaomi, η οποία εισήλθε πρόσφατα στον τομέα των EV με το μοντέλο SU7, υποχώρησε κατά 0,9%, ενώ ο κολοσσός της κατασκευής μπαταριών Contemporary Amperex Technology υποχώρησε κατά 2,2%, καθώς οι αναφορές ανέφεραν ότι η βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα τεθεί επίσης στο στόχαστρο.
Δημοσιεύματα του Bloomberg και του Reuters ανέφεραν ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden θα μπορούσε να ανακοινώσει νέους δασμούς στην Κίνα ήδη από την επόμενη εβδομάδα, επεκτείνοντας ορισμένες εισφορές που είχαν επιβληθεί από τον πρώην πρόεδρο Donald Trump.
Ωστόσο, οι νέοι δασμοί θα είναι πολύ πιο στοχευμένοι από τις εισφορές της εποχής Trump και θα επικεντρωθούν σε βασικούς στρατηγικούς τομείς, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι μπαταρίες και ο εξοπλισμός ηλιακής ενέργειας.
Τι φοβάται η Δύση
Τυχόν αμερικανικοί δασμοί στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται ευρέως να ακυρώσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση.
Αλλά οι φόβοι για την κυριαρχία των φθηνών κινεζικών EV στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης έχουν επίσης αποτελέσει σημείο ανησυχίας για άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ωστόσο, οι δασμοί στη βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν αντίβαρο για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, δεδομένης της εξάρτησής τους από την Κίνα για την τεχνολογία μπαταριών.
Η CATL, για παράδειγμα, έχει πολλαπλές συνεργασίες με την Tesla και τη Ford Motor Company για την προμήθεια τεχνολογίας μπαταριών για τα οχήματά τους.
Οποιοιδήποτε άλλοι εμπορικοί δασμοί απειλούν επίσης με αντίποινα από την Κίνα, δεδομένου ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου είναι ήδη τεταμένες.
Ωστόσο, ο πραγματικός αντίκτυπος των δασμών στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ασαφής, δεδομένου ότι εξακολουθούν να πωλούν το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινήτων τους στην εγχώρια αγορά.
Η κινεζική ζήτηση EV παρέμεινε ένα βασικό φωτεινό σημείο σε μια κατά τα άλλα αδύναμη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Οι Li Auto, NIO, BYD και Geely Automobile υποχώρησαν μεταξύ 1% και 4% στις συναλλαγές του Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με το Reuters.
Η Xiaomi, η οποία εισήλθε πρόσφατα στον τομέα των EV με το μοντέλο SU7, υποχώρησε κατά 0,9%, ενώ ο κολοσσός της κατασκευής μπαταριών Contemporary Amperex Technology υποχώρησε κατά 2,2%, καθώς οι αναφορές ανέφεραν ότι η βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα τεθεί επίσης στο στόχαστρο.
Δημοσιεύματα του Bloomberg και του Reuters ανέφεραν ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden θα μπορούσε να ανακοινώσει νέους δασμούς στην Κίνα ήδη από την επόμενη εβδομάδα, επεκτείνοντας ορισμένες εισφορές που είχαν επιβληθεί από τον πρώην πρόεδρο Donald Trump.
Ωστόσο, οι νέοι δασμοί θα είναι πολύ πιο στοχευμένοι από τις εισφορές της εποχής Trump και θα επικεντρωθούν σε βασικούς στρατηγικούς τομείς, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι μπαταρίες και ο εξοπλισμός ηλιακής ενέργειας.
Τι φοβάται η Δύση
Τυχόν αμερικανικοί δασμοί στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται ευρέως να ακυρώσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση.
Αλλά οι φόβοι για την κυριαρχία των φθηνών κινεζικών EV στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης έχουν επίσης αποτελέσει σημείο ανησυχίας για άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ωστόσο, οι δασμοί στη βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν αντίβαρο για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, δεδομένης της εξάρτησής τους από την Κίνα για την τεχνολογία μπαταριών.
Η CATL, για παράδειγμα, έχει πολλαπλές συνεργασίες με την Tesla και τη Ford Motor Company για την προμήθεια τεχνολογίας μπαταριών για τα οχήματά τους.
Οποιοιδήποτε άλλοι εμπορικοί δασμοί απειλούν επίσης με αντίποινα από την Κίνα, δεδομένου ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου είναι ήδη τεταμένες.
Ωστόσο, ο πραγματικός αντίκτυπος των δασμών στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ασαφής, δεδομένου ότι εξακολουθούν να πωλούν το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινήτων τους στην εγχώρια αγορά.
Η κινεζική ζήτηση EV παρέμεινε ένα βασικό φωτεινό σημείο σε μια κατά τα άλλα αδύναμη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών