«Οποιοσδήποτε σκέφτεται να συνάψει επιχειρηματικές συμφωνίες με το Ιράν πρέπει να γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους στους οποίους εκτίθεται» διαμηνύει το State Department
Οι ΗΠΑ κλιμακώνουν τις προειδοποιήσεις τους για πιθανές κυρώσεις προς οποιαδήποτε χώρα εξετάζει επιχειρηματικές συμφωνίες με το Ιράν, λίγες ώρες αφότου η Ινδία υπέγραψε μια 10ετή συμφωνία εκμετάλλευσης ενός λιμανιού στρατηγικής φύσεως με την Τεχεράνη.
Η Ινδία είχε συνάψει συμφωνία για την ανάπτυξη του στρατηγικά κομβικού λιμανιού Chabahar, κοντά στα σύνορα του Ιράν με το Πακιστάν, το 2016.
Τη Δευτέρα 13/5 , υπέγραψε μακροπρόθεσμη συμφωνία με το Ιράν για περαιτέρω ανάπτυξη των εν λόγω υποδομών που φυσικά εμπεδώνει ένα νέο, αναβαθμισμένο επίπεδο τις σχέσεις συνεργασίας μεταξύ Νέου Δελχί και Τεχεράνης.
Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας χαρακτήρισε την συμφωνία ως «ιστορική στιγμή στους δεσμούς Ινδίας-Ιράν».
Οργή στον Λευκό Οίκο - Δεν εξαιρείται η Ινδία από το δόγμα των κυρώσεων
Ωστόσο, η κίνηση αυτή φαίνεται να εξοργίζει τον Λευκό Οίκο, που έχει επιβάλει περισσότερες από 600 κυρώσεις σε οντότητες ή πρόσωπα που σχετίζονται με το Ιράν τα τελευταία τρία χρόνια.
Ειδικότερα, σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του State Department Vedant Patel υπενθύμισε ότι οι κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν εξακολουθούν να ισχύουν και ότι η Ουάσιγκτον θα συνεχίσει να τις επιβάλλει.
«Οποιαδήποτε οντότητα ... οποιοσδήποτε σκέφτεται να συνάψει επιχειρηματικές συμφωνίες με το Ιράν πρέπει να γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους στους οποίους εκτίθεται και τον πιθανό κίνδυνο κυρώσεων που μπορεί ακολούθως να δεχτεί», προειδοποίησε με νόημα.
Επισημαίνεται ότι επισήμως η Ινδία δεν έχει απαντήσει ακόμη στη δήλωση του State Department.
Ο στρατηγικός χαρακτήρας του λιμανιού του Chabahar
Η Ινδία εκκίνησε τις εργασίες ανοικοδόμησης του λιμανιού στα τέλη του 2018.
Το στρατηγικού χαρακτήρα λιμάνι διάνοιξε έναν διάδρομο διαμετακόμισης ινδικών εμπορευμάτων και προϊόντων προς το Αφγανιστάν και την Κεντρική Ασία, παρακάμπτοντας τη χερσαία διαδρομή μέσω του ... εχθρικού προς τα ινδικά συμφέροντα Πακιστάν.
Μέχρι στιγμής, 2,5 εκατομμύρια τόνοι σιταριού και 2.000 τόνοι οσπρίων έχουν αποσταλεί από την Ινδία στο Αφγανιστάν μέσω του λιμανιού Chabahar, αποκαλύπτουν αξιωματούχοι.
Τη Δευτέρα, το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ινδίας δήλωσε ότι η Indian Ports Global Limited (IPGL) και ο Οργανισμός Port & Maritime of Iran υπέγραψαν μακροπρόθεσμη συμφωνία για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η IPGL θα επενδύσει περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια με επιπλέον 250 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, ανεβάζοντας την αξία της σύμβασης στα 370 εκατομμύρια δολάρια, γνωστοποίησε ο υπουργός Οδών και Αστικής Ανάπτυξης του Ιράν, Mehrdad Bazrpash.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας S Jaishankar προανήγγειλε ότι η συμφωνία «θα ανοίξει το δρόμο για μεγαλύτερες επενδύσεις στο λιμάνι».
www.bankingnews.gr
Η Ινδία είχε συνάψει συμφωνία για την ανάπτυξη του στρατηγικά κομβικού λιμανιού Chabahar, κοντά στα σύνορα του Ιράν με το Πακιστάν, το 2016.
Τη Δευτέρα 13/5 , υπέγραψε μακροπρόθεσμη συμφωνία με το Ιράν για περαιτέρω ανάπτυξη των εν λόγω υποδομών που φυσικά εμπεδώνει ένα νέο, αναβαθμισμένο επίπεδο τις σχέσεις συνεργασίας μεταξύ Νέου Δελχί και Τεχεράνης.
Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας χαρακτήρισε την συμφωνία ως «ιστορική στιγμή στους δεσμούς Ινδίας-Ιράν».
Οργή στον Λευκό Οίκο - Δεν εξαιρείται η Ινδία από το δόγμα των κυρώσεων
Ωστόσο, η κίνηση αυτή φαίνεται να εξοργίζει τον Λευκό Οίκο, που έχει επιβάλει περισσότερες από 600 κυρώσεις σε οντότητες ή πρόσωπα που σχετίζονται με το Ιράν τα τελευταία τρία χρόνια.
Ειδικότερα, σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του State Department Vedant Patel υπενθύμισε ότι οι κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν εξακολουθούν να ισχύουν και ότι η Ουάσιγκτον θα συνεχίσει να τις επιβάλλει.
«Οποιαδήποτε οντότητα ... οποιοσδήποτε σκέφτεται να συνάψει επιχειρηματικές συμφωνίες με το Ιράν πρέπει να γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους στους οποίους εκτίθεται και τον πιθανό κίνδυνο κυρώσεων που μπορεί ακολούθως να δεχτεί», προειδοποίησε με νόημα.
Επισημαίνεται ότι επισήμως η Ινδία δεν έχει απαντήσει ακόμη στη δήλωση του State Department.
Ο στρατηγικός χαρακτήρας του λιμανιού του Chabahar
Η Ινδία εκκίνησε τις εργασίες ανοικοδόμησης του λιμανιού στα τέλη του 2018.
Το στρατηγικού χαρακτήρα λιμάνι διάνοιξε έναν διάδρομο διαμετακόμισης ινδικών εμπορευμάτων και προϊόντων προς το Αφγανιστάν και την Κεντρική Ασία, παρακάμπτοντας τη χερσαία διαδρομή μέσω του ... εχθρικού προς τα ινδικά συμφέροντα Πακιστάν.
Μέχρι στιγμής, 2,5 εκατομμύρια τόνοι σιταριού και 2.000 τόνοι οσπρίων έχουν αποσταλεί από την Ινδία στο Αφγανιστάν μέσω του λιμανιού Chabahar, αποκαλύπτουν αξιωματούχοι.
Τη Δευτέρα, το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ινδίας δήλωσε ότι η Indian Ports Global Limited (IPGL) και ο Οργανισμός Port & Maritime of Iran υπέγραψαν μακροπρόθεσμη συμφωνία για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η IPGL θα επενδύσει περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια με επιπλέον 250 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, ανεβάζοντας την αξία της σύμβασης στα 370 εκατομμύρια δολάρια, γνωστοποίησε ο υπουργός Οδών και Αστικής Ανάπτυξης του Ιράν, Mehrdad Bazrpash.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας S Jaishankar προανήγγειλε ότι η συμφωνία «θα ανοίξει το δρόμο για μεγαλύτερες επενδύσεις στο λιμάνι».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών