Η πλωτή ρωσική βάση πετρελαίου μετατοπίζεται σε νέα θέση στη Μεσόγειο Θάλασσα
Τον Μάιο, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό άρχισε να διεξάγει πολεμικές ασκήσεις στον Λακωνικό Κόλπο, για να διαταράξει μια «πλωτή βάση πετρελαίου» που χρησιμοποιούν τα ρωσικά δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και συναφών προϊόντων από πλοίο σε πλοίο.
Τώρα, αυτά τα δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει τις εργασίες STS σε άλλο μέρος της Μεσογείου.
Σύμφωνα με το Bloomberg τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν το πετρέλαιο (urals) της Ρωσίας πραγματοποιούν μεταφορές STS κοντά στην πόλη Nador στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο.
Αυτό ήταν συνέπεια των προσπαθειών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που εξανάγκασε τάνκερ να βγει από τον Λακωνικό Κόλπο τον περασμένο μήνα.
Τι δείχνουν τα δεδομένα του Bloomberg
Τα δεδομένα αποστολής μέσω του Bloomberg δείχνουν ότι πολλά δεξαμενόπλοια πραγματοποιούν μεταφορές STS πλέον ανοιχτά του Μαρόκου.
Το Rolin, ένα Very Large Crude Carrier, ή VLCC, λαμβάνει αργό Urals από ένα μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η λεγόμενη μεταφορά του φορτίου από πλοίο σε πλοίο.
Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο - το Ocean AMZ και το Sea Fidelity - έχουν επίσης φτάσει εκεί.
Και οι τρεις φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια Urals από το λιμάνι Primorsk της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Οι ρωσικές μεταφορές STS καταλήγουν κυρίως χιλιάδες μίλια μακριά στην Ασία.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Black Sea Group, ορισμένα από αυτά κατέληξαν σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω της κακής διαχείρισης των κυρώσεων από τις Βρυξέλλες
«Το 68% του πετρελαίου μεταφέρθηκε στον Λακωνικό Κόλπο στην Ελλάδα για μεταφόρτωση, ενώ το υπόλοιπο εξήχθη απευθείας στα λιμάνια της ΕΕ εν μέσω κακής διαχείρισης των κυρώσεων», έγραψε σε σημείωμα ο ερευνητής Bohdan Ben.
Ο γενικός στόχος της Δύσης είναι να συντρίψει το ενεργειακό σύμπλεγμα της Ρωσίας.
Είτε αυτό είναι το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό που αναγκάζει τις ρωσικές μεταφορές STS μακριά από τον Λακωνικό Κόλπο, τις κυρώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ στις ρωσικές εξαγωγές αργού, είτε ο ουκρανικός στρατός επιτίθεται σε ρωσικά διυλιστήρια με drones καμικάζι
Αλλά όπως συμφωνούν οι περισσότεροι αναλυτές, το πιο κρίσιμο σημείο εδώ είναι η συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα της Μόσχας.
www.bankingnews.gr
Τώρα, αυτά τα δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει τις εργασίες STS σε άλλο μέρος της Μεσογείου.
Σύμφωνα με το Bloomberg τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν το πετρέλαιο (urals) της Ρωσίας πραγματοποιούν μεταφορές STS κοντά στην πόλη Nador στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο.
Αυτό ήταν συνέπεια των προσπαθειών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που εξανάγκασε τάνκερ να βγει από τον Λακωνικό Κόλπο τον περασμένο μήνα.
Τι δείχνουν τα δεδομένα του Bloomberg
Τα δεδομένα αποστολής μέσω του Bloomberg δείχνουν ότι πολλά δεξαμενόπλοια πραγματοποιούν μεταφορές STS πλέον ανοιχτά του Μαρόκου.
Το Rolin, ένα Very Large Crude Carrier, ή VLCC, λαμβάνει αργό Urals από ένα μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η λεγόμενη μεταφορά του φορτίου από πλοίο σε πλοίο.
Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο - το Ocean AMZ και το Sea Fidelity - έχουν επίσης φτάσει εκεί.
Και οι τρεις φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια Urals από το λιμάνι Primorsk της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Οι ρωσικές μεταφορές STS καταλήγουν κυρίως χιλιάδες μίλια μακριά στην Ασία.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Black Sea Group, ορισμένα από αυτά κατέληξαν σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω της κακής διαχείρισης των κυρώσεων από τις Βρυξέλλες
«Το 68% του πετρελαίου μεταφέρθηκε στον Λακωνικό Κόλπο στην Ελλάδα για μεταφόρτωση, ενώ το υπόλοιπο εξήχθη απευθείας στα λιμάνια της ΕΕ εν μέσω κακής διαχείρισης των κυρώσεων», έγραψε σε σημείωμα ο ερευνητής Bohdan Ben.
Ο γενικός στόχος της Δύσης είναι να συντρίψει το ενεργειακό σύμπλεγμα της Ρωσίας.
Είτε αυτό είναι το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό που αναγκάζει τις ρωσικές μεταφορές STS μακριά από τον Λακωνικό Κόλπο, τις κυρώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ στις ρωσικές εξαγωγές αργού, είτε ο ουκρανικός στρατός επιτίθεται σε ρωσικά διυλιστήρια με drones καμικάζι
Αλλά όπως συμφωνούν οι περισσότεροι αναλυτές, το πιο κρίσιμο σημείο εδώ είναι η συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα της Μόσχας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών