Τελευταία Νέα
Διεθνή

10ο ατύχημα σε 7 μήνες – Ο αρχηγός του ναυτικού της Ινδίας παραιτήθηκε μετά από συνεχή θανατηφόρα ατυχήματα

10ο ατύχημα σε 7 μήνες – Ο αρχηγός του ναυτικού της Ινδίας παραιτήθηκε μετά από συνεχή θανατηφόρα ατυχήματα

Κάτι δεν κάνουν σωστά

Σχετικά Άρθρα
Οκτώ χρόνια νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της αποδέσμευσης, το INS Betwa ανατράπηκε, χάνοντας τραγικά δύο ναύτες και τραυματίζοντας άλλους 14.
Ο κύριος ιστός του πλοίου, ο οποίος διαθέτει κρίσιμους αισθητήρες, υπέστη ζημιές κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.
Τον Ιανουάριο του 2014, το INS Betwa είχε προηγουμένως προσαράξει και συγκρούστηκε με ένα άγνωστο αντικείμενο ενώ πλησίαζε τη ναυτική βάση της Βομβάης.
Το 2019, το Πολεμικό Ναυτικό ξεκίνησε γενικό στρατοδικείο εναντίον τριών ανώτερων αξιωματούχων του, αφού κρίθηκαν ένοχοι για παράλειψη καθηκόντων από μια ομάδα υψηλού επιπέδου που ερευνούσε το πρώτο στο είδος του ατύχημα με το πολεμικό πλοίο πρώτης γραμμής.
Το πολεμικό πλοίο επισκευάστηκε και έγινε αξιόπλοο.
Το 2014 ήταν ατυχές για το Ινδικό Ναυτικό.
Ένα άλλο από τα πλοία του, το INS Airavat, προσάραξε στο Vishakapatanam και οι έλικές του υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Τον Σεπτέμβριο του 2013, ξέσπασε φωτιά στο μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ινδίας, το INS Viraat, στα ανοιχτά της Βομβάης.
Το 2011, η φρεγάτα INS Vindhyagiri βυθίστηκε στο αγκυροβόλιο της μετά από μια μεγάλη σύγκρουση .
Στις 30 Ιανουαρίου 2011, το INS Vindhyagiri, μπαίνοντας στο ναυπηγείο της Βομβάης, ενεπλάκη σε σύγκρουση με το MV Nordlake, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Κύπρου που κινούνταν έξω από το λιμάνι.
Το INS Vindhyagiri πήρε φωτιά και ανατράπηκε.
Μεγάλωσε μόνο για να αποπλεύσει και να χρησιμοποιηθεί ως πρακτική στόχος

Πυρηνικό υποβρύχιο ατύχημα

Το πρώτο βαλλιστικό υποβρύχιο που αναπτύχθηκε εγχώρια με πυρηνική ενέργεια, INS Arihant, ήταν εκτός λειτουργίας το 2017, αφού μια πίσω καταπακτή αφήνονταν συχνά ενώ το υποβρύχιο ήταν ελλιμενισμένο.
Το αλμυρό νερό πλημμύρισε την περιοχή πρόωσης, καθιστώντας το υποβρύχιο εκτός λειτουργίας για 10 μήνες.
Στη συνέχεια στάλθηκε για επισκευή.
Το υποβρύχιο τροφοδοτείται από έναν αντιδραστήρα ελαφρού νερού υπό πίεση 83 MW με εμπλουτισμένο ουράνιο.
Η Arihant είναι μια στρατηγική πλατφόρμα για την ολοκλήρωση της πυρηνικής τριάδας της Ινδίας.
Χρησιμεύει ως το στρατηγικό πυρηνικό υποβρύχιο κρούσης της χώρας.
Το υποβρύχιο αποκαταστάθηκε στην επιχειρησιακή του κατάσταση και αναπτύχθηκε το 2018.
Το περιστατικό στο Arihant συνέβη αμέσως μετά το INS Chakra, το πυρηνικό υποβρύχιο κλάσης Nerpa που μισθώθηκε από τη Ρωσία, αναφέρθηκε ότι υπέστη ζημιά στους θόλους του σόναρ κατά την είσοδό του στο λιμάνι Visakhapatnam τον Οκτώβριο του 2017.
Ωστόσο, το INS Chakra έχει μόνο εκπαιδευτικό και συνοδευτικό ρόλο στην πυρηνική τριάδα. Το INS Arihant είναι αυτό που θα φέρει πυρηνικούς πυραύλους.
Η Arihant βασίζεται στο ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο κλάσης Akula-1.
Το ρωσικό υποβρύχιο επεκτάθηκε για να φιλοξενήσει δώδεκα πυρηνικούς πυραύλους μικρού βεληνεκούς K-15 ή τέσσερις πυρηνικούς πυραύλους μέσου βεληνεκούς K-4.
Οι πύραυλοι K-15, με βεληνεκές 434 μιλίων, προορίζονται κυρίως να στοχεύουν το Πακιστάν, ενώ οι πύραυλοι K-4, με βεληνεκές 2.174 μιλίων, μπορούν να φτάσουν σε όλο το Πακιστάν και μέχρι την πρωτεύουσα του άλλου αντιπάλου της Ινδίας, το Πεκίνο.

Ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού παραιτήθηκε μετά από μια σειρά ατυχημάτων

Τον Φεβρουάριο του 2014, ο τότε αρχηγός του ινδικού ναυτικού, ναύαρχος DK Joshi παραιτήθηκε μετά το 10ο ατύχημα που αφορούσε ένα ινδικό πολεμικό πλοίο μέσα σε επτά μήνες.
Το έναυσμα ήταν το ατύχημα στο ρωσικό υποβρύχιο κλάσης κιλών Sindhuratna.
Το INS Sindhuratna αναγκάστηκε να βγει στην επιφάνεια αφού εντοπίστηκε καπνός στο σκάφος.
Επτά μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν με αεροπλάνο από το υποβρύχιο και εισήχθησαν σε νοσοκομείο στη Βομβάη.
Άλλα δύο μέλη του πληρώματος αγνοούνταν.
Μετά το ατύχημα, ο ναύαρχος DK Joshi υπέβαλε την παραίτησή του , «αναλαμβάνοντας την ηθική ευθύνη για τα ατυχήματα και τα περιστατικά που έλαβαν χώρα τους τελευταίους μήνες».
Η φωτιά στο Sindhuratna ήρθε έξι μήνες αφότου ένα άλλο ρωσικής κατασκευής υποβρύχιο, το INS Sindhurakshak, εξερράγη και βυθίστηκε ενώ ήταν ελλιμενισμένο στη Βομβάη, σκοτώνοντας 18 μέλη του πληρώματος.
Ήταν η χειρότερη θαλάσσια απώλεια στην Ινδία εδώ και τέσσερις δεκαετίες.
Τα περιστατικά που αφορούσαν τις INS Betwa και INS Airawat συνέβησαν επίσης υπό τις διαταγές του.
Οι καθυστερήσεις στην απόκτηση νέων υποβρυχίων, σε συνδυασμό με έναν ελλιπή και γηρασμένο στόλο υποβρυχίων, επηρεάζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Ινδικού Ναυτικού.
Επιπλέον, η ανάπτυξη του Ινδικού Ναυτικού έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια καθώς ενισχύει τον ρόλο του ως πρώτου ανταποκρινόμενου στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού και αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο στη διεθνή θαλάσσια ασφάλεια.
Ατυχήματα είναι βέβαιο ότι θα συμβούν.
Ωστόσο, θα πρέπει να θεσπιστούν πρωτόκολλα ασφαλείας μετά από ενδελεχείς έρευνες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης