Τελευταία Νέα
Διεθνή

Oι Κινέζοι επιμένουν... κινεζικά - Επικίνδυνη η πτώση ζήτησης προϊόντων πολυεθνικών που κρούουν «καμπανάκι» κινδύνου

Oι Κινέζοι επιμένουν... κινεζικά - Επικίνδυνη η πτώση ζήτησης προϊόντων πολυεθνικών που κρούουν «καμπανάκι» κινδύνου
H δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου επιβραδύνεται και οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε εγχώρια προϊόντα - Τι δείχνουν τα κέρδη εξαμήνου κολοσσών του τομέα καταναλωτικών αγαθών.
Πολυεθνικοί όμιλοι από τη Volkswagen ως την AB InBev και τη L'Oréal κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ζήτηση στην Κίνα, με τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας να διογκώνεται από την ολοένα και μικρότερη προτίμηση που δείχνουν οι καταναλωτές σε ξένες μάρκες και την εντατικοποίηση του εγχώριου ανταγωνισμού.
Στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδας, η WPP, ο εισηγμένος στο Λονδίνο διαφημιστικός κολοσσός, ανέφερε πτώση σχεδόν κατά ένα τέταρτο στις κινεζικές πωλήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες και επιδείνωση των προοπτικών στη χώρα.
«Περιμέναμε ότι η Κίνα θα πραγματοποιήσει μεγαλύτερη ανάκαμψη μετά τον Covid από ό,τι έχει κάνει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του WPP, Mark Reed.

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η ασθενής ζήτηση στην Κίνα είναι ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο στα κέρδη εξαμήνου ενός μεγάλου μέρος του παγκόσμιου τομέα καταναλωτικών αγαθών.

Η L'Oréal, η οποία πουλά προϊόντα ομορφιάς στην Κίνα, εκτίμησε ότι η αύξηση των πωλήσεων στη χώρα μειώθηκε κατά περίπου 2 έως 3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ η Porsche που ανήκει στη VW δήλωσε ότι οι κινεζικές πωλήσεις στους έξι μήνες έως τον Ιούνιο είχαν μειωθεί κατά ένα τρίτο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο υπερχρεωμένος κατασκευαστικός τομέας της Κίνας βρίσκεται σε παρατεταμένη επιβράδυνση από τα τέλη του 2021, με τις τιμές των κατοικιών να πέφτουν πιο γρήγορα τους τελευταίους μήνες.
Παρά τη χαλάρωση των αυστηρών ελέγχων για τον κορωνοϊό στα τέλη του 2022, η αδύναμη αγορά ακινήτων έχει υποβαθμίσει την εμπιστοσύνη, καθώς και τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.
Στον απόηχο της πανδημίας, πολλές επιχειρήσεις που εκτέθηκαν στην Κίνα ανέμεναν ότι το Πεκίνο θα λάβει μέτρα για την τόνωση της κατανάλωσης.

Αν και αυτό δεν συνέβη, οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι το Πεκίνο μπορεί να λάβει τέτοια μέτρα εάν ο Donald Trump επανεκλεγεί.

Αναλυτές της Fitch επεσήμαναν στοιχεία που δείχνουν ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους η ανάπτυξη στον τομέα της εστίασης της Κίνας επιβραδύνθηκε κάτω από το 8% για πρώτη φορά από το 2010, εξαιρουμένης της περιόδου της πανδημίας.
«Η αβεβαιότητα γύρω από τις προοπτικές του διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με την περαιτέρω συρρίκνωση του πλούτου των νοικοκυριών λόγω πτώσης των τιμών των κατοικιών, οδήγησε σε μείωση των μη βασικών δαπανών», ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch, προσθέτοντας ότι η τάση επεκτάθηκε πέρα από το φαγητό σε κατηγορίες όπως τα ρούχα, τα καλλυντικά και τα κοσμήματα.
«Το μόνο μέρος του κόσμου όπου η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ χαμηλή είναι η Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της L'Oréal, Νίκολας Ιερόνιμους.
«Η αγορά εργασίας δεν είναι υγιής και πολλοί από τους Κινέζους έχουν βάλει τις οικονομίες τους σε ακίνητα, τα οποία έχουν χάσει μεγάλο μέρος της αξίας τους» πρόσθεσε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης