Ευάλωτος και πανάκριβος στόχος τα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ
Τα αεροπλανοφόρα του αμερικανικού στόλου δεν μπορούν να υπηρετήσουν τις ανάγκες ενός σύγχρονου πολέμου και αποτελούν, έτσι, τα σύμβολα μιας άλλης περασμένης εποχής, επισημαίνει σε αποκαλυπτικό του δημοσίευμα το National Interest.
Μάλιστα, το αμερικανικό έντυπο σημειώνει ότι οπλοστάσια πυραύλων μεγάλου και μεσαίου βεληνεκούς άλλων κρατών μπορούν να κατακλύσουν με ευκολία τη ναυτική άμυνα των αεροπλανοφόρων, όπως και άλλων πολεμικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Ευάλωτος και πανάκριβος στόχος τα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ
Το μέσο κόστος κατασκευής ενός αεροπλανοφόρου με πυρηνική ενέργεια—ένα υπερπλανοφόρο όπως το νέο αμερικανικό Gerald R. Ford class—είναι πάνω από 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παράλληλα, η συντήρηση κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν 11 αεροπλανοφόρα.
Αυτοί οι πολεμικοί ... δεινόσαυροι είναι τα μεγαλύτερα αεροπλανοφόρα στον κόσμο, με διπλάσιο χώρο στο κατάστρωμα για απογειώσεις και προσγειώσεις από οποιονδήποτε άλλο στόλο αεροσκαφών στον κόσμο.
Αλλά η πολυπλοκότητά τους και το απαγορευτικό κόστος τα καθιστούν δελεαστικούς στόχους για τους αντιπάλους.
Εάν καταστραφούν ή πληγούν σοβαρά στη μάχη, καθίστανται άχρηστα περιουσιακά στοιχεία.
Δισεκατομμύρια δολάρια θα χαθούν και οι δυνατότητες των ΗΠΑ θα υπονομευόταν σοβαρά.
Εν τω μεταξύ, ο στρατός των ΗΠΑ αντιμετωπίζει ήδη μια κρίση στρατολόγησης, εμπιστοσύνης και χρηματοδότησης, σημειώνει το National Interest κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Ο στόλος των ΗΠΑ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ... ιμπεριαλιστικές ανάγκες της σύγχρονης Αμερικής
Από την άλλη τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα έχουν μεγάλη ζήτηση καθώς οι εντάσεις αυξάνονται παγκοσμίως, ως εκ τούτου δημιουργείται ζήτημα για τη διαθεσιμότητα του στόλου.
Εγείρεται έτσι το ερώτημα: έχει η Αμερική αρκετά αεροπλανοφόρα;
Προ ημερών, ο υπουργός Άμυνας Lloyd Austin διέταξε το USS Abraham Lincoln στη Μέση Ανατολή, να αντικαταστήσει στο USS Theodore Roosevelt και να βρίσκεται σε ετοιμότητα καθώς μαίνεται η κρίση μεταξύ Ισραήλ και Hamas και καθώς οι αντάρτες Houthis στοχεύουν εμπορικά πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης.
Οι ... ιμπεριαλιστικές δεσμεύσεις του Αμερικανικού Ναυτικού στα ύδατα της Μέσης Ανατολής έχουν καταπονήσει την ικανότητα διατήρησης παρουσίας και στον Ινδο-Ειρηνικό.
Για παράδειγμα, το USS George Washington έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην Ιαπωνία σύντομα, αλλά όχι πριν από ένα κενό κάλυψης, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ΗΠΑ μπορεί να μην έχουν αρκετούς αερομεταφορείς για να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την ασφάλεια.
Αλλά ίσως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη αερομεταφορέων για να τηρήσουν τη δέσμευση της Αμερικής για την ασφάλεια.
Το πρόβλημα είναι η υπερβολική επέκταση των αμερικανικών βλέψεων για επιβολή σε όλες τις γωνιές αυτού του πλανήτη....
Δυσβάσταχτο το κόστος για τους Αμερικανούς φορολογούμενους
Τέλος, το National Interest αναδεικνύει το ζήτημα του κόστους, τονίζοντας πως ο πρωταρχικός στόχος του μόνιμου στρατού των ΗΠΑ μας θα πρέπει να είναι να η διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ασφάλειας.
Σε κάποιο βαθμό, αναγνωρίζει, η διατήρηση της ασφάλειας του πληθυσμού των ΗΠΑ μπορεί να περιλαμβάνει παρεμβάσεις στο εξωτερικό ή την παροχή ανεπαίσθητης επιρροής μέσω της παρουσίας ενός αεροπλανοφόρου στο εξωτερικό.
Αλλά οι ΗΠΑ θα μπορούσαν πιθανώς να αντέξουν οικονομικά να είναι πιο επιλεκτικές στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται τα αεροπλανοφόρα.
Με αυτή την έννοια, η ανάπτυξη ενός αεροπλανοφόρου θα πρέπει να σχετίζεται άμεσα με τη διατήρηση της ασφάλειας της Αμερικής.
Και αυτό που ακριβώς κρατά την Αμερική ασφαλή θα πρέπει να ερμηνευθεί αρκετά αυστηρά, ώστε να αρκεί η ύπαρξη έντεκα αεροπλανοφόρων σε ετοιμότητα...
Ο αμερικανός φορολογούμενος δεν πρέπει να να πληρώσει το λογαριασμό για την επέκταση ενός στόλου αεροπλανοφόρου που είναι ήδη ο μεγαλύτερος στον κόσμο, καταλήγει το δημοσίευμα.
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, το αμερικανικό έντυπο σημειώνει ότι οπλοστάσια πυραύλων μεγάλου και μεσαίου βεληνεκούς άλλων κρατών μπορούν να κατακλύσουν με ευκολία τη ναυτική άμυνα των αεροπλανοφόρων, όπως και άλλων πολεμικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Ευάλωτος και πανάκριβος στόχος τα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ
Το μέσο κόστος κατασκευής ενός αεροπλανοφόρου με πυρηνική ενέργεια—ένα υπερπλανοφόρο όπως το νέο αμερικανικό Gerald R. Ford class—είναι πάνω από 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παράλληλα, η συντήρηση κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν 11 αεροπλανοφόρα.
Αυτοί οι πολεμικοί ... δεινόσαυροι είναι τα μεγαλύτερα αεροπλανοφόρα στον κόσμο, με διπλάσιο χώρο στο κατάστρωμα για απογειώσεις και προσγειώσεις από οποιονδήποτε άλλο στόλο αεροσκαφών στον κόσμο.
Αλλά η πολυπλοκότητά τους και το απαγορευτικό κόστος τα καθιστούν δελεαστικούς στόχους για τους αντιπάλους.
Εάν καταστραφούν ή πληγούν σοβαρά στη μάχη, καθίστανται άχρηστα περιουσιακά στοιχεία.
Δισεκατομμύρια δολάρια θα χαθούν και οι δυνατότητες των ΗΠΑ θα υπονομευόταν σοβαρά.
Εν τω μεταξύ, ο στρατός των ΗΠΑ αντιμετωπίζει ήδη μια κρίση στρατολόγησης, εμπιστοσύνης και χρηματοδότησης, σημειώνει το National Interest κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Ο στόλος των ΗΠΑ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ... ιμπεριαλιστικές ανάγκες της σύγχρονης Αμερικής
Από την άλλη τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα έχουν μεγάλη ζήτηση καθώς οι εντάσεις αυξάνονται παγκοσμίως, ως εκ τούτου δημιουργείται ζήτημα για τη διαθεσιμότητα του στόλου.
Εγείρεται έτσι το ερώτημα: έχει η Αμερική αρκετά αεροπλανοφόρα;
Προ ημερών, ο υπουργός Άμυνας Lloyd Austin διέταξε το USS Abraham Lincoln στη Μέση Ανατολή, να αντικαταστήσει στο USS Theodore Roosevelt και να βρίσκεται σε ετοιμότητα καθώς μαίνεται η κρίση μεταξύ Ισραήλ και Hamas και καθώς οι αντάρτες Houthis στοχεύουν εμπορικά πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης.
Οι ... ιμπεριαλιστικές δεσμεύσεις του Αμερικανικού Ναυτικού στα ύδατα της Μέσης Ανατολής έχουν καταπονήσει την ικανότητα διατήρησης παρουσίας και στον Ινδο-Ειρηνικό.
Για παράδειγμα, το USS George Washington έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην Ιαπωνία σύντομα, αλλά όχι πριν από ένα κενό κάλυψης, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ΗΠΑ μπορεί να μην έχουν αρκετούς αερομεταφορείς για να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την ασφάλεια.
Αλλά ίσως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη αερομεταφορέων για να τηρήσουν τη δέσμευση της Αμερικής για την ασφάλεια.
Το πρόβλημα είναι η υπερβολική επέκταση των αμερικανικών βλέψεων για επιβολή σε όλες τις γωνιές αυτού του πλανήτη....
Δυσβάσταχτο το κόστος για τους Αμερικανούς φορολογούμενους
Τέλος, το National Interest αναδεικνύει το ζήτημα του κόστους, τονίζοντας πως ο πρωταρχικός στόχος του μόνιμου στρατού των ΗΠΑ μας θα πρέπει να είναι να η διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ασφάλειας.
Σε κάποιο βαθμό, αναγνωρίζει, η διατήρηση της ασφάλειας του πληθυσμού των ΗΠΑ μπορεί να περιλαμβάνει παρεμβάσεις στο εξωτερικό ή την παροχή ανεπαίσθητης επιρροής μέσω της παρουσίας ενός αεροπλανοφόρου στο εξωτερικό.
Αλλά οι ΗΠΑ θα μπορούσαν πιθανώς να αντέξουν οικονομικά να είναι πιο επιλεκτικές στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται τα αεροπλανοφόρα.
Με αυτή την έννοια, η ανάπτυξη ενός αεροπλανοφόρου θα πρέπει να σχετίζεται άμεσα με τη διατήρηση της ασφάλειας της Αμερικής.
Και αυτό που ακριβώς κρατά την Αμερική ασφαλή θα πρέπει να ερμηνευθεί αρκετά αυστηρά, ώστε να αρκεί η ύπαρξη έντεκα αεροπλανοφόρων σε ετοιμότητα...
Ο αμερικανός φορολογούμενος δεν πρέπει να να πληρώσει το λογαριασμό για την επέκταση ενός στόλου αεροπλανοφόρου που είναι ήδη ο μεγαλύτερος στον κόσμο, καταλήγει το δημοσίευμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών