Τα ρωσικά drones βάζουν δύσκολα στους Ουκρανούς πιλότους των f-16
Ο ανώτατος αξιωματούχος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη αποκάλυψε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ουκρανίας δεν χρησιμοποιεί τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 για σύνθετες επιχειρήσεις μετά το πρώτο, επώδυνο ατύχημα που σημειώθηκε στο πεδίο των μαχών.
Μιλώντας στο συνέδριο Air, Space & Cyber της AFA στις 17 Σεπτεμβρίου, ο στρατηγός James B. Hecker, επικεφαλής της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη και της Συμμαχικής Αεροπορικής Διοίκησης του ΝΑΤΟ, δήλωσε ότι η Ουκρανία προχωρά με προσοχή στη χρήση των νεοαποκτηθέντων F-16 Fighting Falcons.
«Οι πιλότοι είναι καινούριοι σε αυτά, οπότε δεν θα τους βάλουν στις πιο επικίνδυνες αποστολές», είπε ο Hecker, προσθέτοντας ότι «τελικά, αυτή είναι μια απόφαση των Ουκρανών. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η προσέγγιση που ακολουθούν».
Ο Hecker τόνισε ότι, πριν τη μετάβαση στα F-16, οι Ουκρανοί πιλότοι είχαν πετάξει μόνο MiG-29 και Su-24 και δεν είχαν μεγάλη εμπειρία με τις δυτικές τακτικές.
Υπογράμμισε ότι οι Ουκρανοί πιλότοι ακόμα μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα F-16 και είναι απίθανο να αναλάβουν σύντομα ριψοκίνδυνες ή σύνθετες αποστολές.
Τα ρωσικά drones βάζουν δύσκολα στους Ουκρανούς πιλότους των f-16
Το F-16 που άρχισε να χρησιμοποιεί η Ουκρανία από τον Αύγουστο έχει ήδη αποδειχθεί αποτελεσματικό στην κατάρριψη ρωσικών drones και πυραύλων κρουζ.
Ωστόσο, ένα ουκρανικό F-16 συνετρίβη τον περασμένο μήνα υπό καταιγισμό πυραύλων και επιθέσεων από drones, με αποτέλεσμα τον θάνατο του πιλότου.
Έχει ξεκινήσει έρευνα για το δυστύχημα και ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας της Ουκρανίας αποπέμφθηκε.
Μιλώντας για το περιστατικό, ο Hecker ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προσφερθεί να βοηθήσουν στην έρευνα για το δυστύχημα, αποφεύγοντας ωστόσο να κάνει εικασίες για την αιτία του.
Ο Hecker ανέφερε επίσης ότι πάνω από 100 ρωσικά αεροσκάφη έχουν καταρριφθεί από την Ουκρανία, ενώ τουλάχιστον 75 ουκρανικά αεροσκάφη έχουν καταρριφθεί από τη Ρωσία κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.
Δήλωσε ότι και οι δύο πλευρές απέφυγαν μέχρι στιγμής να χρησιμοποιήσουν πλήρως τα αεροσκάφη τους από φόβο για απώλειες.
Παρ' όλα αυτά, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι η διστακτικότητα της Ουκρανίας να χρησιμοποιήσει τα F-16 σε σύνθετες αποστολές αποτελεί ένδειξη της ευπάθειας των παλαιότερων μαχητικών αεροσκαφών έναντι της πιο σύγχρονης και θανατηφόρας ρωσικής αεροπορικής δύναμης.
Απαντώντας στις δηλώσεις του Hecker, ο βετεράνος της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας και ένθερμος παρατηρητής του ρωσικού στρατού, Squadron Leader Vijiander K. Thakur, σχολίασε: «Όταν το μαχητικό σου μονοκινητήριο, μικρής εμβέλειας από τη δεκαετία του ’70 δεν έχει σχεδόν κανέναν ρόλο απέναντι σε αντιπάλους με μαχητικά μεγάλης αντοχής και μεγάλου βεληνεκούς, έτσι αντιμετωπίζεις την κατάσταση».
Επεσήμανε επίσης ότι οι εξελιγμένες τακτικές και οι διαισθητικές οθόνες πρέπει να κάνουν τις σύνθετες αποστολές πιο εύκολες για εκπαιδευμένους πιλότους, προσθέτοντας πως η εκπαίδευση ενός έμπειρου πιλότου σε ένα νέο αεροσκάφος δεν αποτελεί μεγάλη πρόκληση.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι από τότε που η Ουκρανία έλαβε την πρώτη παρτίδα F-16, αρκετοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι τα αεροσκάφη αυτά δεν θα λειτουργήσουν ως «ασημένια σφαίρα» για την Ουκρανία και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο για αποστολές αεράμυνας.
Η fast - track εκπαίδευση των Ουκρανών στα f-16 έχει θανάσιμες συνέπειες
Προκαταρκτικές αναφορές για το δυστύχημα υποδεικνύουν ότι το F-16 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο μετά την έκρηξη ενός ρωσικού πυραύλου κοντά, πιθανόν προκαλώντας ζημιές στο αεροσκάφος ή αναγκάζοντας τον πιλότο να κάνει επικίνδυνο ελιγμό.
Αρχικά, υπήρξαν αναφορές που απέδιδαν το δυστύχημα σε σφάλμα πιλότου, οι οποίες στη συνέχεια ανακλήθηκαν.
Ωστόσο, το δυστύχημα πυροδότησε συζητήσεις για την επιταχυμένη εκπαίδευση των πιλότων λόγω της συνεχιζόμενης πίεσης της Ουκρανίας.
Πιο σημαντικό, το πρόγραμμα εκπαίδευσης επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες αποστολές για τα F-16, όπως η αναχαίτιση ρωσικών πυραύλων κρουζ.
Συνήθως, οι πιλότοι των F-16 περνούν από ένα αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης που μπορεί να διαρκέσει έως και ένα έτος.
Αντίθετα, οι Ουκρανοί πιλότοι ρίχτηκαν στη μάχη πολύ νωρίτερα, ενώ η γλωσσική δυσκολία επιδείνωσε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Ο Air Marshal Anil Chopra (συνταξιούχος) δήλωσε προηγουμένως στο EurAsian Times: «Υπάρχουν διάφορες πτυχές στην εκπαίδευση ενός πιλότου. Η πρώτη είναι να εκπαιδευτεί ο άνθρωπος να γίνει πιλότος. Η δεύτερη φάση είναι να μετατραπεί σε μαχητικό πιλότο. Η τρίτη φάση είναι η εκπαίδευση σε συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους».
Ο Chopra εξήγησε: «Στην περίπτωση της Ουκρανίας, οι πιλότοι που εστάλησαν για εκπαίδευση στα F-16 ήταν ήδη μαχητικοί πιλότοι, οπότε αυτό το στάδιο είχε ολοκληρωθεί.
Ωστόσο, για να γίνει πλήρως επιχειρησιακό ένα αεροσκάφος, πρέπει να μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται με ασφάλεια. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς αν είσαι ήδη πιλότος μαχητικών, η εκμάθηση της απογείωσης αφορά απλώς την κατανόηση των ελέγχων και διαδικασιών. Απαιτείται ένα συγκεκριμένο επίπεδο εκπαίδευσης, το οποίο συνήθως διαρκεί μερικούς μήνες».
«Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω εκπαίδευση για να γίνει κάποιος πλήρως επιχειρησιακός, έτοιμος για μάχη. Αυτό περιλαμβάνει οπλισμό, ηλεκτρονικά, τακτικές πολέμου και άλλα πολλά. Επομένως, η εκπαίδευση ενός πιλότου να πετάει ένα F-16 δεν είναι αρκετή. Αν επιταχύνετε όλη τη διαδικασία, υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι», πρόσθεσε ο Chopra.
Ο Chopra ανέφερε ότι ήταν αναμενόμενο από την αρχή πως η Ουκρανία θα έχανε τα F-16 της στα αρχικά στάδια, είτε στον αέρα είτε στο έδαφος.
Εν τω μεταξύ, ο Hecker δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ενδέχεται να τροποποιήσουν το πρόγραμμα εκπαίδευσης των Ουκρανών πιλότων στα F-16 βάσει των συμπερασμάτων της έρευνας για το δυστύχημα.
«Οτιδήποτε προκύψει από αυτό, οποιαδήποτε προκαταρκτικά συμπεράσματα, τα εξετάζουμε προσεκτικά για να τα ενσωματώσουμε στην εκπαίδευση, τόσο στη Δανία όσο και στις ΗΠΑ, ώστε να δούμε αν χρειάζονται αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί», κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Μιλώντας στο συνέδριο Air, Space & Cyber της AFA στις 17 Σεπτεμβρίου, ο στρατηγός James B. Hecker, επικεφαλής της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη και της Συμμαχικής Αεροπορικής Διοίκησης του ΝΑΤΟ, δήλωσε ότι η Ουκρανία προχωρά με προσοχή στη χρήση των νεοαποκτηθέντων F-16 Fighting Falcons.
«Οι πιλότοι είναι καινούριοι σε αυτά, οπότε δεν θα τους βάλουν στις πιο επικίνδυνες αποστολές», είπε ο Hecker, προσθέτοντας ότι «τελικά, αυτή είναι μια απόφαση των Ουκρανών. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η προσέγγιση που ακολουθούν».
Ο Hecker τόνισε ότι, πριν τη μετάβαση στα F-16, οι Ουκρανοί πιλότοι είχαν πετάξει μόνο MiG-29 και Su-24 και δεν είχαν μεγάλη εμπειρία με τις δυτικές τακτικές.
Υπογράμμισε ότι οι Ουκρανοί πιλότοι ακόμα μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα F-16 και είναι απίθανο να αναλάβουν σύντομα ριψοκίνδυνες ή σύνθετες αποστολές.
Τα ρωσικά drones βάζουν δύσκολα στους Ουκρανούς πιλότους των f-16
Το F-16 που άρχισε να χρησιμοποιεί η Ουκρανία από τον Αύγουστο έχει ήδη αποδειχθεί αποτελεσματικό στην κατάρριψη ρωσικών drones και πυραύλων κρουζ.
Ωστόσο, ένα ουκρανικό F-16 συνετρίβη τον περασμένο μήνα υπό καταιγισμό πυραύλων και επιθέσεων από drones, με αποτέλεσμα τον θάνατο του πιλότου.
Έχει ξεκινήσει έρευνα για το δυστύχημα και ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας της Ουκρανίας αποπέμφθηκε.
Μιλώντας για το περιστατικό, ο Hecker ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προσφερθεί να βοηθήσουν στην έρευνα για το δυστύχημα, αποφεύγοντας ωστόσο να κάνει εικασίες για την αιτία του.
Ο Hecker ανέφερε επίσης ότι πάνω από 100 ρωσικά αεροσκάφη έχουν καταρριφθεί από την Ουκρανία, ενώ τουλάχιστον 75 ουκρανικά αεροσκάφη έχουν καταρριφθεί από τη Ρωσία κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.
Δήλωσε ότι και οι δύο πλευρές απέφυγαν μέχρι στιγμής να χρησιμοποιήσουν πλήρως τα αεροσκάφη τους από φόβο για απώλειες.
Παρ' όλα αυτά, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι η διστακτικότητα της Ουκρανίας να χρησιμοποιήσει τα F-16 σε σύνθετες αποστολές αποτελεί ένδειξη της ευπάθειας των παλαιότερων μαχητικών αεροσκαφών έναντι της πιο σύγχρονης και θανατηφόρας ρωσικής αεροπορικής δύναμης.
Απαντώντας στις δηλώσεις του Hecker, ο βετεράνος της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας και ένθερμος παρατηρητής του ρωσικού στρατού, Squadron Leader Vijiander K. Thakur, σχολίασε: «Όταν το μαχητικό σου μονοκινητήριο, μικρής εμβέλειας από τη δεκαετία του ’70 δεν έχει σχεδόν κανέναν ρόλο απέναντι σε αντιπάλους με μαχητικά μεγάλης αντοχής και μεγάλου βεληνεκούς, έτσι αντιμετωπίζεις την κατάσταση».
Επεσήμανε επίσης ότι οι εξελιγμένες τακτικές και οι διαισθητικές οθόνες πρέπει να κάνουν τις σύνθετες αποστολές πιο εύκολες για εκπαιδευμένους πιλότους, προσθέτοντας πως η εκπαίδευση ενός έμπειρου πιλότου σε ένα νέο αεροσκάφος δεν αποτελεί μεγάλη πρόκληση.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι από τότε που η Ουκρανία έλαβε την πρώτη παρτίδα F-16, αρκετοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι τα αεροσκάφη αυτά δεν θα λειτουργήσουν ως «ασημένια σφαίρα» για την Ουκρανία και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο για αποστολές αεράμυνας.
Η fast - track εκπαίδευση των Ουκρανών στα f-16 έχει θανάσιμες συνέπειες
Προκαταρκτικές αναφορές για το δυστύχημα υποδεικνύουν ότι το F-16 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο μετά την έκρηξη ενός ρωσικού πυραύλου κοντά, πιθανόν προκαλώντας ζημιές στο αεροσκάφος ή αναγκάζοντας τον πιλότο να κάνει επικίνδυνο ελιγμό.
Αρχικά, υπήρξαν αναφορές που απέδιδαν το δυστύχημα σε σφάλμα πιλότου, οι οποίες στη συνέχεια ανακλήθηκαν.
Ωστόσο, το δυστύχημα πυροδότησε συζητήσεις για την επιταχυμένη εκπαίδευση των πιλότων λόγω της συνεχιζόμενης πίεσης της Ουκρανίας.
Πιο σημαντικό, το πρόγραμμα εκπαίδευσης επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες αποστολές για τα F-16, όπως η αναχαίτιση ρωσικών πυραύλων κρουζ.
Συνήθως, οι πιλότοι των F-16 περνούν από ένα αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης που μπορεί να διαρκέσει έως και ένα έτος.
Αντίθετα, οι Ουκρανοί πιλότοι ρίχτηκαν στη μάχη πολύ νωρίτερα, ενώ η γλωσσική δυσκολία επιδείνωσε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Ο Air Marshal Anil Chopra (συνταξιούχος) δήλωσε προηγουμένως στο EurAsian Times: «Υπάρχουν διάφορες πτυχές στην εκπαίδευση ενός πιλότου. Η πρώτη είναι να εκπαιδευτεί ο άνθρωπος να γίνει πιλότος. Η δεύτερη φάση είναι να μετατραπεί σε μαχητικό πιλότο. Η τρίτη φάση είναι η εκπαίδευση σε συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους».
Ο Chopra εξήγησε: «Στην περίπτωση της Ουκρανίας, οι πιλότοι που εστάλησαν για εκπαίδευση στα F-16 ήταν ήδη μαχητικοί πιλότοι, οπότε αυτό το στάδιο είχε ολοκληρωθεί.
Ωστόσο, για να γίνει πλήρως επιχειρησιακό ένα αεροσκάφος, πρέπει να μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται με ασφάλεια. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς αν είσαι ήδη πιλότος μαχητικών, η εκμάθηση της απογείωσης αφορά απλώς την κατανόηση των ελέγχων και διαδικασιών. Απαιτείται ένα συγκεκριμένο επίπεδο εκπαίδευσης, το οποίο συνήθως διαρκεί μερικούς μήνες».
«Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω εκπαίδευση για να γίνει κάποιος πλήρως επιχειρησιακός, έτοιμος για μάχη. Αυτό περιλαμβάνει οπλισμό, ηλεκτρονικά, τακτικές πολέμου και άλλα πολλά. Επομένως, η εκπαίδευση ενός πιλότου να πετάει ένα F-16 δεν είναι αρκετή. Αν επιταχύνετε όλη τη διαδικασία, υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι», πρόσθεσε ο Chopra.
Ο Chopra ανέφερε ότι ήταν αναμενόμενο από την αρχή πως η Ουκρανία θα έχανε τα F-16 της στα αρχικά στάδια, είτε στον αέρα είτε στο έδαφος.
Εν τω μεταξύ, ο Hecker δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ενδέχεται να τροποποιήσουν το πρόγραμμα εκπαίδευσης των Ουκρανών πιλότων στα F-16 βάσει των συμπερασμάτων της έρευνας για το δυστύχημα.
«Οτιδήποτε προκύψει από αυτό, οποιαδήποτε προκαταρκτικά συμπεράσματα, τα εξετάζουμε προσεκτικά για να τα ενσωματώσουμε στην εκπαίδευση, τόσο στη Δανία όσο και στις ΗΠΑ, ώστε να δούμε αν χρειάζονται αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί», κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών