Απειλούνται ελλείψεις σε όλα τα είδη, από μπανάνες μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων
Μεγάλες ουρές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχηματίστηκαν έξω από μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ την Πέμπτη, καθώς η μεγαλύτερη απεργία των λιμενεργατών εδώ και σχεδόν μισό αιώνα εισήλθε στην τρίτη ημέρα της, εμποδίζοντας την εκφόρτωση και απειλώντας με ελλείψεις σε όλα τα είδη, από μπανάνες μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Δεν είχαν προγραμματιστεί διαπραγματεύσεις μεταξύ της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών και των εργοδοτών, αλλά οι ιδιοκτήτες των λιμανιών, υπό την πίεση του Λευκού Οίκου να αυξήσουν την προσφορά τους για τους μισθούς ώστε να επιτευχθεί συμφωνία, έδωσαν σήμα αργά την Τετάρτη ότι ήταν ανοιχτοί σε νέες συνομιλίες.
Ουρές κοντέινερ, δεν διαφαίνεται άμεση λύση
Τουλάχιστον 45 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δεν μπόρεσαν να ξεφορτώσουν είχαν αγκυροβολήσει έξω από τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου που πλήττονται από την απεργία μέχρι την Τετάρτη, από μόλις τρία πριν από την έναρξη της απεργίας την Κυριακή, σύμφωνα με την Everstream Analytics.
«Πολλά φαίνεται να έχουν αποφασίσει να περιμένουν, ενδεχομένως με την ελπίδα μιας άμεσης επίλυσης της απεργίας, αντί να λάβουν την προληπτική απόφαση να εκτρέψουν», δήλωσε η Jena Santoro της Everstream, σύμφωνα με το Reuters.
Η καθυστέρηση των πλοίων θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας και η συμφόρηση που προκύπτει θα μπορούσε να πάρει εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να εκκαθαριστεί.
Μια εναλλακτική λύση θα ήταν να πλεύσουν σε λιμάνια της Δυτικής Ακτής στην άλλη πλευρά της χώρας, πιθανώς χρησιμοποιώντας τη διώρυγα του Παναμά, ένα ταξίδι χιλιάδων μιλίων που θα ανέβαζε το κόστος και θα πρόσθετε εβδομάδες στους χρόνους παράδοσης.
Η ILA ξεκίνησε την απεργία 45.000 λιμενεργατών από το Μέιν έως το Τέξας, την πρώτη μεγάλη στάση εργασίας από το 1977, την Τρίτη, αφού οι συνομιλίες για μια νέα εξαετή σύμβαση με την εργοδοτική ομάδα United States Maritime Alliance (USMX) κατέρρευσαν.
Ζητούν αυξήσεις μισθών
Η ILA επιδιώκει μια μεγάλη αύξηση μισθών μαζί με δεσμεύσεις για την παύση των έργων αυτοματοποίησης των λιμένων που φοβάται ότι θα καταργήσουν θέσεις εργασίας.
Η USMX είχε προσφέρει αύξηση μισθών κατά 50%, αλλά η ILA δήλωσε ότι αυτό δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της.
«Η επίτευξη συμφωνίας θα απαιτήσει διαπραγμάτευση», δήλωσε η USMX αργά την Τετάρτη.
«Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε προαπαιτούμενα για να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, αλλά παραμένουμε δεσμευμένοι να διαπραγματευτούμε με καλή πίστη για να αντιμετωπίσουμε τα αιτήματα της ILA και τις ανησυχίες της USMX», ανέφερε.
www.bankingnews.gr
Δεν είχαν προγραμματιστεί διαπραγματεύσεις μεταξύ της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών και των εργοδοτών, αλλά οι ιδιοκτήτες των λιμανιών, υπό την πίεση του Λευκού Οίκου να αυξήσουν την προσφορά τους για τους μισθούς ώστε να επιτευχθεί συμφωνία, έδωσαν σήμα αργά την Τετάρτη ότι ήταν ανοιχτοί σε νέες συνομιλίες.
Ουρές κοντέινερ, δεν διαφαίνεται άμεση λύση
Τουλάχιστον 45 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δεν μπόρεσαν να ξεφορτώσουν είχαν αγκυροβολήσει έξω από τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου που πλήττονται από την απεργία μέχρι την Τετάρτη, από μόλις τρία πριν από την έναρξη της απεργίας την Κυριακή, σύμφωνα με την Everstream Analytics.
«Πολλά φαίνεται να έχουν αποφασίσει να περιμένουν, ενδεχομένως με την ελπίδα μιας άμεσης επίλυσης της απεργίας, αντί να λάβουν την προληπτική απόφαση να εκτρέψουν», δήλωσε η Jena Santoro της Everstream, σύμφωνα με το Reuters.
Η καθυστέρηση των πλοίων θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας και η συμφόρηση που προκύπτει θα μπορούσε να πάρει εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να εκκαθαριστεί.
Μια εναλλακτική λύση θα ήταν να πλεύσουν σε λιμάνια της Δυτικής Ακτής στην άλλη πλευρά της χώρας, πιθανώς χρησιμοποιώντας τη διώρυγα του Παναμά, ένα ταξίδι χιλιάδων μιλίων που θα ανέβαζε το κόστος και θα πρόσθετε εβδομάδες στους χρόνους παράδοσης.
Η ILA ξεκίνησε την απεργία 45.000 λιμενεργατών από το Μέιν έως το Τέξας, την πρώτη μεγάλη στάση εργασίας από το 1977, την Τρίτη, αφού οι συνομιλίες για μια νέα εξαετή σύμβαση με την εργοδοτική ομάδα United States Maritime Alliance (USMX) κατέρρευσαν.
Ζητούν αυξήσεις μισθών
Η ILA επιδιώκει μια μεγάλη αύξηση μισθών μαζί με δεσμεύσεις για την παύση των έργων αυτοματοποίησης των λιμένων που φοβάται ότι θα καταργήσουν θέσεις εργασίας.
Η USMX είχε προσφέρει αύξηση μισθών κατά 50%, αλλά η ILA δήλωσε ότι αυτό δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της.
«Η επίτευξη συμφωνίας θα απαιτήσει διαπραγμάτευση», δήλωσε η USMX αργά την Τετάρτη.
«Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε προαπαιτούμενα για να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, αλλά παραμένουμε δεσμευμένοι να διαπραγματευτούμε με καλή πίστη για να αντιμετωπίσουμε τα αιτήματα της ILA και τις ανησυχίες της USMX», ανέφερε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών