Τελευταία Νέα
Διεθνή

Χάνει τη λάμψη του το «made in Germany» - Μάχη επιβίωσης για την άλλοτε κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Χάνει τη λάμψη του το «made in Germany» - Μάχη επιβίωσης για την άλλοτε κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
H καταιγίδα προβλημάτων έχει τροφοδοτήσει τις ανησυχίες ότι η επωνυμία «made in Germany» υψηλής ποιότητας μπορεί να χάσει τη λάμψη της

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, ο οποίος ήταν ευρέως αναγνωρισμένος για την παραγωγή αξιόπιστων και καινοτόμων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αγωνίζεται να διατηρήσει τη σημασία του στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Όπως τονίζει το CNBC, οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστές, όπως η Volkswagen, ο όμιλος Mercedes-Benz και η BMW έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για τα κέρδη τους τις τελευταίες εβδομάδες, επικαλούμενοι την οικονομική αδυναμία και την υποτονική ζήτηση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι αντιξοότητες, αν και δεν είναι οι μοναδικές για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, έρχονται να προστεθούν στο φάσμα των ιστορικών περικοπών θέσεων εργασίας και του πιθανού κλεισίματος γερμανικών εργοστασίων στη Volkswagen, του αιφνιδιαστικού τερματισμού του προγράμματος επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γερμανίας στα τέλη του περασμένου έτους και της πρόσφατης αποτυχίας του Βερολίνου να αποτρέψει τα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ψηφίσουν υπέρ των δασμών της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV).
Το τελευταίο φάνηκε να υπαινίσσεται τη φθίνουσα επιρροή της Γερμανίας στην περιφερειακή πολιτική - μια πιθανώς αδιανόητη ιδέα μόλις πριν από λίγα χρόνια.

Χάνει τη λάμψη του το «made in Germany»

Αυτή η καταιγίδα προβλημάτων έχει τροφοδοτήσει τις ανησυχίες ότι η επωνυμία «made in Germany» υψηλής ποιότητας μπορεί να χάσει τη λάμψη της κατά τη μετατόπιση από τα οχήματα εσωτερικής καύσης.
«Πιστεύω ότι η γερμανική ετικέτα ποιότητας γενικά εξακολουθεί να ισχύει, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει γρήγορα», δήλωσε στο CNBC ο Rico Luman, ανώτερος οικονομολόγος του τομέα μεταφορών και logistics στην ολλανδική τράπεζα ING.
Είναι πάντα ένας συνδυασμός προϊόντος, ποιότητας και τιμής.
Και η ποιότητα συνδέεται επίσης με το παρελθόν, ενώ τώρα βρισκόμαστε σε πλήρη ανανέωση των σειρών μοντέλων.
Έτσι, οι πελάτες εξετάζουν ούτως ή άλλως νέες ιδέες», δήλωσε ο Luman.
«Το ερώτημα είναι αν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρουν να προσαρμόσουν τα χαρτοφυλάκια των προϊόντων τους, να αλλάξουν τις οργανώσεις τους και να αυξήσουν την παραγωγικότητα αρκετά γρήγορα, ώστε να διατηρήσουν το καθεστώς και τη σημασία που είχαν επί δεκαετίες».
Ο Luman δήλωσε ότι η μετάβαση της βιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει ότι θα είναι ολοένα και πιο σημαντικό για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κλιμακώσουν τις πλούσιες σε τεχνολογία προμήθειες για τα EVs, ιδίως για τις μπαταρίες - σημειώνοντας ότι αυτό δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη στο Βερολίνο.
Ωστόσο, δεν ανησυχούν όλοι για τις προοπτικές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μιας ομάδας πίεσης για τα αυτοκίνητα, δήλωσε ότι της είναι «πραγματικά δύσκολο να πιστέψει» ότι ο γερμανικός τομέας αυτοκινήτων δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση.
Η ACEA εκπροσωπεί 15 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Volkswagen, του ομίλου Mercedes-Benz και της BMW.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης