Για τη Volkswagen, αυτή η μετατόπιση είναι μια σπάνια ευκαιρία να μεταβεί σε μια επιχείρηση υψηλότερου περιθωρίου κέρδους χωρίς να εγκαταλείψει τις ρίζες της
Η Volkswagen προχωρά με ένα τολμηρό στοίχημα:
μια στρατηγική συνεργασία με την Mobileye της Intel, ένα ειδικά κατασκευασμένο ρομποτικό ταξί που ονομάζεται ID. Buzz AD, και ένα επιχειρηματικό μοντέλο white-label που στοχεύει σε κλίμακα χωρίς το λειτουργικό βάρος.
Η εταιρεία αναμένει να παραδώσει 480 αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα στην Uber το 2026, με ένα πλαίσιο που θα μπορούσε να αυξήσει αυτόν τον αριθμό σε 10.000 τα επόμενα χρόνια.
Σε αντίθεση με εταιρείες τεχνολογίας όπως η Waymo, η Tesla και η Zoox, οι οποίες αγωνίζονται για τη λειτουργία των στόλων ρομποτικών ταξί τους, η Volkswagen ακολουθεί διαφορετική πορεία. Δεν σχεδιάζει να λειτουργήσει η ίδια στόλους.
Αντίθετα, θέλει να κατασκευάζει και να προμηθεύει τα οχήματα και τα συστήματα backend, επιτρέποντας σε εταιρείες όπως η Uber να χειρίζονται τις υπηρεσίες που απευθύνονται στους πελάτες.
Ο Christian Senger, επικεφαλής του τμήματος αυτόνομων οχημάτων της VW, δήλωσε ότι αυτό το μοντέλο αντικατοπτρίζει πού βρίσκεται το πραγματικό δυναμικό περιθωρίου κέρδους.
Ενώ τα περιθώρια κέρδους στον τομέα της κινητικότητας τείνουν να κυμαίνονται σε χαμηλά μονοψήφια ψηφία, και ακόμη και οι μέσοι όροι της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένουν σε υψηλά μονοψήφια ψηφία, η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει την πόρτα σε διψήφιες αποδόσεις.
Για τη Volkswagen, αυτή η μετατόπιση είναι μια σπάνια ευκαιρία να μεταβεί σε μια επιχείρηση υψηλότερου περιθωρίου κέρδους χωρίς να εγκαταλείψει τις ρίζες της ως κατασκευαστής.
Αυτό που παρουσίασε η Volkswagen αυτή την εβδομάδα είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό αυτοκίνητο.
Το ID. Buzz AD είναι ένα αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα έτοιμο για παραγωγή, βασισμένο στον νοσταλγικό σχεδιασμό του μικροβίου, σχεδιασμένο ειδικά για υπηρεσίες μεταφοράς με αυτοκίνητο. Συνδυάζει την οικειότητα ενός επιβατικού ηλεκτρικού οχήματος με τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για έναν κόσμο χωρίς οδηγούς.
Από τις ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες που εξαλείφουν την ανάγκη χειροκίνητου κλεισίματος, μέχρι ένα ευρύχωρο εσωτερικό που χωράει μια τετραμελή οικογένεια με τις αποσκευές της, ο σχεδιασμός της VW επικεντρώνεται στη λειτουργικότητα και την άνεση.

Η ιδέα είναι απλή: ένα όχημα, μία διαδρομή, χωρίς συμβιβασμούς
Ενώ το μικρότερο, επερχόμενο Cybercab της Tesla μπορεί να απαιτεί δύο κρατήσεις για μεγαλύτερες ομάδες, το ID. Buzz AD μπορεί να το χειριστεί σε μία.
Μπαμπάς αεροπόρος έκανε έκπληξη στην κόρη του πριν από τον γάμο της, αφού επέστρεψε κρυφά από την αποστολή.
Ο τεχνολογικός πυρήνας του ρομποταξί της VW είναι τόσο προσεκτικά σχεδιασμένος όσο και ο σχεδιασμός του.
Το ύψος του, 1,88 μ., επιτρέπει την τοποθέτηση ενός συστήματος lidar στην οροφή, το οποίο δεν χρειάζεται να προεξέχει αδέξια στην κυκλοφορία, ενώ το όχημα κρύβει τις οκτώ μονάδες lidar, τις 13 κάμερες και τους πέντε αισθητήρες ραντάρ άψογα στο εξωτερικό, χάρη εν μέρει σε ένα μαύρο χρώμα που τα ενσωματώνει στο αμάξωμα.
Αυτοί οι αισθητήρες επιτρέπουν στο ρομποταξί να ανιχνεύει κοντινά εμπόδια και μακρινούς κινδύνους σε απόσταση έως και 300 μέτρων.
Και χρησιμοποιώντας πολλά από τα ίδια εξαρτήματα που βρίσκονται στα μοντέλα Audi και Porsche, η Volkswagen μπορεί να κατασκευάσει το ρομποταξί σε μεγάλη κλίμακα, ελαχιστοποιώντας το κόστος.
Η έμπνευση πίσω από το μηχάνημα προέρχεται από την Mobileye. Η Volkswagen επέλεξε την θυγατρική της Intel στον τομέα των AV όχι μόνο για την αποδεδειγμένη τεχνολογία της, αλλά και για την προθυμία της να συνεργάζεται με διαφάνεια.
Αντί να επιμένει η VW να βασίζεται σε ένα σφραγισμένο «μαύρο κουτί» λογισμικού, η Mobileye συνεργάστηκε απευθείας με τους μηχανικούς της VW.
Το όχημα χρησιμοποιεί τέσσερις επεξεργαστές τσιπ EyeQ6 που έχουν ήδη αναπτυχθεί σε ένα ευρύ φάσμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, γεγονός που επιτρέπει έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ονομάζεται «μάθηση σμήνους».
Τα οχήματα που βρίσκονται στο δρόμο στέλνουν δεδομένα αισθητήρων πίσω στην Mobileye, βελτιώνοντας συνεχώς τη χαρτογράφηση και τη συμπεριφορά του συστήματος. Και επειδή αυτά τα τσιπ αναπτύσσονται ευρέως, το κόστος κάθε μονάδας είναι χαμηλότερο από τις ιδιόκτητες επιλογές όπως το Drive Orin της Nvidia, που χρησιμοποιείται από premium μάρκες όπως η Mercedes-Benz.
Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι το τελικό προϊόν είναι ένα ρομποτικό ταξί που μπορεί να φτάσει τα 75 μίλια την ώρα, σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, όλο το εικοσιτετράωρο. Αλλά το όχημα είναι μόνο ένα μέρος της προσφοράς.
Η μεγαλύτερη φιλοδοξία της VW είναι να παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση αυτόνομης κινητικότητας plug-and-play.
Μαζί με το ίδιο το αυτοκίνητο, η VW περιλαμβάνει λογισμικό backend για δρομολόγηση και βελτιστοποίηση στόλου, μια εφαρμογή κράτησης white-label για εταιρείες που δεν διαθέτουν ήδη και προγράμματα εκπαίδευσης για χειριστές κέντρων διοίκησης.

Οι πελάτες στόλου, όπως η Uber, χρειάζεται μόνο να προσθέσουν την επωνυμία τους και να αρχίσουν να λαμβάνουν ναύλα.
Αυτό επιτρέπει στη VW να μην συμμετέχει στο παιχνίδι της άμεσης πρόσβασης στον καταναλωτή μέσω ride-hailing, εστιάζοντας αντ' αυτού στην παροχή κλιμακούμενων λύσεων.
Με την Waymo να επεκτείνεται στη Νέα Υόρκη, την Zoox να ανοίγει το πρώτο της εργοστάσιο ρομποτικών ταξί και την Tesla να ετοιμάζεται να ξεκινήσει δοκιμές Cybercab στο Όστιν, ο αγώνας δρόμου για την αυτόνομη μεταφορά οχημάτων αναζωπυρώνεται ξανά. Αλλά σε αντίθεση με αυτές τις εταιρείες, η Volkswagen δεν προσπαθεί να ανταγωνιστεί ως εταιρεία τεχνολογίας.
Στοιχηματίζει ότι η εμπειρία της στην κατασκευή αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με ισχυρές συνεργασίες τεχνητής νοημοσύνης και μια ευέλικτη, ελαφριά προσέγγιση ανάπτυξης, θα της δώσει ένα πλεονέκτημα σε μια αγορά που η McKinsey εκτιμά ότι θα μπορούσε να φτάσει τα 450 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2035.
μια στρατηγική συνεργασία με την Mobileye της Intel, ένα ειδικά κατασκευασμένο ρομποτικό ταξί που ονομάζεται ID. Buzz AD, και ένα επιχειρηματικό μοντέλο white-label που στοχεύει σε κλίμακα χωρίς το λειτουργικό βάρος.
Η εταιρεία αναμένει να παραδώσει 480 αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα στην Uber το 2026, με ένα πλαίσιο που θα μπορούσε να αυξήσει αυτόν τον αριθμό σε 10.000 τα επόμενα χρόνια.
Σε αντίθεση με εταιρείες τεχνολογίας όπως η Waymo, η Tesla και η Zoox, οι οποίες αγωνίζονται για τη λειτουργία των στόλων ρομποτικών ταξί τους, η Volkswagen ακολουθεί διαφορετική πορεία. Δεν σχεδιάζει να λειτουργήσει η ίδια στόλους.
Αντίθετα, θέλει να κατασκευάζει και να προμηθεύει τα οχήματα και τα συστήματα backend, επιτρέποντας σε εταιρείες όπως η Uber να χειρίζονται τις υπηρεσίες που απευθύνονται στους πελάτες.
Ο Christian Senger, επικεφαλής του τμήματος αυτόνομων οχημάτων της VW, δήλωσε ότι αυτό το μοντέλο αντικατοπτρίζει πού βρίσκεται το πραγματικό δυναμικό περιθωρίου κέρδους.
Ενώ τα περιθώρια κέρδους στον τομέα της κινητικότητας τείνουν να κυμαίνονται σε χαμηλά μονοψήφια ψηφία, και ακόμη και οι μέσοι όροι της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένουν σε υψηλά μονοψήφια ψηφία, η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει την πόρτα σε διψήφιες αποδόσεις.
Για τη Volkswagen, αυτή η μετατόπιση είναι μια σπάνια ευκαιρία να μεταβεί σε μια επιχείρηση υψηλότερου περιθωρίου κέρδους χωρίς να εγκαταλείψει τις ρίζες της ως κατασκευαστής.
Αυτό που παρουσίασε η Volkswagen αυτή την εβδομάδα είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό αυτοκίνητο.
Το ID. Buzz AD είναι ένα αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα έτοιμο για παραγωγή, βασισμένο στον νοσταλγικό σχεδιασμό του μικροβίου, σχεδιασμένο ειδικά για υπηρεσίες μεταφοράς με αυτοκίνητο. Συνδυάζει την οικειότητα ενός επιβατικού ηλεκτρικού οχήματος με τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για έναν κόσμο χωρίς οδηγούς.
Από τις ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες που εξαλείφουν την ανάγκη χειροκίνητου κλεισίματος, μέχρι ένα ευρύχωρο εσωτερικό που χωράει μια τετραμελή οικογένεια με τις αποσκευές της, ο σχεδιασμός της VW επικεντρώνεται στη λειτουργικότητα και την άνεση.

Η ιδέα είναι απλή: ένα όχημα, μία διαδρομή, χωρίς συμβιβασμούς
Ενώ το μικρότερο, επερχόμενο Cybercab της Tesla μπορεί να απαιτεί δύο κρατήσεις για μεγαλύτερες ομάδες, το ID. Buzz AD μπορεί να το χειριστεί σε μία.
Μπαμπάς αεροπόρος έκανε έκπληξη στην κόρη του πριν από τον γάμο της, αφού επέστρεψε κρυφά από την αποστολή.
Ο τεχνολογικός πυρήνας του ρομποταξί της VW είναι τόσο προσεκτικά σχεδιασμένος όσο και ο σχεδιασμός του.
Το ύψος του, 1,88 μ., επιτρέπει την τοποθέτηση ενός συστήματος lidar στην οροφή, το οποίο δεν χρειάζεται να προεξέχει αδέξια στην κυκλοφορία, ενώ το όχημα κρύβει τις οκτώ μονάδες lidar, τις 13 κάμερες και τους πέντε αισθητήρες ραντάρ άψογα στο εξωτερικό, χάρη εν μέρει σε ένα μαύρο χρώμα που τα ενσωματώνει στο αμάξωμα.
Αυτοί οι αισθητήρες επιτρέπουν στο ρομποταξί να ανιχνεύει κοντινά εμπόδια και μακρινούς κινδύνους σε απόσταση έως και 300 μέτρων.
Και χρησιμοποιώντας πολλά από τα ίδια εξαρτήματα που βρίσκονται στα μοντέλα Audi και Porsche, η Volkswagen μπορεί να κατασκευάσει το ρομποταξί σε μεγάλη κλίμακα, ελαχιστοποιώντας το κόστος.
Η έμπνευση πίσω από το μηχάνημα προέρχεται από την Mobileye. Η Volkswagen επέλεξε την θυγατρική της Intel στον τομέα των AV όχι μόνο για την αποδεδειγμένη τεχνολογία της, αλλά και για την προθυμία της να συνεργάζεται με διαφάνεια.
Αντί να επιμένει η VW να βασίζεται σε ένα σφραγισμένο «μαύρο κουτί» λογισμικού, η Mobileye συνεργάστηκε απευθείας με τους μηχανικούς της VW.
Το όχημα χρησιμοποιεί τέσσερις επεξεργαστές τσιπ EyeQ6 που έχουν ήδη αναπτυχθεί σε ένα ευρύ φάσμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, γεγονός που επιτρέπει έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ονομάζεται «μάθηση σμήνους».
Τα οχήματα που βρίσκονται στο δρόμο στέλνουν δεδομένα αισθητήρων πίσω στην Mobileye, βελτιώνοντας συνεχώς τη χαρτογράφηση και τη συμπεριφορά του συστήματος. Και επειδή αυτά τα τσιπ αναπτύσσονται ευρέως, το κόστος κάθε μονάδας είναι χαμηλότερο από τις ιδιόκτητες επιλογές όπως το Drive Orin της Nvidia, που χρησιμοποιείται από premium μάρκες όπως η Mercedes-Benz.
Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι το τελικό προϊόν είναι ένα ρομποτικό ταξί που μπορεί να φτάσει τα 75 μίλια την ώρα, σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, όλο το εικοσιτετράωρο. Αλλά το όχημα είναι μόνο ένα μέρος της προσφοράς.
Η μεγαλύτερη φιλοδοξία της VW είναι να παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση αυτόνομης κινητικότητας plug-and-play.
Μαζί με το ίδιο το αυτοκίνητο, η VW περιλαμβάνει λογισμικό backend για δρομολόγηση και βελτιστοποίηση στόλου, μια εφαρμογή κράτησης white-label για εταιρείες που δεν διαθέτουν ήδη και προγράμματα εκπαίδευσης για χειριστές κέντρων διοίκησης.

Οι πελάτες στόλου, όπως η Uber, χρειάζεται μόνο να προσθέσουν την επωνυμία τους και να αρχίσουν να λαμβάνουν ναύλα.
Αυτό επιτρέπει στη VW να μην συμμετέχει στο παιχνίδι της άμεσης πρόσβασης στον καταναλωτή μέσω ride-hailing, εστιάζοντας αντ' αυτού στην παροχή κλιμακούμενων λύσεων.
Με την Waymo να επεκτείνεται στη Νέα Υόρκη, την Zoox να ανοίγει το πρώτο της εργοστάσιο ρομποτικών ταξί και την Tesla να ετοιμάζεται να ξεκινήσει δοκιμές Cybercab στο Όστιν, ο αγώνας δρόμου για την αυτόνομη μεταφορά οχημάτων αναζωπυρώνεται ξανά. Αλλά σε αντίθεση με αυτές τις εταιρείες, η Volkswagen δεν προσπαθεί να ανταγωνιστεί ως εταιρεία τεχνολογίας.
Στοιχηματίζει ότι η εμπειρία της στην κατασκευή αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με ισχυρές συνεργασίες τεχνητής νοημοσύνης και μια ευέλικτη, ελαφριά προσέγγιση ανάπτυξης, θα της δώσει ένα πλεονέκτημα σε μια αγορά που η McKinsey εκτιμά ότι θα μπορούσε να φτάσει τα 450 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2035.
Σχόλια αναγνωστών