Η Rolls Royce υπήρξε στο παρελθόν εταίρος της αμερικανικής General Electric στην ανάπτυξη του κινητήρα F136 για το μαχητικό F-35, προτού το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακυρωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010
Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται αυτή την περίοδο σε διαδικασία έντονου λόμπινγκ στη Νότια Κορέα, επιδιώκοντας να συνάψει συνεργασία με τη ντόπια βιομηχανία για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα μαχητικού για το πέμπτης γενιάς αεροσκάφος KF-21.
Αυτή η πιθανή σύμπραξη θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της βρετανικής εταιρείας Rolls Royce, γνωστής για την κατασκευή κινητήρων και αυτοκινήτων, στον τομέα των τεχνολογιών κινητήρων μαχητικών.
Η Rolls Royce υπήρξε στο παρελθόν εταίρος της αμερικανικής General Electric στην ανάπτυξη του κινητήρα F136 για το μαχητικό F-35, προτού το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακυρωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010.
Ο κινητήρας του KF-21 σε ανάγκη άμεσου εκσυγχρονισμού

Αυτή τη στιγμή, το KF-21 προορίζεται να χρησιμοποιεί τον κινητήρα F414 της General Electric, ο οποίος αποτελεί ενισχυμένη εκδοχή του κινητήρα F404 της εποχής του Ψυχρού Πολέμου που είχε αναπτυχθεί για το F-18A/B.
Ο F414 είναι ο κινητήρας που σήμερα χρησιμοποιείται στα μαχητικά F-18E/F Super Hornet και στο αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου E/A-18G Growler.
Ο F414 έχει καθιερωθεί ως δημοφιλής επιλογή για πιο συντηρητικά προγράμματα μαχητικών, όπως το σουηδικό Gripen E/F και το ινδικό Tejas, χάρη στον συνδυασμό χαμηλών αναγκών συντήρησης και λειτουργικού κόστους, με μια αξιοσέβαστη —αν και όχι κορυφαία— αναλογία ώσης προς βάρος.
Και τα δύο αυτά αεροσκάφη χρησιμοποιούν τον κινητήρα σε μονή διαμόρφωση, ενώ το KF-21, όπως και το F-18E/F, θα τον χρησιμοποιεί σε διπλή διαμόρφωση.
Μια βιώσιμη εναλλακτική μετά την εγκατάλειψη του... ρωσικού ονείρου
Η Νότια Κορέα αντιμετωπίζει περιορισμένες επιλογές στην αναζήτηση εταίρων εκτός Ηνωμένων Πολιτειών για την ανάπτυξη νέου κινητήρα για το KF-21.
Αν και η Κίνα έχει αναπτύξει έναν προηγμένο κινητήρα πέμπτης γενιάς, συγκρίσιμο σε πολυπλοκότητα με τον αμερικανικό F135 που εξοπλίζει το μαχητικό F-35, και η Ρωσία ετοιμάζεται να θέσει σύντομα σε σειριακή παραγωγή τον αντίστοιχο AL-51F —παρά τις πολύ σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάπτυξή του— η πίεση από τους στρατηγικούς εταίρους της Σεούλ στον δυτικό κόσμο αναμένεται να παρεμποδίσει το ενδεχόμενο μιας τέτοιας συνεργασίας.
Οι προσπάθειες της Νότιας Κορέας να συνεργαστεί με τον ρωσικό αμυντικό τομέα στη δεκαετία του 1990, περιλαμβανομένων σημαντικών μεταφορών τεχνολογίας μαχητικών και πιθανών προμηθειών των MiG-29 και Su-37, εγκαταλείφθηκαν λόγω πίεσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ως μέλος του ΝΑΤΟ και σύμμαχος των ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί μια πιο πολιτικά αποδεκτή επιλογή για συνεργασία.
Αν και η Βρετανία δεν έχει αναπτύξει αυτόνομα έναν κινητήρα αντίστοιχης πολυπλοκότητας, διαθέτει σημαντική εμπειρία από την εργασία της πάνω σε κινητήρες πέμπτης γενιάς, ως Tier 1 εταίρος στο πρόγραμμα του F-35.
www.bankingnews.gr
Αυτή η πιθανή σύμπραξη θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της βρετανικής εταιρείας Rolls Royce, γνωστής για την κατασκευή κινητήρων και αυτοκινήτων, στον τομέα των τεχνολογιών κινητήρων μαχητικών.
Η Rolls Royce υπήρξε στο παρελθόν εταίρος της αμερικανικής General Electric στην ανάπτυξη του κινητήρα F136 για το μαχητικό F-35, προτού το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακυρωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010.
Ο κινητήρας του KF-21 σε ανάγκη άμεσου εκσυγχρονισμού

Αυτή τη στιγμή, το KF-21 προορίζεται να χρησιμοποιεί τον κινητήρα F414 της General Electric, ο οποίος αποτελεί ενισχυμένη εκδοχή του κινητήρα F404 της εποχής του Ψυχρού Πολέμου που είχε αναπτυχθεί για το F-18A/B.
Ο F414 είναι ο κινητήρας που σήμερα χρησιμοποιείται στα μαχητικά F-18E/F Super Hornet και στο αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου E/A-18G Growler.
Ο F414 έχει καθιερωθεί ως δημοφιλής επιλογή για πιο συντηρητικά προγράμματα μαχητικών, όπως το σουηδικό Gripen E/F και το ινδικό Tejas, χάρη στον συνδυασμό χαμηλών αναγκών συντήρησης και λειτουργικού κόστους, με μια αξιοσέβαστη —αν και όχι κορυφαία— αναλογία ώσης προς βάρος.
Και τα δύο αυτά αεροσκάφη χρησιμοποιούν τον κινητήρα σε μονή διαμόρφωση, ενώ το KF-21, όπως και το F-18E/F, θα τον χρησιμοποιεί σε διπλή διαμόρφωση.
Μια βιώσιμη εναλλακτική μετά την εγκατάλειψη του... ρωσικού ονείρου
Η Νότια Κορέα αντιμετωπίζει περιορισμένες επιλογές στην αναζήτηση εταίρων εκτός Ηνωμένων Πολιτειών για την ανάπτυξη νέου κινητήρα για το KF-21.
Αν και η Κίνα έχει αναπτύξει έναν προηγμένο κινητήρα πέμπτης γενιάς, συγκρίσιμο σε πολυπλοκότητα με τον αμερικανικό F135 που εξοπλίζει το μαχητικό F-35, και η Ρωσία ετοιμάζεται να θέσει σύντομα σε σειριακή παραγωγή τον αντίστοιχο AL-51F —παρά τις πολύ σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάπτυξή του— η πίεση από τους στρατηγικούς εταίρους της Σεούλ στον δυτικό κόσμο αναμένεται να παρεμποδίσει το ενδεχόμενο μιας τέτοιας συνεργασίας.
Οι προσπάθειες της Νότιας Κορέας να συνεργαστεί με τον ρωσικό αμυντικό τομέα στη δεκαετία του 1990, περιλαμβανομένων σημαντικών μεταφορών τεχνολογίας μαχητικών και πιθανών προμηθειών των MiG-29 και Su-37, εγκαταλείφθηκαν λόγω πίεσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ως μέλος του ΝΑΤΟ και σύμμαχος των ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί μια πιο πολιτικά αποδεκτή επιλογή για συνεργασία.
Αν και η Βρετανία δεν έχει αναπτύξει αυτόνομα έναν κινητήρα αντίστοιχης πολυπλοκότητας, διαθέτει σημαντική εμπειρία από την εργασία της πάνω σε κινητήρες πέμπτης γενιάς, ως Tier 1 εταίρος στο πρόγραμμα του F-35.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών